• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • sassa79

Vilken bra ide, hur går det för dig ?
    För min del börjar det att synas och jag har lite halsbränna och är väldigt trött.
    Berättade för min chef och min närmaste arbetskamrat idag, känns skönt att slippa gå och dölja den lilla kulan
    Det var väl imorgon du ska till Falun, sen måste du skriva och berätta hur det gick
    Vi ska dit på onsdag :)    

• Najje79

Hej! Här hoppar jag gärna in!
    sassa: Vilken v är du i?
    turtella: Lycka till imorgon!

• Turitella
    sassa79 skrev 2011-09-12 19:08:31 följande:
    Vilken bra ide, hur går det för dig ?
    För min del börjar det att synas och jag har lite halsbränna och är väldigt trött.
    Berättade för min chef och min närmaste arbetskamrat idag, känns skönt att slippa gå och dölja den lilla kulan
    Det var väl imorgon du ska till Falun, sen måste du skriva och berätta hur det gick
    Vi ska dit på onsdag :)    
    Hej tjejen!

Kul att se dig här!

Här går det bra! På mig har det inte börja synas än, men det känns.
    Jag är riktigt trött, sover betydligt mer än jag brukar och känner mig ändå som jag skulle kunna sova ännu mer. Konstig känsla! Inatt sov jag ELVA timmar! Haha!
    Illamåendet börjar krypa sig på. Inte så det känns som jag måste spy, men lite obehagligt illamående nästan hela tiden. Vilket blir värre om jag blir hungrig. Börjar fundera på hur det här ska sluta om man ska gå runt och småäta i åtta månader!?
    Ömma bröst hade jag de första veckorna, men tycker det har gett sig lite nu. Likadant med molvärken jag hade i början. Det "känns" att det händer någonting därnere, men det är inte samma värk  längre.

Vi har bara berättat för närmsta familjen, de som följt hela vår IVF-resa. Föräldrar och syskon. Och ett par i bekantskapskretsen som väntar sitt första barn efter många år av IVF-behandlingar. Där har man fått bra stöttning!

Imorgon em ska vi förhoppningsvis få se ett litet hjärta picka! Längtar så! Förstår inte hur tiden kan gå så sakta. Känns som man alltid går och väntar på någonting.
    Jag skriver och berättar hur det gick!

Lycka till när Ni ska dit!
  • Turitella

Hörrni, en gång för alla nu! Hur räknar man???
    Sassa, du och jag har väl gjort allting på samma dagar. Hur långt gångna är vi? Kan det vara v 7?
    Befrukting 8/8. Insättning av en femdagars 13/8.

• Virvla

Hej! Bra ide Turitella! Jag har just gått in i v 7 så tidigt än... Håller med om att tiden går sakta, vill att det ska bli den 22:a så att vi får se ett eller två hjärtan slå... Lycka till på VUL imorgon!

• Turitella
    Turitella skrev 2011-09-12 19:47:45 följande:
    Hörrni, en gång för alla nu! Hur räknar man???
    Sassa, du och jag har väl gjort allting på samma dagar. Hur långt gångna är vi? Kan det vara v 7?
    Befrukting 8/8. Insättning av en femdagars 13/8.
    Visst lägger man på två veckor för att få "senaste mensens första dag"?
  • Turitella
    Virvla skrev 2011-09-12 19:48:00 följande:
    Hej! Bra ide Turitella! Jag har just gått in i v 7 så tidigt än... Håller med om att tiden går sakta, vill att det ska bli den 22:a så att vi får se ett eller två hjärtan slå... Lycka till på VUL imorgon!
    Hej!

Tror vi är ungefär lika långt på väg.
    Svårt att hålla reda på alla, har du satt in ett eller två ägg?
    Hur vanligt är det med tvillingar om man bara sätter in ett?

Tänk vad man bubblar av frågor och funderingar...haha!
  • Najje79

Till mig sa de att de räknar ÄP som ägglossning och senaste mensens första dag två veckor innan ÄP. Jag hade ÄP 9/8, alltså "startade" min graviditet 26/7 så imorgon går jag in i v 8 (7+0).

Kan berätta för er som inte vet att jag har genomgått 1 ET (MF i v 6) 3 FET ( 1 MF i v 7, två misslyckade). Nu på det femte försöket ET så sattes två embryon tillbaka och idag fick vi se två små hjärtan picka så fint!

• Turitella
    Najje79 skrev 2011-09-12 19:55:12 följande:
    Till mig sa de att de räknar ÄP som ägglossning och senaste mensens första dag två veckor innan ÄP. Jag hade ÄP 9/8, alltså "startade" min graviditet 26/7 så imorgon går jag in i v 8 (7+0).

Kan berätta för er som inte vet att jag har genomgått 1 ET (MF i v 6) 3 FET ( 1 MF i v 7, två misslyckade). Nu på det femte försöket ET så sattes två embryon tillbaka och idag fick vi se två små hjärtan picka så fint!
    Jag hade ÄP 8/8, min graviditet startade 25/7 i så fall. Men varför säger man vecka 8 nu. Är jag inte bara i vecka 7 (7+1)?
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF