Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Så länge det inte är rött blod tror jag inte att du behöver oroa dig. Det är ganska vanligt!
Så länge det inte är rött blod tror jag inte att du behöver oroa dig. Det är ganska vanligt!
Hej. Idag går vi in i V.7. Mitt illamående är också mer eller mindre men det känns som att jag mår illa konstant. Har iaf lyckats undvika spyor tack och lov.
Är det någon av er som vet hur det är att bada i badkar när man är nygravid? Är det okej eller bör man undvika det?
Oj vilken resa, jag hoppas verkligen att Pingu stannar till Maj. Vad skönt att få många ägg till frysen. FET är ju betydligt trevligare att göra än ET.
Det blir nog ingen bebis för mig sommaren 2012 heller. Jag har börjat blöda ikväll. Är i v. 7 (6+6). Detta var vårt 3:e IVF försök. Ska man aldrig få lyckas? Jag är så ledsen...
Inget blod har kommit idag. Usch vad kan det ha varit igår? Det var ju färskt blod dessutom.
Sist när jag fick missfall fick jag mörkbruna flytningar ungefär den tidpunkten embryoet dog, men det fick jag reda på i efterhand.
Jag har inte kontaktat sjukvården, för det kändes inte som ett fall för akuten och jag vet redan vad bm på telefon skulle säga. Att det är så tidigt mm. Funderar på om jag ska ringa och boka VUL till veckan eller om jag ska vänta tills min egen VUL tid.
Det finns ju inte mycket jag kan göra för att rädda det om det inte går bra. Jag är inte lika rädd längre, som jag var igår kväll. Jag önskar av hela mitt hjärta att inget gick fel igår.
Tack, jag ska ringa imorgon och se om jag kan få en tid för VUL till veckan. Himla typiskt att få en blödning fre kväll när de har stängt över helgen.
Hej. Jag var i ons och gjorde VUL och där fanns ett fint hjärta tickandes. Det kändes så skönt! Jag var så nervös innan att jag inte vågade titta medan undersökningen pågick.
Nästa vecka är det dags för inskrivning. Vi har aldrig tidigare kommit så här långt, så det känns skönt! Hoppas det håller hela vägen nu.
Vad skönt att höra att KUB gick bra.
Har gått in i v. 12 (11+1) och på ons är det dags för läkarbesök. Hoppas så innerligt att vi får ett ultraljud då för att försäkra oss om att allt är bra.
En fundering, det här med KUB-test, i mitt landsting får vi under 35 inte göra KUB. Hur vet vi då om något är fel på vår bebis och om den inte skulle kunna leva utanför magen?
Jag har idag varit hos spec.mödravården och allt såg bra ut. Bebisen hade växt bra och den rörde sig hela tiden. Jag fick veta att jag inte behöver fortsätta med Fragminsprutorna efter v. 12 och ingen annan medicin heller. Skönt!
Jag glömde att fråga om jag ska dit fler gånger eller om jag i fortsättningen bara ska gå på MVC.
Vad beror det på om man ska fortsätta gå hos spec.mödravården eller ej?
Gravid nu v.12 (11+4)