BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Vad härligt villblifler att du fick en tid!! Hoppas att du skall må bra under helgen.
Snuttenuttan vad spännande blir ju bäbis alldeles snart.....=)
Vad härligt villblifler att du fick en tid!! Hoppas att du skall må bra under helgen.
Snuttenuttan vad spännande blir ju bäbis alldeles snart.....=)
Glömde ju säga att min bäbis har snurrat i kväll i magen. ena gången så sparkade hon nere i vänstra ljumske och sedan under de högra revbenen.....Hon har levt om nå så hemskt i dag....Hela dagen!
Fick veta i går att jag visst snarkar....han har aldrig klagat utan vi kom in på snarkningar och så säger han det. Jag höll på dö av skratt för jag trodde ju inte alls att jag snarkade.....Han tyckte inte det var allt för farligt men visst är det högt ibland säger han...Goa mannen som är så snäll och inte klagar på frugan sin =)!!
Godmorgon på er tjejer...
Linda jo less här med och samma med flytningarna, så fruktansvärt mycket.....
Så det är snuttenuttan som är och föder barn...inga fler? Morotsjos är du kvar här eller har du åkt in?
I dag skall jag till bm och kolla hur lillan ligger.... sedan skall jag gå med en annan gravid runt på ikea......får se hur mycket man orkar där. Men jag kör på den linje som morotsjos bm sa!!
selmas jag skall på Sundsvalls ikea :) lite långt från ditt...
weiring spämnnande....eller grattis i förskott.
Buffa men vad roligt grattis i mängder...
Och så till oss som kommer att få vara här i månader till känns det som utan våra bäbisar....
Jag har varit till bm i dag och nu ligger liten med huvudet neråt och är ruckbar! Jippi bm sa att det måste ha varit rumpan ner förra gången....Men nu var hon någorlunda säker på att det är huvudet neråt för magen har minskat!!
Nästa träff är på bf dagen den 23 nästa vecka och då lovade hon att kolla till servix och kanske göra en hinnsvepning JIPPI!!! Så det blir anske bäbis nästa helg ....kanske....
Så här förklarade min bm hur de gör hinnsvepningen...först så måste tappen vara lite mogen. De stoppar in ett finger genom tappen och drar det över hinnan (fosterhinnan) och på så sätt "retar" de livmodern ganska mycket och det kan komma igång. Men för att det skall fungera så måste ju tappen vara mogen och helst lite öppen vilket den oftare är på en omföderska. Men de kan ju även göra som de gjorde på Kanske en Saga....reta tappen för då kan det också sätta igång. Annars är det väl bara färdknäppen kvar då......
Jag har gått på stan i två dagar i rad och i dag har jag varit däckad....Maja väcker ju familjen tidigt men jag har legat i sängen lääänge och halvsovit. Men det är väl så som Fredde sa till Linda vänta tills efter bf...men det är ju sååååå jobbigt!!! Bäbis snälla kom nuuuuu...
Hej på er....ruskigt vad ni har skrivit mycket....
Ingen bäbis här inte...tyvärr!
Har haft mycket sammandragningar och mycket mensont i går blev jag helt slut och jätte svettig så jag själv nästan trodde att det var på g men inte då...Försökte med en färdknäpp som resulterade i sammandragningar i en timmes tid och sedan inget mer.....
I dag har jag mensont som gör ganska ont men inget mer. Tänkte följa med på auktion i kväll och gå gå gå så kanske det kan komma igång!
Grattis till era småaaaa så underbart!
Grattis till er som nu ligger inne och får era småa!!
Många kramar till oss andra (jag ger en till mig själv med).
Jag har också ett större mjölkbehov, brukar aldrig dricka det i vanligt fall men nu är det jätte gott!!
Linda bry dig inte om de där vännerna...
skratt massfödelse hahaa huvudsaken är väl att vi inte alla skall föda på samma bb!!
Är så sugen på att baka morotskaka men har ingen philidelfiaost...=(
*imtimt*
det här med slemproppen tjejer....Hur vet man att det är den??
Med Maja så fick jag lite brunt på pappret men det var allt....inget gegg eller liknande som jag kommer ihåg och sedan fick de ju ta hinnorna....
Men nu har jag fått ut lite som snorklumpar (jätte småa...) kan det vara lite av slemmisen eller är det bara flytningar som har ändrat form???
Inget här heller i natt. I morse fick jag en som jag tyckte riktig värk som var både lång och gjorde skit ont så att jag riktigt fick andas mig igenom den......sedan inget mer.......
Jag har ju inte jobbat den här veckan och jag är redan less på att inte ha något riktigt vettigt att göra....Måste kanske städa men det är ju för jobbigt :) men det kanske sätter fart på det hela?
Hur har ni andra överlevt, ni som har varit hemma en längre tid? Jag har sett era lister på att plantera om blommor och sånt men något sådant finns ju varken krafter eller ork till....
Lajban det låter ju som att det har startat "på riktigt" för dig...håller tummar och tår att du snart får snusa bäbis!