• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mamaobabba

Hej!
    Hoppar gärna in i tråden om jag får.. Plussade idag!

Har genomfört vår första IVF (på KS) efter att ha försökt bli gravida i snart 3 år med ett MA bakom oss.
    Det visade sig att mitt AMH-värde var lågt och att vi behövde hjälp, så vi hamnade i snabbkön på KS(för dem  som kanske inte har så lång tid kvar som fertila) och fick en tid nästan direkt.
    Så nu har vi genomfört första försöket (långa kuren) och fick ut 4 ägg vid ÄP 12/9.
    3 av dem blev befruktade och två av dem blev återinförda 14/9. Och idag, på TD så plussade vi. Hoppas att allt ska få gå vägen nu bara!!
    Man vågar ju inte riktigt hoppas helt även om man stundom bubblar av all glädje som bara vill ut!! Skrattande

• M karl
    Mamaobabba skrev 2011-09-29 23:45:21 följande:
    Hej!
    Hoppar gärna in i tråden om jag får.. Plussade idag!

Har genomfört vår första IVF (på KS) efter att ha försökt bli gravida i snart 3 år med ett MA bakom oss.
    Det visade sig att mitt AMH-värde var lågt och att vi behövde hjälp, så vi hamnade i snabbkön på KS(för dem  som kanske inte har så lång tid kvar som fertila) och fick en tid nästan direkt.
    Så nu har vi genomfört första försöket (långa kuren) och fick ut 4 ägg vid ÄP 12/9.
    3 av dem blev befruktade och två av dem blev återinförda 14/9. Och idag, på TD så plussade vi. Hoppas att allt ska få gå vägen nu bara!!
    Man vågar ju inte riktigt hoppas helt även om man stundom bubblar av all glädje som bara vill ut!! Skrattande
    Stort stort grattis till er. Vad spännande, då kanske ni väntar tvillingar.
  • Mamaobabba
    M karl skrev 2011-09-30 06:22:37 följande:
    Stort stort grattis till er. Vad spännande, då kanske ni väntar tvillingar.
    Tusen tack!
    Ja, jag vet och det känns spännande att det kanske är två. Vi väntade tvillingar sist också, så vi är inte främmande för tanken, så att säga.
    Men, vi är överlyckliga även om "bara" en vill stanna.
    Najje79 skrev 2011-09-30 14:37:14 följande:
    Mamaobabba: Härligt, Grattis!! Har du fått tid för VUL ännu??
    Tack så mycket! Ja, det känns helt fantastiskt just nu!! Vi har fått tid för VUL 3:e november. Känns som en hel evighet till dess bara, men jag hoppas att tiden springer fram.
    Och de vill att vi skriver in oss på MVC nu om två veckor också, så det kommer ju att hända lite däremellan iaf!
  • hallon 84

Hej!

Jag vlll också vara med i eran grupp Glad
    Vi gjorde vårt 3:e försök den 11/9 och nu i måndags fick vi ett efter längtat pluss på stickan.
    Om 2 veckor är de dags för vul på kliniken som vi är inskrivna på. Jag längtar Glad

• Najje79
    Liliuokalani skrev 2011-09-27 10:24:56 följande:
    Vart på vul precis o fått se lilla hjärtat ticka.. I v 7+4 precis som jag räknat e så glad så vet inte vad. Va så nervös innan efter skräckupplevelsen förra gången. Beräknad till 10 maj..
    Åh, vilken lycka!! En liten maj-bebis!
  • Najje79
    hallon 84 skrev 2011-10-01 12:01:25 följande:
    Hej!

Jag vlll också vara med i eran grupp Glad
    Vi gjorde vårt 3:e försök den 11/9 och nu i måndags fick vi ett efter längtat pluss på stickan.
    Om 2 veckor är de dags för vul på kliniken som vi är inskrivna på. Jag längtar Glad

2 veckor går snabbt, även om det inte känns så nu. GRATTIS till pluss!
  • hallon 84

Tack så mycket Najje.
    Skall vara lite ledig och hitta på lite roliga saker så de kommer nog gå fort hoppas jag Glad

Hur räknar man ut när bf blir?
    Räknar ni återförandet av embryot som dag nr 1? 
    Blir nämligen lite kluven på hur jag skall räkna.

• Najje79

Idag åkte jag in till gynjouren pga magont i två dagar. Var så rädd att båda hjärtana hade slutat slå!!
    Men där fanns två små sötnosar som har växt till sig som de ska och den minsta (som vi kallar Bill) har växt ikapp sig och är nu bara 4 mm mindre än sitt syskon (förut var det 7mm skillnad) och den andra (som vi kallar Bull) levde loppan! H*n gjorde kullerbyttor och vinkade åt oss efter varje gång, helt underbart!!

Nu kan jag vara lugn ett tag till, har inte sovit alls inatt, har varit så orolig. Men nu är jag så lycklig!!

Kram tjejer!

• 7feb

Gud vad skönt Najje. Det är ju fan rent ut sagt vilken oro man måste utstå! Grattis ni nya och välkommna. Vi fick BF räknat där äp är äl 2+0 Själv har jag en treåring hemma och mår så illa att jag inte fattar hur detta ska funka. Har ansökt om dagis till den 16 jan. Om jag bara slapp att må illa!!! Har fått inskrivningstid på måndag är då 8+ 3 dvs v 9 Najje ännu en gång underbart ed Bill och Bull Kram

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF