• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Julia: vad jag har hört så har Ullared ett jättebra utbud på tex bas-bodysar till bra pris, samt filtar, "kräk-lappar", badbalja, tvättlappar och sådant. Jag och en kompis hade tänkt åka ner och bunkra i januari, men min foglossning satte stopp för det och nu är jag för stor, klara inte av att gå alltför länge (fast hon är beredd att sätta mig i en kundvagn och köra runt mig... hade varit rätt kul iofs...). Så Ullared är det nog värt att åka till för att bunkra upp.

Jag älskar IKEAs Hensvik, tyvärr pga ekonomin fick vi nöja oss med en billigare variant. Vi bor i ett vääääldigt litet hus så skötbord finns det inte plats till, vi har köpt en sådan där uppblåsbar skötbädd att ha på byrån i sovrummet.

När har du BF?

Jag ska få massor av kläder av min kusin (hon hade fyllt två flyttlådor) så jag tänker inte köpa något mer alls. Jag köpte fyra byxor och fem bodys på Tradera när jag var i v 26, sedan har jag fått av svärmor och plockat ut lite av mina gamla barnkläder. Min kusin har skickat med kläder från strl 50-68 så det räcker ett bra tag tror jag. Sedan hade hon mer jag kunde få i större storlekar.

• Najje79

turitella: Jag har funderat över vart du tog vägen, härligt att höra ifrån dig!!

Vad skönt att allt är bra med bebisen!

Jag har också haft ont på precis den punkten, jag började gå på massage varannan vecka och det hjälpte. Fast jag fick nog ont för att jag var för stillasittande medan du kanske har överansträngt dig i jobbet.  När går du på mammaledighet?

• Najje79

Julia: Vilken otroligt häftig upplevelse!! Vad heter skivan? Jag gör en del avslappningsövningar för min egen del, men att få den upplevelsen tillsammans med sitt barn... wow! Finns skivan att köpa, vet du det?

• Najje79

Julia: Vilka fina saker du har köpt! Vad roligt att gå på Gekås, det ska jag göra när bebisarna är ute har jag bestämt. Maken får köra ner och ta hand om twinsen medan jag går och shoppar, det låter väl som en bra plan?

Bouillotta: Bebisarna verkar inte vara på väg ut just nu, har lite förvärkar ibland men de går över. Känner mig väldigt svullen och otymplig just nu, har ont i ryggen och höfterna och sover dåligt. Men snart är de här och bara tanken på det gör att allt är värt det!

moii: Hahahaha, vilka problem folk måste ha om de bekymrar sig för vilket skötbord ni ska ha! Skrattade högt när jag läste det du skrev om anknytningsproblem om man inte vet vilket kön det är, fy så fånigt! Vad skönt att du inte är så orolig utan verkar njuta av graviditeten.

Ego: Har snart packat färdigt BB-väskan, bara lite smågrejjer kvar till mig och maken, bebisarnas saker är klara. Vi skulle sätt ihop spjälsängarna i helgen och då visade det sig att vi köpt vanliga barnsängar! Sååå irriterande! Men mannen har varit och köpt rätt sängar idag så i helgen sätter vi ihop och bäddar dem, plus att min mamma kommer med en hel resväska med kläder (vi får ärva från mina kusiner), en badbalja och lite annat. Så jag har bett twinsen vänta minst en vecka till, sen kan de få komma!

• Najje79

Julia: Nä, jag skulle inte dra med mig två bebisar in i den röran. Vilka fina kläder du har köpt, precis min smak. Är så nyfiken på vad jag får för kläder av kusinerna, hoppas det mesta är användbart. Men det är min mamma som har valt och hon vet min stil så det blir nog bra.

• Najje79

Ja, nu är det ny vecka igen. Härligt med barnvagn, det blir så verkligt. Vi har nog gjort färdigt allt, inte bäddat spjälsängen då jag inte vill ha katterna liggandes där i, men annars är det nog bara blöjor som ska införskaffas.

Vi fick åka in i torsdags och kolla så det inte var något på gång, igen. Förra gången låg värkarna på ca 19-25 på CTG-kurvan, denna gången var det några som var uppe på 50.... men än så länge hjälper alvedon mot dem så det verkar inte vara något på gång just nu. Men det känns som om det närmar sig!

Min snälla mamma var här i helgen och storstädade huset och så hade hon med sig en resväska full med kläder som jag fått av mina kusiner, allt från strl 50-72. Så vi tvättade allt i strl 50-60 och gjorde i ordning bebisarnas byrå. Så nu kan de få komma om de vill, jag är redo.

Hade en fruktansvärd separationsångest för några veckor sedan då jag kände att jag inte ville skiljas från magen, det är ju så mysigt att ha dem därinne och se dem röra sig. Jag kommer sakna det jättemycket. Nu är jag mer redo, dels börjar det bli tungt men jag vill också så gärna träffa dem, se hur de ser ut och vad deras personligheter är.

Hur går det för er andra?

• Najje79

7feb: Hahaha, någon superkvinna är jag då inte, så då är jag väl lite tokig då Flört. Nä, men det är klart att det är jobbigt, jag sover dåligt och har jätteont i både rygg, mage och höfter. Men samtidigt har jag längtat nåt så kopiöst i så många år efter att få vara gravid så varje gång jag tänker på att jag faktiskt har två små liv inne i mig så blir jag så otroligt tacksam och lycklig att det faktiskt är värt det.
    Vad skönt att kolla upp skakningarna, allt kommer se bra ut! Uppdatera hur det gick.

Turitella:Vilka otroligt vackra bilder, vad duktig din sambo är på att ta kort. Du är jättefin!

• Najje79

Julia: Precis så tycker jag också, kämpandet var så mycket värre än vad graviditeten har varit. Sen gnäller jag ibland, mest til maken,  men det måste man få göra. Så kanske man får en extra kram eller en chokladbit Flört

• Najje79

7feb: Skönt att allt såg bra bra ut på UL. Jättefin mage, nu är snart våra bebisar här!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF