Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

SnutteNuttan, jag tror också att man kan få rätt ont av en ringsjal, men det får man om man kånkar runt på en unge utan sjal också. Tänker att det kan vara en bra form av snabb avlastning eftersom man bara hänger den på sig. Fick dessutom tipset att bära båda barnen samtidigt i varsin ringsjal, och då känns det ännu mer relevant att sy själv. Återkommer med recension när jag provat om några månader.

Håller på att tvätta alla babykläder, både de nya och sonens. Känner att kroppen inte alls gillar det. Men nu har jag gett mig den på att de ska tvättas idag.

Ska det förresten aldrig sluta snöa?!

• morotsjos

axxette, jag tror att det har varit mitt sätt att hantera det faktum att vi väntar två barn på en gång, dvs att ta reda på så mycket som möjligt.

malinz81, det har äntligen slutat nu. Men det har snöat mer eller mindre ihållande sedan i torsdags eller när det nu var det började. Fast inte så mycket nu på slutet, bara "damm" som singlar ner så sakteliga.

Sonen är sjuk igen. Ny förkylning och ansträngd andning, får väl se om vi reder ut det på egen hand eller om det blir en ny vända till doktorn. Tycker synd om honom och blir orolig själv när jag hör hur ansträngt han andas.

• morotsjos

Jag är så trött på förkylningar att jag vill kräkas! Sonen är som sagt var sjuk igen, feber i morse och fortfarande ansträngd andning. Fick tid hos läkaren, han har inhalerat två gånger och blivit lyssnad på osv. Liten ledsen (och skitförbannad, han ville verkligen inte inhalera nåt jäkla skit) kille. Jättehängig och dann. Han får säkert vara hemma imorgon också. Dock har jag berordrat maken att jobba imorgon, han har ställt in ett möte flera gånger nu när sonen varit sjuk och det är dags imorgon för det mötet. Heldag tyvärr, antar att jag kommer att vara lika hängig som sonen imorgonkväll...

Tillväxt-ul med viktskattning görs i v 32 som rutin där jag bor, tror att det är så i stora delar av Skåne.

kidA och Kanske en Saga, med era magmått vet ni hur jag har det (38 för en vecka sedan), fast jag har nog "mer" bebis i min mage eftersom mina båda väger var för sig lika mycket som en enling gör i samma vecka.

• morotsjos

14/2
    15/2:
    16/2:
    17/2: kidA
    18/2:
    19/2:
    20/2:
    21/2:
    22/2:
    23/2:
    24/2:
    25/2:
    26/2:
    27/2:
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• morotsjos

*gääääsp* vad trött jag är idag. Har haft sonen hemma själv idag, maken var absolut tvungen att ge sig iväg med jobbet. Det har iofs gått bra, men jag är ju van vid att kunna vila några timmar varje dag nu, och så blidde det liksom inte. Annars allt väl. Har tvättat alla babykläder, börjar fundera på att packa bb-väskan. Men det får kanske bli en annan dag, för nu är det sovtid. Natti!

• morotsjos

Kort lägesrapport från morotsjos: bebisarna kvar i magen, vid midnatt passerar vi sista "måstedatumet" dvs fr o m imorgon (35+0) är vi välkomna till Ystad för att föda barn *suckar lättat*. Men det dröjer säkert några veckor till.

Sonen andas som vanligt igen efter lite kortisontabletter och flitigt användande av astmamedicinerna *suckar lättat en gång till*. Dessutom har hans förkylning klingat av, så på måndag blir det dagis igen.

Sist men inte minst, jättetrött! Känns tungt nu, magen står verkligen i fyra hörn och båda barnen hickar hela tiden. I alla fall så fort de inte boxar på urinblåsan... Här ska fikas, kaffe och semla, mmmm.

• morotsjos

Alina är fint!

Vi har ett pojknamn klart, och förmodligen ett andra om det visar sig vara två pojkar, men det är först sista veckorna (när vi börjat inse att vi nog inte kommer att veta säkert vad det är för sort eftersom de är hemlighetsfulla i magen) som vi bestämt det andra pojknamnet. Flicknamn har varit klara länge. Konstaterade glatt att samtliga snarare blivit mer ovanliga än mer vanliga i SCB's statistik, bra tycker jag som har ett jättevanligt förnamn.

• morotsjos

Lajban, vilken trevlig sida! Blev genast sugen på elefantbodies, men har lovat mig själv att inte köpa mer innan barnen kommer. Vi har fullt tillräckligt kvar sedan sonen till ett barn, och får vi hälften så mycket som vi fick när sonen föddes så kommer det att räcka ett tag. Men sen, sen ska jag SHOPPA!

Apropå shoppa så ska vi nu åka och köpa en ny vattenkokare, den gamla dog häromdagen, en sladdlös telefon eftersom den gamla varit död minst ett halvår och sist, men verkligen inte minst, en videokamera (om vi hittar det vi vill ha dvs). Så jag får nog shoppa lite idag i alla fall .

Ha en bra lördag!

• morotsjos

Jag hade tvättbara amningskupor förra vändan, men tröttnade snabbt på dem då jag konstant läckte igenom dem. Det spelade liksom ingen roll att jag bytte ofta, för så fort det kom lite mjölk (hela tiden m a o) så hade jag fläckar igenom på tröjan. Inte så kul. Så jag lade stora pengar på engångskupor, fanns liksom inget alternativ.

Vad det gäller kyla och mjölkstockning sägs både ock faktiskt, att kyla orsakar mjölkstockning och att det inte gör det. Viktigast för att undvika mjölkstockning (som gör helvetiskt ont, saknar ord för den smärtan...) är nog rätt tag och att brösten töms. Men det är OBEHAGLIGT att få kalla tuttar, så jag älskade mina bh-inlägg i merinoull oavsett om de förhindrade fler mjölkstockningar eller inte.

Och ja, vi har shoppat. Myyycket pengar blev det, men jag känner mig nöjd .

• morotsjos

malinz81, jag får också sammandragningar när jag varit på toa, men inte onda. Har tyvärr inget tips.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!