Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Go'morron tjejer
    Åhh så spännande!! nu väntar vi alla på den förste ut

Ellynil- Funnit ngn bra present till sambon? På tal om sambo och färger *djup suck*, här hemma ser v-rummer ut som regnbågens alla färger!! Bok, björk, körsbär och vitt, samt en röd soffa!!! *iiiiii* Blir galen! Men Fredde envisas om att ha kvar den FULA bokhyllan, praktisk påstår han *grr* (ja,ja håller m till viss del, men...) Jag får ingen ro i kroppen när inget är enhetligt, ser bara stökigt ut! Fick välja tapeter till s-rummet= rosa och vit/beige randig fondvägg (burspråket). Har jag sagt att Fredde avskyr rosa? *skrattar elakt*

kanske en saga- idag ska Linda gör våfflor, blev så sugen när du skrev att du gjort pannkakor igår *slurp*

axxette- ska ringa facket idag igen. Ingen som ringt upp, som vanligt. Vad jobbar du med? Du verkar ha bra koll på ganska mkt.. Väldigt bra, tacksam för all hjälp jag får av dig

cast77- har oxo dålig mage pga järntabletterna.. uschaa.. Jag kan ställa klockan efter Rolle numera. Alltid vid 10 på morgonen och 10 på kvällen så är det full fart!

På bebisfronten är allt lugnt. Verkar inte ske ngt här i det första! Rörligt huvud fortfarande.
    Gjorde ett försök på att få igång lite action i magen i går kväll. Rajtan tajtan i sänghalmen Tjooo hooo!!! Det var ju ett tag sedan sist! Men OJ, OJ vad man är stOr å klumpig!!!*skrattar*
    Det hela resulterade i att jag fick ligga vaken i 2 timmar efteråt och bråka m Rolle i magen..

• Linda å Fredde

Hahahaa.. rapar??!! Hohoho..det lät roligt! Det gör jag på dagtid å får ofta hör att jag är sååå kvinnlig

Välkommen Majja roligt att du spanat på oss så länge, då har du lite koll!

Snuttan- *fnissar högt med handen över munnen* Stackars manfolk!! undrar just vilka funderingar som far runt i huvve på dem.. "Vem är du lille barn & vad har du gjort med min fru/flickvän??" Inga "normala" beteenden längre!!
    Har jag ont, så är det SMÄRTA. Snarkar jag, så SNARKAR jag. Gråter jag så är det likt nicaraguafallet. Blir jag arg, så flyger grejer! Glömmer jag bort saker, så skyller jag på bebben Och blir jag hungrig, så PRESSAR jag..

axxette-okey, då kan jag förstå att du är insatt i allt och mkt Ska strax lägga till mig på din lista, ska bara..

skånenettan- men nej.. En sån dag idag. Tycker att du ska ringa till din BM å tala om för henne att du är jätteorolig! Hur kan hon säga ngt sånt till dig å sen neka dig att göra en koll??? Tror jag det, att du är orolig.. Vem vet, det kanske stannar av en stund, att du inte växer så mkt mer..
    Du ska se att det känns bättre bara du får tala om för din BM vad hon har ställt till med! Dumma tant! Ska kika in på magen snart jag

Cast77- Shoppat i Birsta idag?? *ler* Kan inte ha sett så fel. Du & din man. Jag har oxo shoppat idag, med min mor. Du var en bit ifrån, men du såg pigg å alert ut!!

Ännu mer grejer till Rolle köptes idag!! 3 par basic-byxor från Lindex. Och en stor byrå till alla kläder! Här finns det ju knappt för våra kläder längre.. Dåligt m garderober. Vill flytta!!
    Sen köpte jag en BH med trosa på rea. Valde samma strl som jag hade INNAN jag blev gravid.. Dumt? Äsch, sak samma. Trosorna kan ju användas iaf... efter blödningen då vill säga... åsså lite godis, shampoo, mera godis och nu ska jag beställa hamburgare på hemkörning!!! (Fredde är borta på kurs över natten... )

• Linda å Fredde

14/2
    15/2:
    16/2:
    17/2: kidA
    18/2:
    19/2:
    20/2:
    21/2:Linda å Fredde
    22/2:
    23/2:
    24/2:
    25/2:
    26/2:
    27/2:
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• Linda å Fredde

Mor fick ett sms från Lindex om att hon skulle få halva reapriset vid ett köptillfälle... Billigt blev det!!! Men det ska ju inte vara olika, det är ju en kedja.. Samma överallt. Kanske en saga- tycker du ska gå tillbaka å kolla m dem. När du orkar å har tid. FUSK, det är precis vad det är!!

angelbabe- då är vi två som sitter ensam ikväll.. Min "jobbar" med ölen på kurs med arbetskamraterna Ligger borta över natten... *buuhuu*

• Linda å Fredde

Hallåj tjejer!!
    har hämtat hem en trött Fredde efte han kurs m jobbet. Misstänker att det blev en redig fylla för dem...han ligger nämligen utslagen på soffan nu

