• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Julia82: jag blir alldeles mållös! Hur sjutton kan en kompis säga så till en vän! Sitter och bara skakar på huvudet. Och är mäkta imponerad över allt du har gått igenom och fortfarande kämpar! Du har all rätt att gnälla, du har inte gett upp, du är otroligt stark! Är ni fortfarande kompisar?  Har du tagit upp det hon sa till dig?
    Du är otrolig, tjejen!

• Najje79

Mrs Igelkott: Grattis till lyckat RUL! Jag gjorde IVF på en privat klinik i Gbg, bor ca 5 mil norr om Gbg men kan gärna träffas på en fika så snart min bil blir lagad (i slutet av månaden). Kramis!

Julia82: Du ska inte behöva förklara dig, efter allt du genomgått så kan ingen anklaga dig för att "gnälla". Din vän hade antagligen inte klarat av en tredjedel av vad du har gått igenom och därför kan hon inte heller sätta sig in i och har inte förmågan att förstå hur du har det eller vad du gått igenom. Bara den kommentaren om du ju kan leka med hennes barn visar ju hur lite hon förstår din situation. Och precis som Mrs Igelkott skriver, om nu hennes liv är så jobbigt pga att hon är mamma, varför skaffa flera stycken då? Jag tycker du verkar vara en väldigt ödmjuk och sund människa. Kram!

Ego: Jag gjorde TUL idag, de hade växt som de skulle. Båda är väldigt lika i storlek, den ena väger 1,2 och den andra 1,3 kg. Båda ligger med huvudet neråt så läkaren var hoppfull om att jag kan föda vanligt. De är så söta, mina små prinsar! Längtar efter dem nu!

• Najje79

Julia: Ursäkta att jag gick så hårt åt din vän... blev lite överbeskyddande tror jag Skäms. Ledsen för det, det är ett känsligt ämne.

Tror nog att det inte ska vara ett problem med sjukskrivning när du har ett tungt jobb och du dessutom får blödningar. Jag var noga med att berätta vår historia med alla MF, vår barnlängtan och IVF:en. Lycka till! Kram!

• Najje79

Vad gulligt att din brukares pappa ställer upp och att de är så måna om dig. Då har du gjort ett bra jobb!

Hoppas verkligen att du får en bra läkare, men som sagt, med det jobbet borde det inte vara några problem...

Jaa, vad gör jag hela dagarna... hänger på FL Flört.
    Nej,  jag har små projekt efter vad jag orkar med. Rensar papper och pärmar var ett projekt (sånt som man inte riktigt orkar ta tag i på kvällarna efter jobbet). Vi har en hel del lådor som behöver rensas. Jag har städat ur bokhyllor, garderober och byrålådor för att göra plats åt bebisarna och så att vi (läs min man) kan möblera om. Det gör jag de dagarna jag klara av att röra mig, vilket är ungefär varannan, var tredje dag. De dagarna jag har för ont  är det soffläge som gäller, jag har fått inse det även om det kliar i hela kroppen att sätta igång med att röja eller städa (vilket jag vet att jag inte fixar, kan inte ens byta sängkläder längre då får jag för ont).
    Har kollat hela Vännerboxen, från början till slut, läst ut en himla massa böcker som legat på hög etc. Jag har just nu inte tillgång till bil annars hade jag nog åkt och satt mig på ett fik med en bok bara för att komma ut och se folk. Har snälla vänner som kommer förbi ibland och underhåller mig. Ja, dagarna går...

Oj, vilket ego-inlägg! Sorry!
    Kram!

• Najje79

Breaking Bad har jag inte hört talas om, de andra har jag hemma Glad... det är bara att slå på TV:n då Flört

• Najje79

Julia:Den verkar bra, precis min typ av serie. Ääälskar SoA!! Tack för tipset. Uppdatera gärna hur det gick hos läkaren sedan.

7feb: Grattis till v 27! Hade varit jättekul om du kunde ta dig till Gbg för en träff. Vi får kolla på några datum. Jag har tänkt att vi ska göra några storkok och ha i frysen för att underlätta. Vi får ju 20 dagar då min man kan vara hemma eftersom det är 2 bebisar, så han blir ju hemma första månaden, vilket kommer underlätta massor.

• Najje79
    Julia82 skrev 2012-02-09 09:20:57 följande:
    Nu har jag vart hos läkaren och blivit sjukskriven helt i tre veckor pga foglossning och ryggbesvär. Hoppas bara fk godkänner det också!!
    Vad skönt, ta det nu lugnt och ta hand om dig.

Tror inte det är ngt problem med FK, beror lite på hur och vad läkaren skrivit  i intyget, det ska vara ganska detaljerat, men det går alltid att komplettera i efterhand, det fick min läkare göra.

Sedan när du får papper från FK där du ska beskriva arbetsuppgifter och varför du inte kan genomföra dem, var jättedetaljerad. Jag skrev på separata papper och bifogade som bilaga för att få med allt. Skriv även med det att din brukares pappa har ställt upp och hjälpt till för att underlätta för dig så ser de att du inte kan jobba just nu.

Det kommer gå bra, det viktiga är nu att du vilar, det tog ganska många veckor för mig att bli av med den värsta smärtan så sätt inte igång med en massa projekt nu, utan titta på film, läs och bara ta de lugnt!!
    Kram!
  • Najje79

Vilka fina vagnar ni alla har köpt! Vi köpte äntligen vår vagn igår. Hittade en jättefin på Blocket, en grå Carena Double Swing, det var så bra för det ingick två liggdelar och två sittdelar. Oftast ingår bara en liggdel och att köpa till kostar massor.
    Vi fick en komplett vagn inklusive regnskydd, myggnät, parasoll, 4 täcken, 4 kuddar, 4 set påslakan, örngott och underlakan samt 4 frottélakan. Allt det för halva nypriset för vagnen. Vi är sååå nöjda, men det känns overkligt att ha en tvillingvagn hemma! Inser att det närmar sig...

Vår läkare pratade lite sist om att han trodde att vi skulle kunna föda vanligt om tvilling 1 ligger med huvudet neråt (vilket han gör nu). Sen vet jag inte om man skriver ett förlossningsbrev med BM som hon skickar till förlossningen på sjukhuset. Ska fråga nästa gång jag är hos BM.

Mrs Igelkott: Underbart med buffar och sparkar. Man blir mycket lugnare. Låter som en jättebra idé med träff i början på mars. Är det helger som gäller eller går det bra på vardagar också?

• Najje79

moii: Vi fick också anpassa vagnen efter bilen, jag är jättenöjd med vagnen, men det tog några gånger av provkörning i affären innan den satte sig. Tror du kommer vara jättenöjd när din bebis ligger i den.
    Jag har också svackor, de kommer och går. Man är tacksam över graviditeten osv men hormonerna spelar ett spratt och man kan inte vara glad jämt, även om man är gravid. Kramis!

• Najje79

Slänger in en magbild. Går in i v 30 idag. Nu är min mage lika stor som vid en enlingsgraviditet i v 40 (eller ja, alla är ju olika såklart). Vet inte hur jag ska kunna växa mer de kommande tio veckorna...
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF