Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Jag har haft huvudvärk nu sen febern kom, innan dess mådde jag bra. Äntligen börjar febern släppa.
Usch vilket dygn det vart för oss... Fick åka till akuten vid 21- tiden igår när febern steg. Jag hade haft lite ont i mage på dagen, och brösten var ömma och varma hela dagen. Inte kul att dra med en 8 dagar ung bebis till akuten, men vi fick snabbt komma in på ett eget rum som tur var. Med min vanliga tur hade förlossningsläkaren akut-operation och dom hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta. Han kom in vid midnatt och undersökte mig, Han hittade inget fel förutom det ena bröstet som var större än det andra. Så han trodde att det handlade om mjölkstockning. Vi fick gå upp till BB och jag fick hjälp av en barnmorska med att pumpa och fick tips om salvor etc. Nu äntligen börjar febern gå ner, och jag känner mig piggare. Jag har sovit hela dagen nästan, bara ammat, pumpat och ätit och sen somnat om. Hoppas verkligen det går bort helt!!
Ni som ammar, jag fick tips om Lecitin. Det är tabletter som gör att mjölken inte kristalliseras i mjölkgångarna. Det var antagligen det som hände på mig, det har lossat strängar med klumpad mjölk som täppt igen mjölkgångarna. Finns att köpa på hälsokosten.
Kram på er allihop