Frutti- hoppas att du mår bättre idag, inga mer tårar??
    Lajban- jag vill oxo ha massage. Vad är det för mirakel BM du har?? Har aldrig hört ngn nämna massage från sin BM i min bekanskapskrets -Lyllo dig

Cast77-hehe..du var en bit ifrån å vi gick åt var sitt håll.. Nästa gång
    Hoppas att ni hittade mkt fint till nya huset

Snuttan- *avis som sjutton* Alla tår...åååhhh så sött..
    Just det, ska lägga ut en bild på vaggan, när den är omklädd och bäddad Rädd för att det kommer dröja 2-3 veckor. Får hem den lagomt till min födelsedag. Undrar om Rolle oxo har lust att komma då? Börjar faktiskt känna mig mer å mer redo.. Snart färdig med allt som jag ville skulle bli klart innan Rolle skulle få klartecken från mammsen
    *viftar m en vit flagga*

För övrigt så har jag i natt drömt om blod i trosan.. Undrar om det är Anniqa som har skuld i det *ler* Allt detta prat om bebisar som kanske kommer snart, förvärkar och mer därtill.. Dag som natt tänker man på det
    Världen består numera av mig å Rolle.. å Fredde givetvis *ler sött*
    Inte konstigt att man är glömsk å förvirrad

• Linda å Fredde

Go'morron
    Tidigt uppe idag. Ska tvätta å förbereda inför resan till Liden i eftermiddag. Ska dessutom hinna träffa en polare på fika.

Igår skruvade Fredde ihop byrån till Rolles alla kläder, efter viss påtryckning från mig..
    Jag slet fram dammsugaren och menade på att det måste städas innan vi ställer ngt på plats. Han suckade lite å ville väl inte dra igång projektet just denna dag (var ju faktiskt bakis..) men en timme senare kunde jag börja fylla lådorna

Så idag ska vaggan färdas till Liden, där en sömmerska ska klä om den helt. *Superglad*
    Å hem kommer ist en bilbarnstol som vi fått
    Spjälsängen kan gott få vänta där i ngn månad, står fint där. Här tar den bara upp plats..som inte finns..*grrr* Vill flytta som sagt..

Har börjat planera inför min kommande 30 årsdag. Och jag blir inte klok på allt..
    Fyller en söndag, som jag bara tänker tillägna med Fredrik. Orkar inte med ngt ståhej då (eller överhuvudtaget) men tänkte bjuda ma+pa+svärföräldrar på middag under lördagskvällen.
    Var jag ska placera in mina vänner är ju en bättre fråga. Tror inte jag pallar att ha besök på lördags förmiddagen/eftrmiddagen..måste ju förbereda den kommande middagen.. Å tänk om jag är heeelt slut, ligamentsmärtor, förvärkar..eller tänk!! Kan ju vara på BB oxo! (liten risk dock...)

Har sagt att jag ska ha en stOOR fest i Juni ist. För vännerna. Men jag vet ju hur det är..Mina närmsta vänner vill ju givetvis gratulera mig nu..
    -Å vad ska jag bjuda på för middag?? *knackar i skallen* Inga ideer alls längre.. Hjärnan pruttar på i halv fart..

• Linda å Fredde

cast77- så då känner du fortfarande en massa sparkar å kickar överallt??

Du har samma SF mått som mig, men då tippar jag på att Rolle kanske är större. Mer knuff å stök nu, inte så mkt sparkar..om man ser bort från de som träffar revbenen

Tycker detta är så häftigt. Hur sjutton kan de veta att bebisen har mkt plats? Hur mkt den väger..osv.. Tekniskens under???

• Linda å Fredde

Såg att Lajban av misstag har kommit bort, så nu tar jag tag i det å skriver in henne igen

Ser oxo att det är många nya. Skulle, liksom axxette, vilja ha en presentation av er. Trevligare så.

13/2: Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:Angelbabe
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81, Ellynil
    22/2: Julius(/Gullivers resa), Lajban, _ballamalla_
    23/2: Caza, cast77
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette, nattisen, ceciliaa
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• Linda å Fredde

kidA & malinz81 - Ni har ju hängt med ett tag..tänkte snarare på de personer som skrivit in sig på listan men aldrig lämnat ngt inlägg *ler stort igen*
    Men d var ju trevligt att läsa lite om er iaf

• Linda å Fredde

Här är det snarare tvärtom på namnfronten.
    Betydligt fler killnamn än flicknamn.
    Bara 2 flicknamn som vi är (hittills) enig om; Nova & Mathilde.
    Sen fick jag ett hett tips idag från min kompis som jag fikade med. Alvina. *smakar på det namnet ett tag*

Shoppat med mor..igen!! Alfons pyjamas och 2 randiga tröjor. En röd/vit och en mörkblå/vit. Blir nog bra detta Sen fyndade jag till mig själv oxo. Hittade en vit, tjock kofta *myzzz* som jag kan släpa med mig på BB. Betalade 84 kr för den!!

Ska göra mig redo för trippen till svärföräldrarna nu.. Hoppas att ni får en fin helg tjejer och inga bebisar förrän helgen är över

Kramisar från mig å Rolle

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!