• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej! Här hoppar jag gärna in!
    sassa: Vilken v är du i?
    turtella: Lycka till imorgon!

• Najje79

Till mig sa de att de räknar ÄP som ägglossning och senaste mensens första dag två veckor innan ÄP. Jag hade ÄP 9/8, alltså "startade" min graviditet 26/7 så imorgon går jag in i v 8 (7+0).

Kan berätta för er som inte vet att jag har genomgått 1 ET (MF i v 6) 3 FET ( 1 MF i v 7, två misslyckade). Nu på det femte försöket ET så sattes två embryon tillbaka och idag fick vi se två små hjärtan picka så fint!

• Najje79
    Turitella skrev 2011-09-12 20:03:22 följande:
    Jag hade ÄP 8/8, min graviditet startade 25/7 i så fall. Men varför säger man vecka 8 nu. Är jag inte bara i vecka 7 (7+1)?
    nej, alltså du har gått 7 hela veckor och en dag, alltså i 8:e veckan. Då är jag bara en dag efter dig! Spännande!
  • Najje79

Jag har en fruktansvärd molvärk i nedre delen av magen, av och till. Ömma bröst, vissa dagar mer andra mindre, illamående (har kräkts tre gånger och jag som har panisk rädsla för att kräkas... då mår jag illa), trött, humörsvängningar.
    Ni andra?

• Najje79

Kian: Grattis till sonen och grattis till graviditet, visst nojjar man mer när gått igenom ett mf. Jag tar också vaggisar, min läkare vill att jag ska sluta efter v 10, men jag fortsätter nog gärna till v 12...

• Najje79
    Turitella skrev 2011-09-13 23:03:31 följande:
    Det har gått jättebra! Vår lilla stjärna lever där inne och har utvecklats precis som den ska. Vi fick se det lilla hjärtat slå! Helt otroligt! Frågade om vi kunde ta en bild och det gick jättebra. Filmade även en kort snutt på skärmen, så nu har vi förevigat det lilla hjärtat. Så häftigt att kunna spara! Vi är överlyckliga!!!
    Åh, vad glad jag blir! Varmaste grattiskramarna!!!
    sassa79 skrev 2011-09-14 21:56:01 följande:
    Världens bästa dag, har fått se våran guldklimp och hjärtat slog jättebra och allt såg jättebra ut,
    äntligen kan man slappna av lite.
    Min mans släkt fick veta det ikväll, det tog 2 minuter innan det började ringa och det var inlägg på facebook, hade kanske inte räknat med att det skulle skrivas på facebook.
    men men det hade kommit ut till slut ändå eftersom min mage börjar få en annorlunda form :))   
    Vad underbart! Kraaam till dig också! Alla var väl jätteglada för er skull?
  • Najje79

Turitella: Hoppas de kan hjälpa. Är det så illa att du kräks?

Hur är det med er andra? Hur mycket växtvärk har ni och hur känns den?

Jag har haft två dagar med väldigt mycket känningar i nedre delen av magen, det drar, "kliar" och krampar. Är fortfarande skiträdd för missfall, detta är det längsta jag har gått och jag kan inte riktigt tro på att det är sant.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF