• M karl

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Så länge det inte är rött blod tror jag inte att du behöver oroa dig. Det är ganska vanligt!

• M karl
    Mamaobabba skrev 2011-09-29 23:45:21 följande:
    Hej!
    Hoppar gärna in i tråden om jag får.. Plussade idag!

Har genomfört vår första IVF (på KS) efter att ha försökt bli gravida i snart 3 år med ett MA bakom oss.
    Det visade sig att mitt AMH-värde var lågt och att vi behövde hjälp, så vi hamnade i snabbkön på KS(för dem  som kanske inte har så lång tid kvar som fertila) och fick en tid nästan direkt.
    Så nu har vi genomfört första försöket (långa kuren) och fick ut 4 ägg vid ÄP 12/9.
    3 av dem blev befruktade och två av dem blev återinförda 14/9. Och idag, på TD så plussade vi. Hoppas att allt ska få gå vägen nu bara!!
    Man vågar ju inte riktigt hoppas helt även om man stundom bubblar av all glädje som bara vill ut!! Skrattande
    Stort stort grattis till er. Vad spännande, då kanske ni väntar tvillingar.
  • M karl

Hej. Idag går vi in i V.7. Mitt illamående är också mer eller mindre men det känns som att jag mår illa konstant. Har iaf lyckats undvika spyor tack och lov.

Är det någon av er som vet hur det är att bada i badkar när man är nygravid? Är det okej eller bör man undvika det?

• M karl
    Julia82 skrev 2011-10-10 10:53:39 följande:
    Hej, det här är heelt otroligt, kan knappt skriva orden men... JAG ÄR GRAVID!!! Hoppas att jag kan hänga med i er tråd?!

Jag och min man har försökt bli gravida i 2,5 år nu. Vi lyckades efter ett år, men fick MF  i v13. Sen har inget hänt alls. Utredningen visade inget, bara vaga misstankar om ditten och datten. Vi var oförklarligt barnlösa. Vi hade vårt första möte på Sahlgrenska i maj, fick en jättebra läkare som heter Lars Nilsson och jag kände stort förtroende för honom redan första mötet.

27 aug började jag spraya med Suprecur. 15 sep sprutstart med Puregon. 26 sep var det dags för ÄP. Fick ut sex ägg, men det visade sig att två var omogna, två obefruktade, ett delade sig bara till hälften och ett blev bra. Så ett litet embryo fick jag insatt den 28 sep och sedan började den jobbiga ruvartiden. Jag kände ganska snabbt av dom första symptomen, molvärk, kissnödig på heltid och hjärtklappning. Så på dag 8 gjorde jag första testet, och vips kom det upp ett svagt litet plus. Testade även dagen efter och fick ett aningens starkare. Igår på ruvardag 11 gjorde jag återigen ett test, denna gången clearblue och efter några sekunder kom där upp ett fint och starkt +

Jag är så otroligt lycklig över att höra till skaran som lyckas, och dessutom på första försöket!! ÄNTLIGEN är jag gravid!!! Kan inte förstå det, jag har längtat så enormt efter detta.

Visst finns det en oro och rädsla för missfall, men jag ska försöka njuta så mycket jag kan och hoppas och tro att detta går vägen!

Jag har tittat in i er tråd några gånger förr, och hoppats att jag kunde få hoppa in här. Det har gett stort hopp under IVFens gång, att läsa om andra som lyckats!
    Hej
    Grattis till ert fina resultat. Hoppas verkligen det går vägen. Själv är jag i v. 7 och har vul om ca 2v. Detta är vår 3:e IVF och inga barn i bagaget.
  • M karl

Oj vilken resa, jag hoppas verkligen att Pingu stannar till Maj. Vad skönt att få många ägg till frysen. FET är ju betydligt trevligare att göra än ET.

• M karl

Det blir nog ingen bebis för mig sommaren 2012 heller. Jag har börjat blöda ikväll. Är i v. 7 (6+6). Detta var vårt 3:e IVF försök. Ska man aldrig få lyckas? Jag är så ledsen...

• M karl

Inget blod har kommit idag. Usch vad kan det ha varit igår? Det var ju färskt blod dessutom.

Sist när jag fick missfall fick jag mörkbruna flytningar ungefär den tidpunkten embryoet dog, men det fick jag reda på i efterhand.
    Jag har inte kontaktat sjukvården, för det kändes inte som ett fall för akuten och jag vet redan vad bm på telefon skulle säga. Att det är så tidigt mm. Funderar på om jag ska ringa och boka VUL till veckan eller om jag ska vänta tills min egen VUL tid.

Det finns ju inte mycket jag kan göra för att rädda det om det inte går bra. Jag är inte lika rädd längre, som jag var igår kväll. Jag önskar av hela mitt hjärta att inget gick fel igår.

• M karl

Tack, jag ska ringa imorgon och se om jag kan få en tid för VUL till veckan. Himla typiskt att få en blödning fre kväll när de har stängt över helgen.

• M karl

Hej. Jag var i ons och gjorde VUL och där fanns ett fint hjärta tickandes. Det kändes så skönt! Jag var så nervös innan att jag inte vågade titta medan undersökningen pågick.
    Nästa vecka är det dags för inskrivning. Vi har aldrig tidigare kommit så här långt, så det känns skönt! Hoppas det håller hela vägen nu.

• M karl
    Mammaspärlaa skrev 2011-11-11 21:43:53 följande:
    ... Vi fick reda på kub/test i tisdags att vårt lilla barn är sjukt. På ul v. 15 visade nacken etc bra värde, mitt blodprov drog ned till 1:2. Vi gjorde moderkaksprov i förrgår och fick svar igår. Barnet kommer inte överleva en förlossning då det är mkt svårt skadat. Det här är så ledsamt.. Förtvivlade är vi..Förstår inte hur jag ska klara av att föda ut detta barn efter helgen.
    Men fy vad hemskt. Lider verkligen med er. Finns inte ord för känsorna jag antar att ni upplever. Många styrke kramar till er.
  • M karl

Har gått in i v. 12 (11+1)  och på ons är det dags för läkarbesök. Hoppas så innerligt att vi får ett ultraljud då för att försäkra oss om att allt är bra.

En fundering, det här med KUB-test, i mitt landsting får vi under 35 inte göra KUB. Hur vet vi då om något är fel på vår bebis och om den inte skulle kunna leva utanför magen?

• M karl

Jag har idag varit hos spec.mödravården och allt såg bra ut. Bebisen hade växt bra och den rörde sig hela tiden. Jag fick veta att jag inte behöver fortsätta med Fragminsprutorna efter v. 12 och ingen annan medicin heller. Skönt!

Jag glömde att fråga om jag ska dit fler gånger eller om jag i fortsättningen bara ska gå på MVC.
    Vad beror det på om man ska fortsätta gå hos spec.mödravården eller ej?

Gravid nu v.12 (11+4)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF