• kornett

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Jag ansluter också här. Är i v 4 enligt FL's uträkning.Vi är väldigt försiktiga eftersom vår IVF 1 och FET slutade i MA. Men nu är vi i svängen igen och det är underbart! 

Jag ska höra med kliniken hur länge jag ska ta proggisar. Foslyra har jag tagit hela tiden.    

GRATTIS till er alla!  

• kornett
    Turitella skrev 2011-09-13 23:03:31 följande:
    Det har gått jättebra! Vår lilla stjärna lever där inne och har utvecklats precis som den ska. Vi fick se det lilla hjärtat slå! Helt otroligt! Frågade om vi kunde ta en bild och det gick jättebra. Filmade även en kort snutt på skärmen, så nu har vi förevigat det lilla hjärtat. Så häftigt att kunna spara! Vi är överlyckliga!!!

Grattis Turitella! Åh, vad underbart! Vilken vecka är du i nu?

Gör man så att man räknar ÄP som ägglossningsdagen för att räkna ut BF? Någon som vet med säkerhet?
  • kornett
    Turitella skrev 2011-09-14 10:02:48 följande:
    Idag är jag i vecka 7+2.

Fick förklarat för mig igår att man räknar ÄP som ägglossning. Och sen lägger man på två veckor för att få "senaste mensens första dag." Det blir i mitt fall ÄP 8/8 minus två veckor, vilket betyder att min graviditet började 25/7. Då får jag enligt graviditetsuträknare BF sista april/första maj någonstans.

Vilken vecka är ni i?
    Tack! Jag ringde kliniken idag och berättade att vi fick ett plus. Jag frågade dem om vilken vecka jag är i och sköterskan sa v 4 men enligt FL's uträkning är jag i v 5. Hm..inte lätt att veta. Men vi ska på UL v 41 i alla fall så det är spänd förväntan och försiktig optimism hos oss just nu.
  • kornett
    7feb skrev 2011-09-18 18:01:05 följande:
    Hej! Äntligen Just hemkommen efter sju dagar på sjukhus för överstimulering och har inte kunnnat använda internet, har varit fruktansvärt, värre än blindtarms inflammation. Fy fan säger jag bara, ursäkta språket. Men det har varit fruktansvärt. Har samlat på mig 8 liter vatten bara i buken.... Sjukt. Är fortfarande dålig men får vara hemma. Är i v.6 Återkommer och uppdaterar mig de närmsta dagarna Kram till er alla och grattis till alla pickande hjärtan. Själv är jag osundt orolig för mf. Hur tar man sig igenom oron. De har mätt hcg som stigit som den ska och gjort vul men inte sett ett hjärta ännu. Tog ett test nu när jag kom hem bara för att övertyga mig och det var starkare än kontroll strecket....man är bra knäpp:)

Hoppas verkligen att du blir bättre snart! Jag är med jätteorolig för MF efter att ha fått två men nu tänker jag försöka tänka annorlunda och verkligen tro på det! Om något händer så har vi 2 IVF och en FET kvar i vårt paket så förr eller senare ska det gå. Jag försöker njuta men samtidigt inte prata allt för ofta om graviditeten, då stressar man bara upp sig själv. Var här och nu! Håller på er!

Grattis till era framgångar med VUL! Jag hoppas också få världens bästa dag 10/10 så vi gör VUL.  
  • kornett
    Liliuokalani skrev 2011-09-19 21:24:57 följande:
    Är i v 6+3 idag, brösten är inte lika ömma längre men illamåendet är hemskt.. Varierar lite dag till dag, men idag och likaså slutet på förra veckan så har jag mått illa från morgon till kväll. Spytt bara en gång men tar så på krafterna att ständigt va illamående, tips mottages tacksamt för att underlätta lite.

I  FL:s gravidietsverktyg tipsar de om följande;
    Ät lite men ofta
    Ät gärna något litet innan du kliver ur sängen
    Drick vatten Stressa inte Ingefära och papaya kan minska ditt illamående
    Undvik stekt mat, fet mat, kryddig mat och kaffe
    Åksjuketabletter 
    Salta kex

Jag försöker att dricka mycket vatten. Jag har inte spytt men det kommer hulkningar vilket är jobbigt för det tar sån kraft.       

• kornett

Jag håller med alla: Jag med är ledsen för er skull. Jag vet precis hur det känns för det drabbade oss i januari år så jag tänker på mer. Kram!

• kornett

Hej alla!
    Grattis alla nyplusade! Själv är jag i v 8 nu.

Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag p g a att jag legat lågt inför VUL idag! Allt såg bra ut och det var ett tickande hjärta! Jippii!! Nu har jag bokat hälso- och inskrivningssamtal. Ska också ringa för UL i v 12. Ska ni andra göra det?

• kornett
    7feb skrev 2011-10-10 18:01:39 följande:
    Välkommen Julia82 och grattis!!!! Och kornett vad skönt att se det lilla hjärtat ticka. Lilltufs hoppas resan ni har framför er resulterar i em bebis, jag har nästan samma problem som du och vi lyckades på första försöket. Idag var jag på inskrivning och vul är i v.9 nu och byter till v.10 på to. Fick se lilla bebisen sprattla:)
    Vad underbart 7feb! GRATTIS!! Vad härligt med små livstecken! Ska ni på UL v 12?

Hälsosamtal har jag på måndag och inskrivning den 7/11.Separerar de samtalen för er andra med?
  • kornett

Var på hälsosamtal i veckan när frågan om fosterdiagnostik dök upp. Barnmorskan sa att fostervattensprov är 1% risk för missfall och eftersom vi haft två MA funderar vi nu på om vi ska göra provet. Ska ni göra det? Vilka andra prover gör ni?

• kornett

Bra idé tycker jag med med en lista. Jag hakar på!

Beräknad förlossning

Maj:
    Najje - 1/5
    moii - 15/5 - icsi
    kornett- 24/5

Juni:
    Mammaobabba - 3/6
    Julia82 - 17/6

Juli:
    igelkott - 3/7

• kornett

Jag förstår er oro men hoppas att ni kan njuta av er fantastiska graviditet. Det ska vi göra fr o m idag!

Lite uppdatering från idag: Var på UL idag i v 11+3 och allt såg jättebra ut. Vi fick tre bilder med oss hem men de var väldigt suddiga så jag är glad att det syntes så bra på skärmen! Det får bli att ta fram den bilden i minnet då och då:) Den var 6 cm som den skulle.

Ska försöka lägga upp en tydlig UL-bild. Ska bara lära mig hur man gör den klarare:)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF