• Julia82

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej, det här är heelt otroligt, kan knappt skriva orden men... JAG ÄR GRAVID!!! Hoppas att jag kan hänga med i er tråd?!

Jag och min man har försökt bli gravida i 2,5 år nu. Vi lyckades efter ett år, men fick MF  i v13. Sen har inget hänt alls. Utredningen visade inget, bara vaga misstankar om ditten och datten. Vi var oförklarligt barnlösa. Vi hade vårt första möte på Sahlgrenska i maj, fick en jättebra läkare som heter Lars Nilsson och jag kände stort förtroende för honom redan första mötet.

27 aug började jag spraya med Suprecur. 15 sep sprutstart med Puregon. 26 sep var det dags för ÄP. Fick ut sex ägg, men det visade sig att två var omogna, två obefruktade, ett delade sig bara till hälften och ett blev bra. Så ett litet embryo fick jag insatt den 28 sep och sedan började den jobbiga ruvartiden. Jag kände ganska snabbt av dom första symptomen, molvärk, kissnödig på heltid och hjärtklappning. Så på dag 8 gjorde jag första testet, och vips kom det upp ett svagt litet plus. Testade även dagen efter och fick ett aningens starkare. Igår på ruvardag 11 gjorde jag återigen ett test, denna gången clearblue och efter några sekunder kom där upp ett fint och starkt +

Jag är så otroligt lycklig över att höra till skaran som lyckas, och dessutom på första försöket!! ÄNTLIGEN är jag gravid!!! Kan inte förstå det, jag har längtat så enormt efter detta.

Visst finns det en oro och rädsla för missfall, men jag ska försöka njuta så mycket jag kan och hoppas och tro att detta går vägen!

Jag har tittat in i er tråd några gånger förr, och hoppats att jag kunde få hoppa in här. Det har gett stort hopp under IVFens gång, att läsa om andra som lyckats!

• Julia82

Tack allihop, känner mig varmt välkommen hit Skrattande

Idag ska jag försöka komma fram till Sahlgrenska för att berätta att jag är gravid! Inte så lätt att komma fram på deras nummer, konstant upptaget!! Ska bli skönt att få tid till VUL så har man ett litet delmål inom räckhåll.

Har ni andra fortsatt med någon form av progesteron? Jag har läst att vissa gör det fram till v12. När jag blev gravid första och enda gången fick jag lite små blödningar då och då. Och det hela slutade i missfall så jag är livrädd för att börja blöda igen. Har förstått att progesteronsalva, och vaggisar hindrar tidiga blödningar. Eller har jag fattat fel? Tror jag ska fråga kliniken om jag nu kommer fram dit nångång. Hade vart skönt att få fortsätta några veckor till i alla fall.

Hur mår ni andra? ( Förutom att nerverna förmodligen är på helspänn ) Blir det lugnare efter första VUL när man sett hjärtat slå fint??

Kram på er

• Julia82

Vilken fin liten Pingu :)

Det är så skönt att läsa om er allihop som kommit lite längre än mig. Är egentligen bara på TD idag... Har bara kommit till v 5 och jag är orolig att det inte ska gå vägen! Men samtidigt är jag så himla glad att jag plussat!! Så dubbla känslor, världens glädje och sån fruktansvärd oro på samma gång.

Kram på er allihop

• Julia82

Fipochi, va härligt att allt du fick se ett litet hjärta :) Grattis!!!

Jag har VUL på onsdag, och det känns pirrigt. Hoppas så att allt är som det ska därinne i min mage! Kan fortfarande inte förstå riktigt att jag faktiskt är gravid, det är så otroligt!! Är så glad, men samtidigt orolig!

Kram på er allihop

• Julia82

Grattis Igelkott!!! Hurra, va kul :)

Så skönt att följa er andra, själv är jag i v 6+6 idag. Var på VUL i onsdags, men hade fått tid en vecka för tidigt så jag fick tid om två veckor igen. Allt så bra ut därinne, men läkaren kunde inte säga till hundra procent då det var för tidigt, men han lät väldigt positiv! Så nu är det nytt VUL den 9/11 på min makes 30-årsdag så jag hoppas på goda nyheter då!!

Annars mår jag bra, så glad varje gång jag känner av minsta symptom! Till och med illamående får mig att bli glad, helt sjukt. Men jag har verkligen längtat efter bli gravid så länge nu!!!

Så kul att se era bilder på magen och på UL-bilden!! Va fint!!!

Lycka till allihop, hoppas ni mår bra!
    Kram Julia

• Julia82

Jag hade också molvärk i några veckor. Nu känns det inte så mycket längre, går in i v 8 idag, tror att molandet slutade nångång i v 6. Nu har jag istället börjat må illa titt som tätt, men det är helt okej. Alla graviditetstecken är positiva tycker jag ;) Fast lite drygt att må illa och vara hungrig på samma gång. Men jag vänjer mig nog snart.

Hur mår ni andra? När började ni bli runda om magen? Jag tycker redan att min börjar bli rundare, men det kan väl inte bero på graviditeten än?! Har inte rört mig så mycket sista tiden, och tarmarna jobbar inte på i samma tempo som vanligt så det beror nog på det. Jag vägde mig imorse och än har jag inte gått upp något.

• Julia82

Ja jag hade med "mensvärk" i början och var livrädd varje gång jag gick på toaletten! Men det värsta har som sagt gått över nu.

Att du reagerar så stark är väl inte så konstigt, i början ökar ju hormonnivåerna jättemycket, och du är ju inte van vid det! Det är nog helt normalt :)

Jag gjorde vul i v 6+3, men det var enligt läkaren en vecka för tidigt för att vi skulle kunna se att allt såg bra ut. Barnmorskan hade nog fått ett hjärnsläpp när hon bokade in mig. Vi ska tillbaka igen i nästa vecka, då är jag i v 9. Jag vet inte exakt varför man gör extra UL efter ivf, men jag tycker att det är jättebra :) Dom vill väl vara säkra på att allt ser bra ut när dom skriver ut en från deras behandling.

• Julia82

En lista är ju en toppenbra idé. Svårt att komma ihåg allas BF och hur långt gångna ni är. Det blir mycket lättare att se på en lista!

Beräknad förlossning

Maj:
    Najje - 1/5
    moii - 15/5 - icsi

Juni:
    Mammaobabba - 3/6
    Julia82 - 17/6

Juli:
    igelkott - 3/7

• Julia82

Åh va fin mage Turitella!!! Jag vill med ha en sån bula nu med en gång ;) Fast jag är bara i v 8 så det vore ju lite väl tidigt för min del!

• Julia82

Nu har jag kommit hem ifrån dagens VUL och det blev glada besked! Ett litet pyre på 1,8cm bor där inne i magen och hjärtat slog så fint så :) Vilken underbar känsla det här är! Dessutom fyller min man 30 år idag så bättre "present" kunde han inte få ;) Allt såg jättebra ut, och läkaren sa att våra chanser till en bebis nu ligger på 95%. Hemt otroligt!!! Jag är i v 8+2 idag, och bf 18 juni. Imorgon är det inskrivning på MVC :)

Hur mår ni andra ?
    Kram

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF