Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Hej, det här är heelt otroligt, kan knappt skriva orden men... JAG ÄR GRAVID!!! Hoppas att jag kan hänga med i er tråd?!
Jag och min man har försökt bli gravida i 2,5 år nu. Vi lyckades efter ett år, men fick MF i v13. Sen har inget hänt alls. Utredningen visade inget, bara vaga misstankar om ditten och datten. Vi var oförklarligt barnlösa. Vi hade vårt första möte på Sahlgrenska i maj, fick en jättebra läkare som heter Lars Nilsson och jag kände stort förtroende för honom redan första mötet.
27 aug började jag spraya med Suprecur. 15 sep sprutstart med Puregon. 26 sep var det dags för ÄP. Fick ut sex ägg, men det visade sig att två var omogna, två obefruktade, ett delade sig bara till hälften och ett blev bra. Så ett litet embryo fick jag insatt den 28 sep och sedan började den jobbiga ruvartiden. Jag kände ganska snabbt av dom första symptomen, molvärk, kissnödig på heltid och hjärtklappning. Så på dag 8 gjorde jag första testet, och vips kom det upp ett svagt litet plus. Testade även dagen efter och fick ett aningens starkare. Igår på ruvardag 11 gjorde jag återigen ett test, denna gången clearblue och efter några sekunder kom där upp ett fint och starkt +
Jag är så otroligt lycklig över att höra till skaran som lyckas, och dessutom på första försöket!! ÄNTLIGEN är jag gravid!!! Kan inte förstå det, jag har längtat så enormt efter detta.
Visst finns det en oro och rädsla för missfall, men jag ska försöka njuta så mycket jag kan och hoppas och tro att detta går vägen!
Jag har tittat in i er tråd några gånger förr, och hoppats att jag kunde få hoppa in här. Det har gett stort hopp under IVFens gång, att läsa om andra som lyckats!