Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

SnutteNuttan, det slog mig också häromdagen.

Jag gillar också handduschen på bb, ajajaj vad det inte kändes som om jag gillade toapapper då...

• morotsjos

Inga webbisar i Lund. Tror säkert att din mamma och pappa får hälsa på Snutte83, när det nu inte finns någon pappa med i bilden. Föder du i Lund och allt går bra lär du väl dessutom bo på patienthotellet och där har jag för mig att det är fritt fram för besök.

När sonen föddes hade vi något enstaka besök per dag, men hade hela dagarna själva. Kändes ganska bra. Vet inte alls hur det kommer att bli nu med tvillingar. Minns att det var en bm på bb som klagade på alla mammor som hade femtioelva besök hela dagen och inte lade någon tid på att lära känna sin bebis eller att passa på att lära sig hur amning och skötsel funkar när det finns någon att fråga. Sen ringer de i klockan på natten, sa hon, och vill ha hjälp, då passar det minsann. Tänkte då att hon var lite tjurig, men det ligger trots allt en del i det. Man har ju all tid i världen sedan när man kommit hem från bb.

• morotsjos

Sen till datorn idag. Har haft en låååång förmiddag med besök hos frisören för både mig och sonen. Morgonen började med en fight om huruvida sonen skulle ha pyjamas eller vanliga kläder. Fortsatte med en fight om den banan jag packat ner till hans vanliga fruktstund vid halv tio-snåret. Den första fighten slutade med skrikande barn och vanliga kläder. Den andra fighten slutade med kompromiss, en banan i bilen på väg till frissan och en till fruktstunden. Sen då frisörbesöket. *suckar* Gick väl bra så länge jag klippte mig men sen när det var hans tur så ville han INTE. Han blev till slut klippt i alla fall och avslutade sin vistelse hos frissan med att ramla huvudstupa ner på golvet från en stol... Gjorde klart jätteont. Men sen gick det i alla fall bra att lämna på dagis.

Apropå dagis blev jag lite trött där också. Personalen frågade om jag har några preferenser vad det gäller dagar sedan när han går ner på 15 timmar. Det har jag inte, bara det fortsätter vara 5 timmar 3 dagar i veckan och inte 3 tim 5 dagar i veckan. Men det verkar som om de tänker ta in ett barn till i gruppen, och då finns det inte plats för alla att sitta och äta samtidigt. Alltså lutar det åt 3 tim 5 dagar i veckan... Vi bor tio minuters bilväg från dagis. Hur kul känns det på en skala att slita upp en 2-åring och två spädisar, göra dem färdiga för avfärd, köra till dagis, ut ur bilen med allihop, lämna 2-åringen, tillbaka in i bilen med twinsen, köra hem. Väl hemma har man sedan max 2½ timme tills det är dags att göra om samma procedur igen, och då är det en trött och hungrig 2-åring man ska hämta, ila hem och göra lunch osv. Blir trött bara av tanken. Ska ringa kommunen och höra om möjligheter för dispans, har hört att man kan få det när man får tvillingar *hoppas*

Hjärtljud och kön, tja, sonen hade fram till sista veckan i magen hjärtljud över 140. Men jag har fått lära mig att det är just sista veckan innan de kommer ut ur magen som hjärtljuden kan säga något om kön. De två i magen nu ligger mellan 135 och 145 och har gjort det hela tiden. Hermafroditer? Nä, det är mest skrock det där, tror varken på hjärtljud eller magform som indikator på vilket kön bebisen har.

Färdigsvamlat!

• morotsjos

Go'kväll. Kikar in innan sovdags, hur mycket sova det nu blir. Sonen har fått vinterkräksjuka och har väl kräkts sisådär 15 gånger sedan kvart över sju... Jättesynd om honom, men ego-jag hoppas bara att jag slipper, för jag minns hur ball det var (inte) att kräkas med mage i v 33 förra gången jag var gravid, och jag är ju inte smidigare och mindre nu...
    Go'natt!

• morotsjos

Än så länge har jag klarat mig och sonen verkar vara på bättringsvägen. Han har i alla fall inte kräkts sedan midnatt och är pigg och glad. Dock har han feber. Hoppas att det inte är en ny förkylningsvända...
    Ha en trevlig helg!

• morotsjos

Gratulerar kanske en Saga på födelsedagen!

Här är det mindre muntert. Sonen som verkat vara på bättringsvägen har diarré så att det stänker om det. Och precis när vi och vårt lunchbesök ätit färdigt lunchen meddelade maken att det nu var hans tur. Jag mår dock fortfarande bra, hoppas att det så förblir. Njuter lite av lugnet nu, både son och make sover.

Platfrotté i sängen går fetbort här, provade det när jag ammade eftersom jag läckte så mycket, men då kan jag lika gärna sova i mina regnkläder, för fy vad jag svettades. Går vattnet i sängen får det bli en ny bäddmadrass. Sist gick inte vattnet förrän de tog hål på hinnorna ett par timmar innan sonens uttåg i världen.

Sist ut, har 49 dagar kvar idag. Och v 34 börjar. Betyder att det är 2 v kvar tills jag får föda i Ystad. Dessförinnan skulle bebisarna bara våga få för sig att titta ut...

• morotsjos

*bläääh* jag klarade mig inte undan. Har kräkts och suttit på toa hela natten nästan. Men nu verkar det ha vänt *håller tummarna*. Fullt ös i magen, men småtrollen verkar inte tycka att det är dags att komma ut än, så det är nog ingen fara. Är toktrött efter att inte ha fått sova inatt, så det blir väl horisontalläge mest hela dagen.

Sonen kräktes en ny vända igårkväll och har fortfarande diarré, antar att han får vara hemma från dagis imorgon också. Ska han aldrig få vara frisk mer än några dagar i sträck?! Det lär hur som helst betyda att jag får gå själv på ultraljudet imorgon, för vi kan inte riktigt fixa barnvakt till mitt på dagen. Men maken verkar inte allt för bekymrad över det, som han sa så är det mest en viktskattning som är av intresse. Och om de små liven är mer tjänstvilliga den här gången, så att vi får veta vad det är för sort.

Kram på er! Och akta er för kräksjuka!

• morotsjos

Maken har också vad ni kallar magic hands. Överhuvudtaget verkar bebisarna stillna när någon vill känna på deras rörelser...

Sonen hemma idag också, fortfarande jättediarré. Själv ska jag på ul om ett par timmar, spännande!

• morotsjos

Tillbaka från ultraljudet. Två stora fina bebisar i magen, växer som om de vore ensamma i magen *lättad*. 2169 resp 2165 g. Går jag tiden ut betyder det bebisar på i runda slängar 3,5 kg. Förstår att det börjar kännas lite tungt nu, jag menar, jag har nästan 4½ kilo bebis i magen redan. Dock är de fortfarande hemlighetsfulla av sig och vill inte visa upp några kön, nåja, den som lever får se.

• morotsjos

Lajban, ring FK och tjata lite. Det står att det ska ta 30-45 dagar för dem att behandla ens ärende, för mig tog det knappt en månad. Men som sagt, ring och tjata, för de kan nog vara hur sega som helst.

Apropå bedövning, gillade inte lustgas jättemycket sist, men testar det nog igen ändå. Livrädd för att behöva EDA, tycker att det låter störtläskigt. Men vi får väl se vad som behövs när det väl är dags för förlossning.

SnutteNuttan, du får vänta ett par veckor till i alla fall!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!