• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Huuu..Inte vill jag klämma ut någon så stor bebis...5,7..kg, måste ha pajjat rejält.

morotsjos:Skönt att dagis är så flexibelt där, det där hade int gått att ordna här. 8-11 är det som gäller, då behöver dom ju inte ge någon lunch..

• Anniqa

Julius: Jag har ungefär samma tid till förlossningen som du.... Promenadtiden stämmer också in på mig...fniss...

• Anniqa

Harley: Spannande med svenska rallyt utanför husknuten!

Jag sa åt min pojkvän att tänk om man måste in på förlossningen, det är nu -26 grader här, bilen hade ju inte startat, utan två timmar i motorvärmare först. Det hade blivit att gå i 30 min....fniss.... eller ringa ambulansen....

Jag snarkar även om jag sitter upp, somnar sittandes i fåtöljen, jag är så oerhört trött, måste bero på att man sover så dåligt på nätterna.

• Anniqa

Godmorgon alla!

axette: jag har nyligen behandlat mig för svamp. Jag fick inte använda canesten eftersom den har applikator. Utan pevaryl, gick bra. Hon på apoteket sa att den med 3 vagiatorer var bättre, än den med en.

Jag hade flytningar och klåda, känndes torr och nästan sårig. Flytningarna är kvar, men klådan, den torra frasiga känslan är borta! Det tackar jag för!

Ang shopping, det borde vara förbjudet att ha saker längre ner än en meter från golvet! Känner att jag inte orkar böja mig!

• Anniqa

Faderskapsintyg... Ja, det har vi då inte fixat ännu. Min pojkvän började att prata om det ihelg. När vi väntade sonen så var vi på familjerätten och han godkännde faderskapet...sjukt... Man måste väl göra samma procedur igen, känns knäppt. Vi sambos är sådana lösaktiga typer!!! Fy skäms på oss...

Min torrhet och sprick kännsla försvann helt efter behandling med pevaryl, så det måste ha varit en sväng av svamp jag hade trots att min BM inte trodde på mig. Tillslut gick hon med på att jag skulle behandla mig, så jag inte hade det också inför förlossningen.

• Anniqa

blodblandat sekret i morse.... hjälp... känner mig matt..... Jag har tid hos BM kl 10 idag...

• Anniqa

Kul om det hade varit slemproppen, jag missade den förra gången...

Ja, sonen föddes i v. 38.

Jag trodde att jag hade fått magsjuka när min son föddes, mådde uruselt och kräktes, var likblek i ansiktet, som jag baddade med kallt vatten...

• Anniqa

Senaste rapport från mig.

Ni har rätt, det är nog slemproppen som gick i morse. Efter slemproppen har gått brukar förlossningen sätta igång inom 10 dagar... BM kramade om mig och önskade lycka till!! Det känndes verkligen som att hon inte räknade med att se mig om två veckor igen.

Jag är i v.37+1 idag Sf-mått 35.

Jag hade gärna väntat ett tag, det känns som att bebis är för liten ännu, men man vet ju inte...

• Anniqa

Sonen vägde 3410 gr, och är född i v. 38. Nu ligger jag lägre i Sf- mått än jag gjorde då, därför känner jag att den här bebis är mindre.
    Med sonen hade jag SF-mått 38 i v.38.
    Nu SF-mått 35 i v. 37.

Ja ska lägga in fler bilder i mitt galleri senare, har fotat magen idag, barnsängen och två overaller, jag har garderat mig en blå och en rosa från HM.

Jag har satt in en länk till webbisar, i mitt krypin, om jag blir borta några dagar, kan ni gå in där och kika om ni vill.

• Anniqa

Bilderna är inlagda!

BM räknade inte med att se mig om två veckor då jag fick min nästa tid. Hon kramade om mig, och önskade lycka till. En annnan BM fick också känna på min mage, det verkar som att bebis är på väg ut snart....

Dessutom skickade hon med en bok, som bebis ska ha fram till 6 års ålder, i vilken man fyller i födelsedata, vikt, vaccinationer, ja, allt som rör barnet.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!