• 7feb

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Jag har en riktig vilding till son i magen:) Julia det låter som moderkakan du såg, jag vet såklart inte, men jag trodde hela förra graviditeten att den hårda bulan var sonen men ul visade att det var moderkakan och att det som gjorde att den var som en hård bula ( om det inte var sammandragning) var att han spjärnade emot med fötterna bakom ha ha Om jag ligger på rygg nu så ser jag än sålänge bara moderkakan puta upp. Är i v. 25 nu. I morgon ska jag på förlossnings samtal. Kejsarsnitt eller vaginalt:( Kram på er

• 7feb

Lyx att få känna bebis så tydligt:) jag har moderkaka i framvägg så det är mycket grävande med små tår i midjan på mig:)

• 7feb

Jag kommer anmäla mig till föräldrargrupp, förra gången med spontan graviditet träffade jag de tre kvinnorna som idag utgör mina bästa vänner! Men det är som ni alla säger, jag känner likadant, samtidigt så vet man ju inte om det finns en till som man själv i gruppen. Men jag har tyckt hela IVF resan att det har varit för lite stöd på vägen. Utan denna snack grupp hade jag varit mycket ensam md mina tankar och det är verkligen som ni säger synd att vi inte har möjlighet att träffas för jag kan inte heller tänka mig att sitta med 20 åringar som plötsligt blivit gravida. Men man får nog leta i höstacken för som jag själv är så avslöjar man ju inte allt, jag tänker nog gå dit, kolla vad det är för folk och sen bestämma mig. Kram

• 7feb

Läser allas inlägg med förfäran och kan inte annat än hålla med vad alla sagt, jag bor i norra Skåne men kan ta mig till göteborg utan problem. Jag hade gärna träffats! Jag har varit hemma sen dec 2007 i början är det segt att komma in i det men nu när sonen precis börjat fsk efter 4 år så tycker jag att det är as meckigt att hålla på att passa tider och vara uppbokad ha ha Ett tips är att laga mat och frysa in, vi hade mat i en vecka efter sonens födelse sen levde jag på gröt och smörgåsar. Så denna gången ska jag frysa in mycket mer middagar att värma. Och så tyckte jag personligen att det var jobbigt att bara ta sig till Apoteket och göra ärenden jag ville BARA vara hemma med min bebis:) så det är oxå ett tips om man känner som jag, fixa allt, verkligen allt innan:) Idag är det v.27 och jag har börjat ta fram spjälsängen, vagnen och skötbordet. Känns underbart! Kram på ee

• 7feb

Vi bor på landet med och har en Brio Happy combi vagn. Är mycket nöjd med den. Det beror på orsaken av kejsarsnitt,jag sprack så illa att jag fortfarande har men av det så jag ska till spec mvc för att diskutera mitt KS, fast jag helst vill undvika det, börja med att prata med din bm. Har förstått att det kan variera mycket från kommun till kommun om hur lätt det är att få beviljat ks så bra att börja redan.

• 7feb

Hej Nyss hemkommen från Lund på spec mvc. Fick träffa en bra läkare, hon undersökte mig och sa att jag har läkt fint ändå. Men att jag ändå föll inom gränsen för att få KS beviljat på mina problem av fl. Hon sa oxå att även om jag inte spricker igen så kommer vävnaden i ärret tänjas ut så jag kan få lika illa problem av det. Tydligen finns det inga bra sätt att reparera den typ av spricka som jag har efterhand utan man hoppas att kroppen ska läka själv, vilket min gjort. Jag verkar ha lindriga problem jämfört med andra med samma sprickning. Som sagt vissa får gå med blöja resten av livet. Så ja det vi kom fram till nu är att jag ska bli kallad i v 36+0 till spec igen för att bedömma storleken på honom. Är han stor då och jag vill föda vaginalt så får jag igångsättning i v.38 annars får jag KS. Känns eländigt och snurrigt just nu. Behövde bara ventilera lite.... Kram

• 7feb

Här hemma har vi haft magsjuka i närmare två veckor alla familjemedlemmar med 3-4 dagars mellanrum:( Nu är spjälsängen ihopmonterad och bäddad. Vagnen inlämnad på service och bilbarnstolen uppe ur kartongen:) ska köpa BB kläder till honom och lite filtar sen är det klart! Kommer troligtvis göra KS första veckan i maj så min kille kommer komma i v. 38+ det är tre veckor tidigare än min första son. Ja jag träffas gärna med men det är lite långt för mig att köra en vardag kvällstid. Kram

• 7feb

Handukar använder du hela tiden:) till allt!! Köpte som sagt 50 st på Ikea. Jag tyckte det var lättare att kontrollera värme med många filtar istället för en tjock filt eftersom det är vår/ sommar. Jag har 2 tunna stickade bomullsfilltar i spjälsängen plus en mjuk tunnare. Och två stycken i vagnen. Några varma några tunna:)

• 7feb

Så lite så, köpte själv tre pack mjuka tunna filtar på Ikea igår och idag har jag köpt kläder för första gången till honom, eftersom vi har kartonger fulla redan blir det inte samma grej, men de första kläderna vill jag bara ska tillhöra ett barn. De kläderna i st 50 som de har i två veckor max:) så jag har köpt tre vita bodys två mössor två byxor med fot och en randig body som an ska åka hem i:) och storebror köpte en snuttefilt:) Har tom förökt få tag på präst idag förcvi önskar ett speciellt datum för dop som känns så tätt inpå en förlossning. V. 30 idag och det börja bli tungt. Gjorde TUL i förra veckan och då låg han på normala 1100 nästa ul blir om 4 veckor i samband med KS beslut. Annars tror jag att jag börjar bli redo. Kissar 4 gånger per natt och har konstant sammandragningar:)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF