• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Gulia84: Tack, ja det är otroligt att det faktiskt finns två små människor därinne! Jag har också dagar när jag nojjar, tvillingen till vänster är väldigt mycket lugnare än sin bror vilket gör att jag ibland hinner bli orolig.

7feb: I v 29 låg det på 32. Det finns ingen egen kurva för tvillingar så jag ligger ju en bit över normalkurvan...

• Najje79

7feb: Det måste ändå vara skönt att ha en plan för hur du kan lägga upp det, sen förstår jag att det inte är några lätta beslut. Kram!

MrsIgelkott: Jag kan också kvällar, en del helger är uppbokade, men vi ska väl kunna hitta någon tid framöver.

• Najje79
    Gulia84 skrev 2012-02-20 21:09:21 följande:
    I helgen har vi legat och tittat på bebisen som rör sig. Man ser ser jättetydligt att han rör sig. Vilken känsla!!
    Visst är det underbart. Jag kommer sakna det tror jag, sen när de är ute.
  • Najje79

Jag var också på IKEA idag och köpte barnsängar, fast vi är inte family-medlemmar och det hade väl inte gått ihop sig ändå eftersom vi måste köpa två... men men, vi är nöjda med de vi köpte. Två sängar, madrasser och en himla massa tillbehör, så nu är det egentligen bara småplocket kvar (blöjor, flaskor, nappar, snuttisar, tvättlappar etc). Var och köpte en tvilling-amningskudde i fredags. Känner att jag vill ha allt färdigt så fort som möjligt, de kan ju komma när som helst (även om jag hoppas att de stannar minst 6 veckor till så de är ordentligt färdigbakade). Men risken är att de kommer inom 4-5 veckor (när jag är i v 36-37).

Hur ser det ut med en träff framöver? Jag har fått bilen fixad nu så jag är lite mer mobil nu, underbart!

Kram tjejer!

• Najje79

Ja, alla läkare säger olika. Hos oss anses IVF-graviditet vara riskgraviditet och de ändrar tex inte klinikens uträknade BF (vilket de gör på andra ställen), de har extra koll på tillväxt osv. Nu går ju jag på spec.mvc eftersom det är tvillingar, men hade det varit en enlingsgrav så hade vi ändå fått extra TUL.

• Najje79

Julia82: Oj, vilken kalabalik! Men vad skönt att vara godkänd av FK och att du fick vidare sjukskrivning. Tänkte att det nog skulle vara svårt för dig att komma tillbaka till jobbet. Bara för att det är halvtid tar det ju inte ort den tunga delen av jobbet, du måste ju ändå lyfta och ta även om det blir under mindre tid i veckan.
    Kul med besök hos BM. Min lille på vänster sida är också jättesvår att höra hjärtljuden på, han sparkar och buffar och vänder ryggen till, samma vid UL, en riktig lite suris Flört!

Moa Li: Jag blir så avundsjuk på din underbara upplevelse! Vad härligt det låter, precis vad man behöver. Så skönt att gå in i sig själv och landa i sin kropp och sina känslor och ännu bättre att få dela upplevelsen med andra som man känner samhörighet med! Lycka att det blir fler gånger också, bara vetskapen om att man har det framför sig kan göra att an känner sig avslappnad tycker jag. Tror du kommer ha massor av hjälp av detta vid förlossningen.

• Najje79
    Mamaobabba skrev 2012-03-01 20:48:53 följande:
    Hej alla!

Long time, no see..

Har liksom inte riktigt orkat med FL, behövt bara fokusera på att få vara glad och gravid, äntligen!

Hur mår ni?

Jag har inte orkat läsa tillbaka till när jag var inne sist, så jag kommer säkert att vara lite off och lite bortkommen, ni får ursäkta. Jag ska försöka hänga med så gott det bara går.

Härligt att titta in å se vad ni andra har för er!!
    Kul att se dig här igen! Vilken vecka är du i nu??
  • Najje79
    Hera78 skrev 2012-03-02 09:46:25 följande:
    Ja, det känns fruktansvärt skönt, det är först idag jag på riktigt har förstått att vi ska åka, jag har av någon anledning inte tagit till mig det riktigt. Kanske pga lilla pyret i magen som ju faktiskt är en större sak än smekmånaden

Vi åker till Miami Beach i 4 dagar och sedan hoppar vi på världens största kryssningsfartyg och åker till Haiti, Jamaica och Cozumel (Mexiko), ska bli så sjukt lyxigt och det är så skönt att veta att vi hinner med denna resan innan vi får barn sedan dröjer det ju ett tag... Vi älskar att resa 
    Du beskriver min drömresa!!! Precis en sån resa vill jag göra! Ha det underbart!!!
  • Najje79

I morse kom slemproppen (eller fibrinpropp som maken har lärt sig idag den också kallas... ), så min man är lite stissig, jag är kolugn, hoppas han lugnar ner sig då när det verkligen gäller Glad. Jag har inga känningar, hade ganska rejäl mensvärk och ont i ryggen i går som kom och gick under dagen men känner hittills inget idag, så det är nog inget på gång. Hoppas de kan hålla sig inne 3-4 veckor till.

• Najje79
    Moa Li skrev 2012-03-04 13:04:33 följande:
    Najje, men oj, är det inte jättetidigt än? När är du beräknad? Vad har förlossningen sagt?

Kram
    Jag är i v 32, går in i v 33 på tisdag. Slemproppen kan ju gå och det kan ändå vara flera veckor kvar till förlossningen. Jag har BF 1/5 men jag har från början trott att de kommer komma i v 36, vilket ju bara är 3 veckor bort. Jag är inte särskilt orolig, tror inte något är på gång. Vi har inte ringt förlossningen, det gör jag om jag börjar få värkar eller vattnet går. Men jag kommer definitivt ta det lugnt de kommande veckorna.
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF