• ELHU

Anmält skola? Erfarenhet?

Någon som anmält sitt/sina barns skola till skolinspektionen?

Vad hände? Hur gick det?

Berätta gärna lite kring detta.

Vi har anmält pga att en av sönerna har fått utstå mobbning under ett år. Hade även med i anmälan om skolans brister.

En vecka sedan men har ingenting hört från dom..

• Svar på tråden Anmält skola? Erfarenhet?
  • cicci85

Anmälde förskolan till skolinspektionen för saker som en barnskötare utsatt min son för. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång tid det tog innan jag fick första svaret. Men sen drog det igång med möten, telefonsamtal, mejlkontakt... Vi vann iaf och fick helt oväntat skadestånd! Hade inte en tanke på det när jag anmälde, ville bara att förskolan skulle ta bristerna på allvar! Men det tog flera månader från att vi anmälde och tilsl allt var klart. Det var strax innan jul jag anmälde och det tog nog 3 veckor innan allt drog igång. Sen fick vi skadeståndet och innan sommaren.

• ELHU
    cicci85 skrev 2011-08-29 11:28:34 följande:
    Anmälde förskolan till skolinspektionen för saker som en barnskötare utsatt min son för. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång tid det tog innan jag fick första svaret. Men sen drog det igång med möten, telefonsamtal, mejlkontakt... Vi vann iaf och fick helt oväntat skadestånd! Hade inte en tanke på det när jag anmälde, ville bara att förskolan skulle ta bristerna på allvar! Men det tog flera månader från att vi anmälde och tilsl allt var klart. Det var strax innan jul jag anmälde och det tog nog 3 veckor innan allt drog igång. Sen fick vi skadeståndet och innan sommaren.
    Oj.. skadestånd.. har vi inte ens tänkt på.
    Anmälan gjorde vi pga att skolan måste ta tag i problemen!
  • ELHU
    cicci85 skrev 2011-08-29 11:28:34 följande:
    Skulle du vilja inboxa mig o berätta om anledningen till er anmälan?
Svar på tråden Anmält skola? Erfarenhet?