• 7feb

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Moi det låter som ichias du har problem med, jag har det med så till den grad att jag undrar hur det ska sista halvan nu.... Med sonen fick jag det i v. 34 och med den graviditetn som slutade i mf 2010 fick jag det samma dag jag plussade och samma nu, så det måste vara hormonellt:( min bm ger akupunktur på mig för det. Jag har verkligen en vilding i min mage. Kallar honom Widar Vilding:) han rör sig nästan hela tiden Köpte alkohol fri skumpa igår och det står att alc halten är 0,5? Jag trodde att det skulle vara noll? Kan man dricka det ändå tror ni?

• 7feb

Härligt Moi! Hoppas ni hade en bra nyårsafton. Jag hade 30 års fest och skålade i alkoholfri skumpa! Hur mycket har ni gått upp hittills som ska ha i april maj?

• 7feb

Jag har gått upp 3-4 kg sammandragningar är vanligt, men bra att utesluta uvi.

• 7feb

I vissa kommuner är det rul i v32 oavsett som här tex gjorde det med sonen som var spontan grav och ska göra med denna som är IVF. Jag läste någonstans att pojkspermier är snabbare men flickspermier uthålligare ( detta var inte en mytenligt källan i tidningen på vår IVF klinik) således borde det ju vara så att chansen ökar att få pojkar om man stoppar spermier med kort simsträck ( odlings glas vid IVF) och förutsatt att det är " fel" på kvinnan att det blir pojkar. Är det någon i denna tråden som väntar flicka? Vi som vet i tråden vet att vi väntar pojkar:)

• 7feb

HM har bra och billiga gravid kläder både underkläder och vanliga. Tycker oxå det känns skönt med extra ul i mitt läge hade det varit aktuellt oavsett då jag har moderkakan i vägen just nu för förlossning. Den måste flyttas upp i takt med att han växer annars blir det kejsarsnitt. Kan bli aktuellt med kejsarsnitt för min del ändå för min partiell sfinkterruptur som jag fick vid sonens fl. Ska ha mitt första samtal på to med dr och bm om ev kejsarsnitt. Det blir ett mycket känsloblandat beslut jag måste ta då jag verkligen vill föda vaginalt men vågar inte riskera min kropp igen. Fler som har kejsarsnitt på agendan?

• 7feb

Nej vad är det för studie? Hoppas du slipper äta Niferex.

• 7feb

Niferex är riktigt riktigt jobbiga för magen ät Duroferon, precis samma sak fast mycket snällare mot magen!! Personligen skulle jag vägra Niferex skulle hellre äta kärnvapen rakt upp och ner för att slippa:)

• 7feb

ASG knappast kärnvapen.... Ipaden dagens ilandsproblem. Rent järn ska det stå ha ha

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF