• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Mina namnförslag är;
    Flicka Safiye Elisabeth
    Pojke Yarin Konrad
    Men jag har inte diskuterat dem med min sambo än. tycker det är svårt att diskutera namn innan barnet kommit. vår dotter var utan namn i tre dagar.
    Hon heter Yildiz Katarina

¨Vårt resonemang då var att tilltalsnamnet ska vara turkiskt, men lätt att uttala i Sverige och internationellt. andra namnet är ett svenskt släktnamn. Det är min idé eftersom man i Turkiet bara har ett namn och min sambo tycker det är onödigt med fler. Jag hade helst haft tre namn. Helst vill vi inte ha namn som är kopplade till någon religion, men det är väldigt svårt. Min sambo är muslim och jag är kristen, så ett neutralt namn är bäst. Men som pojknamn har jag också funderat på Yakup eftersom han (alltså samma person) är med både i bibeln och koranen.

Flera flicknamnsförslag som finns i mitt huvud: Sibel, Shirin, Yamur och som andra namn Cecilia eller Maria (men Maria är ju väldigt kristet).

• Lajban

Nu har jag hunnit vara inne på Babykungen.se. Där kan man köpa både nytt och begagnat. Köpte ett orange badlakan (äntligen lite färg) och en vinteroverall str. 56 begagnad. Har en strl 62 hemma, men den kommer ju att vara jättestor när man åker från bb. Och det är ju inte särskilt lång tid man behöver den, så jag tyckte begagnat verkade bra. Var billigt också. Tyvärr fanns en jättefin tigeroverall som var slutsåld. den gillade jag skarpt.

• Lajban

Min bebis är jättevild nästan utan avbrott, sparkar, bökar, hickar och håller igång, så inte märker jag av att liten samlar någon energi inför förlossningen precis. Själv hinner jag inte heller med det riktigt och jag börjar bli rejält trött. Men jag kan ju ändå inte sova, för det gör ont överallt. Och nu har jag börjat må pissilla också. Hade tänkt knipa den här veckan också, men sen är det nog dags. Känner nu att jag inte orkar så mycket mer.

• Lajban

Spännande Skånenettan.

Har varit hos bm idag och liten har sjunkit ned långt och fixerats. Samma sfmått som för två veckor sedan (34), så hon ville att jag skulle komma tillbaka för koll redan om en vecka. Redan imorgon ska jag få ännu en massage. Åh................ underbart. Fick be henne att ta ett blodvärde, eftersom det bara gjorts två gånger i början av grav. Det var okej 128, socker 3,7, blodtryck 110/70 och hjärtslag 136 (bottenrekord, men samma som dottern hade vid tre sista mätningarna innan förlossning).

annars mår jag illa och har ont, tröttare än vad jag tror att man kan vara och bråkar med min dotter h ela tiden och då blir jag gråtfärdig istället......... Inte orkar man så mycket längre nu. Packar lite i väskan varje dag, bara jag inte glömmer kameran så går det nog bra.

I slutet av denna vecka eller början av nästa kommer de och börjar renovera vårt kök. Då flyttar jag nog hem till mamma. Det kommer att kännas bättre att sova då också tror jag för då behöver jag bara ringa och väcka nån som kan köra mig och dottern kan sova vidare när det är dags. För visst sker det alltid på natten.

Har varit pissig i magen och gjort nr 2 hela fyra gånger idag. Om slemproppen kommer vid något sånt tillfälle tror jag man missar den helt...

• Lajban

Ja, här är det förvirrade klubben ser jag. Själv känner jag mig ganska skön i kroppen efter min massage (med levande ljus och musik) och sen en dusch med mitt nya duschmunstycke som man kan massera med. Dagen har varit på tok mycket stressigare än vad som var tänkt, men nu känner jag mig rätt avslappad.

Imorgon och på torsdag blir två långa seminariedagar, så jag behöver vila lite inför den. ska försöka komma i säng (och somna) före elva idag.

Beställde grejor från babykungen.se ifredags tror jag och de kom redan idag. Vad bra. Min lilla lilla vinteroverall i strl 56 som vi ska ha när vi åker från BB och ett stort mjukt orange badlakan med huva.

• Lajban

Grattis Skånenettan!

Här är en med molande mensvärk nästan hela tiden, åtminstone sen 15.00 tiden. Ett tag ganska regelbundna förvärkar med en kvarts mellanrum, men nu bara molandet igen. Blev ialla fall så pass nervös att jag packade väskan. Eftersom det fortfarande molar, så sitter väl spänningen i ett tag till, men jag tror inte att det blir än.

annars har jag haft diarré i tre dagar nu och gått upp 4 kg senaste veckan. Jag som inte gått upp någonting på tre månader innan...

Kan vara nåt igörningen. Hur som helst. Liten vilar inte upp sig utan har kört fullt race sen i morse och håller fortfarande på. TAr spjärn som sjutton nånstans strax ovanför naveln till höger och det börjar kännas riktigt ansträngt där.

• Lajban

De säger ju att man ska putsa fönstren. Knappast aktuellt för den här flodhästen, men kanske du klarar det

• Lajban

Jättesöt liten viktor.

När jag väntade mitt första barn hade jag bara förvärkar en enda natt, ganska oregelbundet i ca 5 timmar. Det var tre dagar innan vi åkte in till förlossningen.

Den här gången har jag haft förvärkar av och till sedan veckan före jul. Då var jag hos bm akut för att kolla vad det var och det var förvärkar, sa hon. Nu kommer de varje dag. Först känner man lite molande mensvärk, sen smyger starkare värk från sidorna in mot mitten av magen samtidigt som den väldigt ofta blir hård. Det håller i i ca en minut, sen släpper det sakta. Det blir lite svårt att andas och man känner sig lite yr också. I alla fall jag. Senaste dagarna har jag haft jättemycket och jag tänkte ta upp det med bm på måndag om jag inte fött redan då. Det är tur att hon ville att jag skulle komma redan efter en vecka eftersom sfmåttet inte stigit. Vi har inte ens pratat förlossning än, så det kanske är på tiden....................

Går in i vecka 38 idag och har lagt in en ny magbild. Syns inte att jag gått upp 4 kg senaste veckan, tycker jag.

• Lajban

Jo, jag borde också sova. Blev väckt sex av dottern i morse. Blä. Sen drog jag igång byte av gardiner och skurning av badrum för att få lite fart på det hela. Igår kväll orkade jag inte ens in här för jag var så trött efter tre em/kvällar med jobbiga värkar som efter några timmar bara avtar. Jag ville bara gråta och tänkte att detta måste vara historiens segdragnaste förlossning. Sjätte dagen av tarmtömning nu och jag säger då det, mina hemorojjder gillar inte detta eviga torkande nåt vidare. Ajajaj.

Hur som helst läste jag på www.niomånader.se att man kunde ha såna där avtagande värkar i några dagar före det var dags på riktigt, så jag håller ju tummarna fortfarande. Idag har värkarna flyttat ner än mer och känns nu ganska starkt ut i insidan av låren.

Imorgonkväll flyttar vi hem till min mamma, både p g a att det närmar sig men också för att de kommer och river ut vårt kök nästa vecka, såd et blir lite bökigt att vara här hemma. Det känns rätt bra faktiskt, drömmer en hel del läskigt nu för tiden och har svårt att sova av alla övriga möjliga anledningar också.

• Lajban

Grattis Anniqa!

Här är en som konstigt nog kan det lå¨ta gärna skickar lite förvärkar. Jag står nämligen inte ut om det ska vara så här i tre veckor till. Igår hade jag så sjukt ont, så det kändes som om jag skulle sprängas.

Idag har bm kollat vaginalt och tappen är mjuk, men int eutplånad. Inre modermunnen öppen ca 1 cm, helt normalt som omföderska. Barnet ligger lågt, men inte så lågt som vid Spinae, vilket annars hade kunnat vara det som orsakar enorm smärta. Fick en ny tid den 20 februari, så hon verkar ju inte tro att den ska komma än på ett tag i alla fall.

Själv är jag alldeles öm i det allra heligaste efter gårdagens sprängattentat och kan knappt gå. Ilningar kilar ut på insidan av låren och gör benen svåra att styra dessutom. Värkarna fortsätter, sjätte dagen med undantag för lördag, som är riktigt påfrestande idag. Det gör förbannat ont. Har brutit ihop i tårar ett antal gånger nu, eftersom jag märker att det hela tiden ger med sig och det kan vara hur länge som helst kvar. Skulle kunna inneha sängläge dygnet runt om det inte vore för bäckensmärtorna.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!