• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jag hade typ mensvärk, före jul, men dessa har helt upphört. Det var tydligen bra sa BM. Förmodligen gick bebis längre ner då, men huvudet är fortfarande rörligt.

• Anniqa

BM sa åt mig, att har du tre värkar inom 10 min, så ska du åka in.

Mitt förra barn föddes i v.38

skånenettan: Du kanske inte har så länge kvar, om du redan har så mycket känningar.

Nu ska jag en sväng på Lindex, och se om dom har erbjudande på bh, behöver en eller kanske två till amningsbehå.

• Anniqa

Santidigt är det ju bra med förvärkar, man gör ju bort en del av förlossnings arbetet innan. Jag hade mycket förvärkar förra gången, och förlossningen gick fort. Så nu sa barnmorskan att jag kanske inte bör vänta så länge som tre värkar på 10 min. Det brukar ju gå ännu fortare som omföderska!

• Anniqa

Godmorgon.

Ang. drömmar, så drömde jag igår natt att det var inbrottstjuvar i huset. I natt har jag drömt att jag var på världens skidtur, på höga höjder mellan en massa träd, svettigt värre. Jag är nog mer i dvala, än sover på natten.

Maten och magen är det inget problem med här, Äter ALLT, försöker promenera en tur varje dag, så jag håller igång magen.

Smärtlindring..Ja, jag mådde jättedåligt, och kunde inte ta lustgas sist, provade andas en gång, blev precis som i fyllan, allting snurrade, blev kruttorr i munnen, sedan spydde jag... Nej, inget för mig, trots att BM tyckte att jag ska pröva igen denna gång... Lite rädd för EDA, ville ha det förra gången men inte denna.

Jag ska nog försöka klara mig med bad, akupunktur, mitt norrländska lugn, och avslappning.

• Anniqa

Personalen på förlossningen har nog fått höra både det ena och det andra.. Själv trodde jag att jag skulle dö ett tag, var påväg ut genom fönstret, hade jag kunnat, så hade jag flytt... fniss... Men det var under en period av förlossningen jag kännde så. Visst känner man att man lever, men det är ju övergående, trodde att det skulle vara värre, faktiskt.

Sist jag var hos BM diskuterade vi min förra förlossning och min kommande. Jag konstaterade att det inte gjorde så ont trots allt. Då sa hon att då har du lyckats slappna av, förlossningen drar dessutom ut på tiden om man är spänd. Det är nog därför dom vill att man ska stanna hemma så länge som möjligt, det är lättare att känna sig avslappnad i hemma miljö än i sjukhusmiljön.

Har ännu inte fått komma på besök på förlossningen, känner mig stressad över det, funderar på att ringa dit själv, och fråga om jag inte får komma på besök.

• Anniqa

Jag var jätte irriterad på BM efter förlossningen, då jag var helt slut och tyckte att nu har jag minsann gjort mitt. Då började två stycken att trycka på min mage för att moderkakan skulle komma ut.... USCH!

Morotsjos: Är helt inne på din linje ang. smärtlindring.

• Anniqa

morotsjos: Är så avis på dig som får gå på besök på BB. Jag har varit där för sju år sedan, därför har jag tjatat och tjatat på BM om ett besök, men förgäves.... I början av feb.. säger hon, känns sent. Jag börjar få lite panik! Tänker nog ringa förlossningen själv och prata med dom, jag kanske kan följa med någon FUB grupp.

Lajban: Usch så otäckt med inbrottstjuvar.. Tur att jag inte läste det igår kväll, då hade jag väl drömmt om bovar igen hela natten, det gjorde jag natten mot måndag, kunde inte sova....

Idag ska jag med sonen till tandläkaren, det är - 19 grader här....brrr..

Oj, vad god mat ni lagar, vi lagade köttgryta igår kväll, jag skar mig i tummen när jag hackade lök, märker att min tolerans nivå är väldigt låg just nu, började nästan grina. Samma när jag senare under kvällen skulle dusch, och min pojkvän hade duschat före, duschen var därför för högt uppe för mig, skulle skruva den längre ner, men orkade inte få lös den... började nästan grina igen... pojkvännen fick komma och ta ner den.

• Anniqa

Lajban: Jag har också Lennart Nilssons bok, ett barn blir till. Man blir liksom matt när man ser bilderna på förlossningen, tänk att ett barn ryms ut..... Märklig apparat man har egentligen. Efter att ha tittat på bilderna i boken, så sa jag till min pojkvän att man kanske ska ringa BM i allafall och fråga om abort, nej, skämt åsido, lite skrämmande känns det ju inför förlossningen.

BM skrev i min journal att jag såg fram emot förlossningen, nja..... Ut ska den i allafall på något sätt... Vare sig man vill eller inte.

• Anniqa

cast 77: Jag drar mig för att lägga mig om kvällarna, vet vad som väntar, nästäppa, torr mun och upp och kissa varannan timme.... Sover mycket bättre en sväng på soffan på em.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!