Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Uppsamlingsskålen finns på apoteket.

kidA, visst är det träligt att vara dyngsur och lukta småsur mjölk hela tiden? Men man ska väl vara glad att man hade gott om mjölk. Den här gången lär jag ju behöva den. Antar att det är en av de piffiga grejorna med att dubbelamma, blir inget läckage . Hoppas bara att jag får till dubbelamningen.

• morotsjos

jag har två huliganbebisar i magen. De är aldrig stilla. Vet inte om det beror på att de är aktiva eller om det är för att de stör varandra hela tiden. Men de rör sig så pass mycket att det gör ont mellan varven.

Idag har vi fått vårt nya skötbord och jag har "flyttat in" i det så gott det går. Än så länge mest sonens prylar, men det finns gott om plats för bebisarnas små pytteblöjor och så där. Måste bara komplettera med Ikeas "hänga-på-sidan"-grejor så att tvättlappar och så kan ligga där.

Vi var och storhandlade imorse, är nog sista gången jag gör det, för fy vad trött jag blev!

• morotsjos

Öööh?! Packa väska? BB? Menar ni att vi ska föda barn snart ? Själv känner jag mig mest som om jag svalt en valross eller två...

Idag är en efterlängtad dag. Sonen är frisk och är nu på väg till dagis med far sin, och jag har inte ett jota planerat för dagen. Så jag ska alldeles strax återvända till sängen och min bok, och där ska jag ligga tills kroppen säger att det är dags att flytta till fåtöljen. Här ska SLAPPAS! Har som vanligt haft oerhört svårt att ta det lugnt när son och make varit hemma, så det är välbehövligt.

Vad det gäller lugnare bebis i magen, så tror jag t o m att det står i FLs graviditetskalender typ i v 36 att nu börjar det bli så trångt att det blir mindre rörelser. Det har nog inte mina småtroll läst .

• morotsjos

Man har rätt till heltid på dagis när man ligger på bb, i alla fall i vår kommun. Vi kommer nog att utnyttja det delvis, men eftersom vi får två barn kommer maken att vara pappaledig från det att småtrollen föds och ca 10 veckor på heltid. Så sonen kommer att gå på dagis några timmar varje dag den tiden (tror vi i alla fall) och sen får maken hämta honom och så får de komma och hänga med mig och småtrollen på bb. Jag gissar på att vi är kvar 3-4 dagar på bb, i alla fall tills pku-testen är tagna, men sannolikt är kanske att vi blir kvar ytterligare lite om barnen är små när de kommer. I Ystad får man stanna på bb så länge man vill oavsett om man föder första eller femtonde barnet.

Villblifler, hoppas att bebisen lägger sig rätt omedelbums! Blir det alltså bebis torsdag eller fredag annars, eller menar du att du får reda på tiden då *trögfattad*?

Har sovit en timme och blev väckt av telefonen, en telefonförsäljare *muttrar*. Kanske dags att anmäla sig till nixregistret...

• morotsjos

Här trycks det åt alla håll, neråt med de små huvudena och uppåt med två små rumpor, måttligt skönt mot revbenen...
    Jag såg aldrig någon slemmis förra gången, så jag vet inte heller hur den ska se ut.

Villblifler, låter kallt med sommarsandaler, men vad gör man inte om man inte får plats i skorna? 8 kg låter ju inte alls bra, hoppas att det är ok ändå. Ska hålla tummarna på onsdag (kanske mest för läge men även för inte-havandeskapsförgiftning).

• morotsjos

Villblifler, den ena är så hemlig att barnmorskan inte vill säga alls, och den andra gissar hon bara på. Så vi räknar det som att vi inte vet. Tids nog blir man väl varse .

Ny magbild inlagd, alldeles färsk!

• morotsjos

Majja, det var en bra idé, present från bebisen till storasyster. Måste fundera på om småtrollen i magen ska skicka present till sonen...

Namn, tja, jag gillar nog Stina bättre än Stella, men Stella är också fint.

Kanske en Saga, härligt att allt var bra! Förstår inte varför vissa bm måste stressa upp de blivande mödrarna *extratacksam för min bm som är en klippa*.

Sitter här och undrar om det håller på att hända något, har sammandragningar mest hela tiden och "mensvärk" i ryggen plus att det känns som håll mitt på vänster sida av magen. Bebisarna yr runt som vanligt. Tror egentligen inte att det är dags alls, men blir ju lite nyfiken när det dyker upp nåt nytt.

• morotsjos

Linda, jag tvättar ALLT före användning! Även om sonen nu är snart två så vill jag att allt ska vara tvättat. Så jag skulle inte klä på bebisen svärmors kläder utan att de är tvättade. Och jag tycker inte alls att du överdriver!

• morotsjos

Go'förmiddag! Varför sånt tjafs om vikten? Klart att det är onödigt att gå upp mer än nödvändigt, men vi är ju bara människor. Själv ligger jag idag på plus 18 och det blir säkert ett och annat kilo till om inte barnen kommer snart.

Har varit hos bm, sista gången hos min vanliga för nu går hon på mammaledighet. Magen har börjat sjunka (synd bara att inte jag känner det) och sf-måttet låg kvar på samma som för två veckor sedan (38). Hb-värdet har dragit uppåt sedan sist (113 i december, nu 128) och det var ju bra. Ettan ligger långt ner i bäckenet, därav min ständiga kissnödighet och trycket neråt. Bm sa att det är bra om det dröjer 1½ vecka till innan barnen kommer (dvs 37+0 ungefär) för då slipper de förmodligen gulsot vilket de sannolikt får annars (med slöhet och kanske sondmatning som följd, plus att de får sola för att bli av med det gula). Hon tror inte att jag går tiden ut *hoppas hoppas att hon har rätt!!*.

Kanske en Saga, ska leta rätt på NIX, meddelar sen.

• morotsjos

Kanske en Saga, här är numret 020-277000

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!