• Virvla

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej! Bra ide Turitella! Jag har just gått in i v 7 så tidigt än... Håller med om att tiden går sakta, vill att det ska bli den 22:a så att vi får se ett eller två hjärtan slå... Lycka till på VUL imorgon!

• Virvla

Åh grattis Najje! Tvillingar! Känns det bra? Vi satte också in två. Har själv lite blandade känslor inför möjligheten att det är två där inne... Roligt förstås, men lite läskigt också...

Lite om mig. Vi började försöka våren 2008. Har nu hunnit med tre misslyckade IVF försök i Falun, blandade skördar men aldrig fått något till frysen. Nu sparade vi och satsade på ett fjärde försök. Har denna gång även fått Prednisolon och Fragminsprutor, kanske det som gjorde skillnaden för detta är vårt första plus. Vi gjorde vårt ET den 15:e.

• Virvla

Turitella: jag tror man räknar varje påbörjad vecka, 7+1 är då lika med sju avklarade veckor och den åttonde påbörjad alltså är du i v 8. Så tror jag att det är. Jag tror att chansen/risken för enäggstvillingar är lika som vid "vanliga" graviditeter. En tjej som gjorde IVF i Falun i våras satte in ett ägg och väntar nu trillingar, men det är nog extremt ovanligt (hoppas).

• Virvla

Jag mår lite illa ibland, framförallt när jag blir hungrig, låter konstigt men så är det. Annars har jag ganska mycket molvärk mer om jag anstränger mig. Är det så för er också? Högre puls och blir mer andfådd, fast pulsen kanske kommer sig av kortisontabletterna.

• Virvla

Najje: Då är det inte bara jag som inbillar mig... Känner igen det där med att brösten ömmar olika mycket olika dagar.

• Virvla

Kian: välkommen (jag har ju varit med flera minuter längre än du Förstår att du är orolig, jag skulle gärna snabbspola fram till v 12. Jag tar Fragmin fram till v 12. Har även fortsatt med vaggisar och tar Prednisolon. Vet inte hur länge jag ska ta de sistnämnda men iaf fram till VUL.

• Virvla

Tack Kornett! Välkommen! Hoppas det får gå hela vägen för oss alla nu!

• Virvla

Turitella: Jag har räknat som du, ÄL vid ÄP 12/8 då började graviditeten den 29/7 och BF blir 5:e el 6:e maj. Nu i v 6+5. Jag blir mer illamående när blodsockret är lågt, håller det i schack med torkade aprikoser och äpplen mellan måltiderna. Försöker äta lite men ofta. Kex bredvid sängen att knapra på innan man kliver upp är tydligen också en klassiker. För mig hjälper sea bands lite grann, de dämpar så att jag inte känner mig spysjuk men de tar inte bort illamåendet helt.

• Virvla

Spännande Sassa. Ser fram emot att få gå på första kollen, det blir liksom en bekräftelse på att jag verkligen är gravid. Skriv gärna och berätta om besöket!

• Virvla

Denna vecka har tankarna spökat. Tänk om jag inte alls är gravid... Har fått hejda mig från att köpa fler gravtest. Ska ju trots allt på VUL imorgon... Nervös!

• Virvla

Det blir ingen bebis för oss denna gång. Vid vulet sågs allt utom en bebis. En stor tom fostersäck med fostervatten och moderkaka, ingen bebis... Min värsta mardröm blev verklighet. Detta var vårt fjärde försök och vårt första plus. Lämnar den här tråden nu, med hopp om att komma tillbaka längre fram. Lycka till och kram till er alla!

• Virvla

Tack alla för era värmande ord. Läkaren trodde att bebisen slutat utvecklas i v 6. Oftast beror tidiga missfall på kromosomfel som gör att embryot inte blir livsdugligt. Det som är extra jobbigt är att moderkakan är kvar och producerar hormoner så jag känner mig fortfarande gravid. Inte meningen att skrämma upp er, hoppas att ni alla får se hjärtslag på era VUL! Kram

• Virvla

7feb: Vad härligt för er! Har varit nervös för din skull när det dröjde innan du skrev. Det är trösterikt när det går vägen! Jag vill inte att någon ska behöva få ett besked som vårt. På något vis känns det som att det är större chans även för oss om det är ovanligt med MA. Stor kram och grattis igen!

• Virvla

Igelkott: Grattis! Jag börjar återhämta mig, men det har varit en tuff månad. När mensen kommer gör vi ett nytt försök, vårt 5:e IVF. Hoppas få återkomma till tråden snart! Kram till er alla! Följer er lite på avstånd...

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF