• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Skånenettan: Där är du ju, grattis!!! Visst kan en förlossning gå fort, det räknar jag att min också gör.... men det blir ju inte som man har tänkt sig. Hann du ens få någon smärtlindring?!?

• Anniqa

Jag har varit utan dator i morse, först la nätet ner sig, sedan tog batterierna i musen slut, helt värdelöst med trådlös mus.

Min bebis kommer också att ha en storebror, jag tror att det är viktigt att ha kvalitetstid med honom också, typ som i nannyjouren.

• Anniqa

Jag har inga förvärkar, nu är det 9 dagar sedan slemproppen gick. Märkligt, förra gången hade jag förvärkar, men tydligen behöver man inte ha det.

Jag har bäddat rent i sängen, så nu går väl vattnet inatt...grrrr..

• Anniqa

Jag klarade inte alls av lustgasen, den var söt och tung, allt snurrade.

Julius: Jag gick också själv från förlossningen till BB.

• Anniqa

Godkväll

Lilltjejen, som ännu är namnlös sover, passar på att kika in här, för att se vad som händer.

Kommer att berätta mer om förlossningen och sätta in fler bilder, det har kännts så omtumlande under dessa dagar. Mycket har hänt på kort tid.

Tack för alla gratulationer!

Vilken fin lista du har gjort Snutte Nuttan.

Frutti: Jag har fött i gällivare

Lycka till alla som står på tur!!!!

• Anniqa

Godmorgon tjejer

Passar på och smiter till datorn mellan blöjbytena, ett blöjbyte inatt kl.05.00, sedan i morse vid 8 tiden, när den blöjan var bytt så var det en tredje gång dax för bajsning igen...

Här på BB så får man blöjor till sig själv och barnet. Det som finns i klädväg till mamman är dessa ursexiga rockar, jag hade med mig en plysch dress (jacka+byxa) som jag gick omkring i. Barnet får låna kläder där, bytte till egna när vi åkte hem.

Väntar på att ni också ska ploppa snart! Lycka till!

• Anniqa

barnbecket kom redan på BB, visst är det som klister, nej, ingen speciell salva, utan bara vanligt vatten. Sedan dröjde det någon dag innan hon bajsade igen, då var bajset "grönt" blandning av beck och mjölkbajs. Idag 6 dagar gammal kommer bara mjölkbajs.

Idag kommer min BM från BVC på hembesök, för att träffa oss och den nya familjemedlemmen.

Hur blir det för er? Kommer eran BM på hembesök?

• Anniqa

Kanske en saga: Ja, det känns lite som om BM ska hem och se dom sociala förhållandena lite. Att det inte är allt för mycket missär, hoppas att hon passar på och städar lite också när hon ändå kommer... fniss...

Lite om min förlossning kortfattat. Mådde piss hela fredagen (3feb). Typ magsjuka, vid 23 tiden kräktes jag och gick och la mig. Hade diarre´och fick springa på dass hela natten. När jag vid 3 tiden låg i sängen, knäppte det till, vattnet gick. Rullade mig ur sängen och lät det forsa på golvet (jag hade ju bäddat rent i torsdags).... Inga värkar, ringde förlossningen, kom in om någon timme tyckte dom. Fikade, duschade. Oj, börjar komma blod... Var på BB vid 04.30, fick ligga fast i CTG apparaten, en riktig pina, då jag hade rejäla värkar. Mina rena kläder blev helt blöta av allt fostervatten som sipprade, där låg jag i min egen pöl och kräktes... In på förlossningen vid 5 tiden. Fick första krystvärken på toa vid 05.45 tiden, stod där på knä på alla fyra... BM ropade tillbaka mig till förlossnings salen. Där hade jag inte många krystvärkar, tjejen föddes 06.05.

Ingen smärtlindring och ingar bristningar.

• Anniqa

villblifler: Nej, ingen lustgas, jag ville inte ha helt enkelt. Värkarna var så intensiva, jag hade mer värk än vilotid. Eftersom jag kräktes, så hade jag vätskebrist. Ville inte ha lustgasen, jag ville bara ha vatten att dricka mellan värkarna.

Jag sa åt BM efteråt, att jag klarar mig på bara vatten.....

Under förlossningen försökte dom pracka på mig lustgasen, då sa BM att hon vet bäst själv. Och så är det ju! När man väl är där, känner man hur och vad man vill!!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!