Inlägg från: Otäck |Visa alla inlägg
  • Otäck

Minns ni skolmaten?

En maträtt som jag än idag kan vara sugen på och minns allt för väl var fiskgratängen. Den hade något sorts grön/orange täcke ovan på, torsk tror jag fisken var och det var så sjukt gott. Antar att det var ett "morotstäcke", men jag är inte helt säker. Någon som minns den?

Så fanns ju tjockpannkakorna, risgrynspudding med saftsås, chicken bits (som senare blev kebab chicken bits och det var så SJUKT JÄVLA ÄCKLIGT, och jag var så arg över att de hade bytt och att jag var den enda som verkade vara missnöjd med bytet, pff), pizza (Billy's som är tillagad i ungen), och en sorts soppa som var så god. Den var väl åt "klar grönsakssoppa"-hållet, men med små, tunna spagettibitar i och jag älskade den soppan. Så många gånger som jag har försökt återskapa den alltså. Den panerade fisken var också svingod, och vanliga pannkakor (minns att de alltid var små som en assiett, vikta och varmhålla i ung så vikningen och kanten kunde ibland bli lite småhård och/eller seg men de var urgoda ändå, med jordgubbssylt såklart).

• Otäck

Den där filsåsen alla pratar om, var det den där tunna, rosa såsen som serverades med ris, och typ fisk/chicken bits tro?

• Otäck
    Kimona skrev 2011-09-08 22:16:13 följande:
    ÅÅÅÅH TACK!!! Ja den var fruktad, men jag älskade den!
    Det är inte samma som jag tänker på? Fast den jag åt var mer orange med lite grönt i iofs...
  • Otäck
    Balahir skrev 2011-09-08 21:31:53 följande:
    tror dom menar den som inhåller, creme fraishe, majonäs, dill och citron... :)
    Då är det inte samma nej... :(
  • Otäck
    Hannathu skrev 2011-09-09 17:15:53 följande:
    Den fiskgratängen med lite grönorange täcke låter som fisk bordelaise
    Åh, hell dig! Jag googlade och av bilderna att döma så ser det verkligen likt ut, jag måste testa att tillaga den och se om det är rätt! :)
Svar på tråden Minns ni skolmaten?