la vida loca skrev 2011-08-25 21:05:54 följande:
Hej! Jag lider med dig och din dotter då vi gått igenom liknade med vår lille pojke, så först en stor styrkekram till dig. Vet känslan av maktlöshet när man ser att ens barn lider men man inte kan eller vet vad man ska göra.
Vår son som är tvilling är också flaskmatad från start.Vid två veckors ålderbörjade han ha svårt att komma till ro och somna, blev ledsen när man la honom på rygg började skrika på skötbordet och spänna kroppen. Detta blev värre och han var ledsen ofta och spände o sträckte kroppen.Hade också diarré hela tiden och det var illgrönt. Fick rådet av Bvc att vända oss till barnmottagningen för att prova mjölkfritt.Fick då Althera han blev inte så mycket bättre och bajsade nästan mer o lika grönt. Då fick vi höra att eftersom han inte blev bra med althera så var han nog inte känslig eller allergisk mot komjölk.Men det vägrade jag nöja mig med. Han hade nu dessutom börjat få sura uppstötningar som han vaknade av.Fick läkarundersökning och vi blev efter MYCKET om och men inlagda på barnkliniken där de gjorde ultraljud och röntgen och då visade det sig att han dels hade en liten förtjockning av magmunnen samt att tömningen av magen till tarmen gick jätte sakta när han låg på rygg. Så där kom förklaringen till hans beteende som alla först avfärdat som kolik
Vi fick nexium då de också misstänkte magkatarr samt en annan mjölkfri ersättning Pepticate.Den innehåller mindre mjölksocker samt probiotika.När vi träffade en dietist sa hon att Althera ofta sätter fart på magen och det blev lite väl mycket för vår son samt att den innehåller mkt mjölksocker vilket man kan reagera på med magknip och gaser. Sen blev han mycket bättre! Fortfarande har han det lite jobbigt men inget mot hur det va innan.
Just det, sen la vi honom på mage en kväll när vi varken visste ut eller in o han bara skrek, då somna han på fem sekunder.Så nu sover han alltid på mage, 5 månader gammal.Kanske kan va nåt för eran tjej??
Sen tycker jag absolut ni ska ta en läkarkontakt, bvc vet väl en del men inte tillräckligt är min erfarenhet. Bra och få en läkares synpunkter på hennes reaktion på Althera om det är värt att fortsätta eller om ni ska pröva en annan. Blir ju påfrestning för magen och byta hit och dit så bra att man har en plan för hur länge hon ska äta vad och när man ska utvärdera och ev gå vidare. Var påläst själv annars är det lätt att bli överkörd tyvärr.
Kram
Tusen tusen tack för ditt svar. Du anar inte hur mycket det betyder att få ett sånt svar i det här läget. Man blir ju desperat till slut. Nu känner jag at vi ska gå vidare med det här. Ska ta kontakt med en läkare för att se hur vi ska göra. Tusen tack än en gång.
Massa kramar