• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jodå, jag sov som en stock. Jag var ju så himla trött. Kanske blir värre i natt. Men jag är himla trött nu med. Jag jobbar ju politiskt tis-ons-tors i stort sett varje vecka och det är jättejobbigt att ta sig upp, ta sig i väg och alltihop, men det värsta är att min älskade dotter verkar ha gått in i sin andra trotsålder den här veckan. Hon vill ingenting som jag vill och hon spottar, säger att jag är dum och slår mig, slänger sig på marken och tjurar. Jag tycker nästan det är värre att komma hem än att vara på jobbet. Det finns liksom inga korta dagar. I nästa sekund är hon jätteorolig och frågar om jag tycker om henne osv. Hon sover oroligt också och härom natten ramlade hon ur sängen, kissat genom blöjan tre nätter i rad. Hon kanske känner att något är på gång.

Vi har ju läst "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson och idag var hon med på FUBen och såg en förlossningsfilm. När vi läst boken, som hon ivrigt bläddrar i varje dag, sa hon. "Vilken tur att bebisen kommer ut genom snippan, så att de slipper ha sönder magen." Gulligt va?

Och det här ständiga pendlandet mellan gullegull och trots gör ju att man är på väg att börja lipa hela tiden......

• Lajban

Anniqa; här är det också 8-11 som gäller för storasyskon på dagis. Men jag kommer ju att jobba halvtid med politiken, så jag räknar med att har min dotter på dagis när jag jobbar och hemma när jag är ledig.

Torsdagar är även min fotodag, men nu hade det visst gått två veckor sen sist och visst börjar det synas något.

annars mår jag inte alls bra idag, men jag har haft en lång och lite stressig dag som började redan strax före fem i morse. Seminarium + möte och långa resor. Nu är magen stenhård och gör ont och det känns som om jag ska spy. Iofs, magsjuka på dagis, men, ja, man vet inte. Hoppas det är bättre imorgon.

• Lajban

Hej på er.

Här var vi hemma med magsjuka igår. Dottern började kräkas vid elvatiden på torsdagkvällen och sen var det till att torka spyor och byta sängkläder stup i kvarten hela natten. Själv hade jag jätteont i magen och ett tag satt illamåendet uppe under öronen, men jag har spyfobi och lyckades faktiskt, trots att jag hjälpte dottern, att hålla mig och till sist få sova en stund så att det vandrade nedåt och kom andra vägen på morgonen.

Ingen av oss har spytt sen dess, men vi sov en stund på dagen igår (jag 3 timmar och dottern 6) så hon kunde inte sova på hela natten sen, så det blev en vaken natt till. Som om det inte räckte med det där inbrottsförsöket härom natten... Idag har vi också bara varit inne. Dottern verkar jättepigg, men själv dras jag med trötthet, illamående och förvärkar. Tur iallafall att inte liten väljer att komma ut när vi är magsjuka, snön vräker ner och det stormar. Jag vill inte ens tänka på att gå ut, men i morgon måste man väl pallra sig över tröskeln en liten stund i alla fall.

• Lajban

Vilken sort använde du Snuttenuttan? Det finns ju starkare och svagare. Min dotter hade väldigt torr hud, men jag har fortfarande kvar en stor flaska Miniderm som jag köpte på apoteket när hon var liten. använder den själv också ibland, t ex när det är kallt ute. Jag har varit väldigt torr och fårig i ansiktet under den här graviditeten och då hjälper den mig att inte se ut som närmare 50

• Lajban

Alltså, jag skulle chansa på att min bebbe kommer att vara mellan knäna om den fortsätter trycka på ända fram till Bf. Nu trycker det på blygdbenet, eller vad det kan heta där nere, så att jag får svårt att stå/gå emellanåt. Det känns verkligen att liten tar spjärn. Förvärkar också varje dag, men det blir aldrig regelbundet. Dessutom mår jag liksom förlossningsilla och har jordens ont i bäckenet, så jag är faktiskt less nu. Det är så tungt.

Läste nånstans att barnet ligger som högst i v36 och sen sjunker det, skulle just vara snyggt om det sjönk mer nu.

Minus tio grader och strålande sol här idag. Ute för första gången på ett par dagar så det var underbart.

• Lajban

Håller med snuttenuttan. Det var ganska så läskigt med magsjukan när man var tvungen att sitta på toa och låta det forsa. Vem vet vad som dimper ner om man trycker till?

• Lajban

Vi har också en s k släktvagga. Men jag var den första som låg i den, tror jag i alla fall. Efter det har mina syskon och alla deras barn plus min dotter använt den. endast för ett kortare tag dock, eftersom den är så låg och obekväm att lägga ner barnen i. Den är på G hem så snart min syster har tid att hjälpa mig att hämta den hos mamma, förhoppningsvis i veckan.

Fick idag veta att vi antagligen får vänta två veckor till på vårt nya kök, vilket känns lite trixigt, men okej, bara man vet när de kommer. Ska fixa ett par kartonger till och ösa ner allt onödigt, så att det bara är att lägga ner det sista för t ex morsan som får komma hi´t och hjälpa till om jag är otillgänglig just då. Snickarna lovade att hjälpa till också, så de får ta bordet och stolarna och det tunga som är kvar.

Apropå oljor, olivolja är jättebra, men det luktar litet unket. Det kan man avhjälpa med örter, t ex mynta, lavendel eller vad man gillar för något. Känner en man som smörjer in sig med olivolja varje dag. Några år sedan jag träffade honom, men då var han kanske 53 och jag lovar, han hade hy som en babyrumpa.

• Lajban

Hej på er.

Hör att det är fler som har det "jobbigt". Själv var jag aldrig in här igår för jag låg på soffan och hade förvärkar i ca 4-5 timmar var 20-30 minut. Det var så jobbigt och jag kunde inte ta mig för någonting. Funderade lite på att packa färdigt väskan bara. När det var över var jag tvungen att vara uppe ännu ett tag och ta det lugnt, spelar ju ingen roll eftersom jag ändå inte somnar när jag går och lägger mig. Det värsta är att jag vlir så otrevlig mot dottern, men jag orkar liksom inte svara på frågor och var a alert när värkarna mol i hela kroppen.

Idag har jag varit hos min bm och fått en helkroppsmassage. Oj du, det var vad den kroppen behövde. Helt slut efteråt. Det gjorde ont, det gjorde det, men det var gudomligt ändå.

• Lajban

Fy, vad man är jobbig nu. Hade ett kort möte i morse och sen 2 timmars seminarium. Jätteintressant, ändå sitter jag längst fram och nästan somnar. Hua...

Men på vägen hem piggnade jag till och svängde förbi Babyland där jag handlade för nästan 1000 kronor fast jag nästan inte köpte nånting; regnskydd till liggvagnen (ett rött), några till tygblöjor (har ca 10 och det tyckte jag var lite till dottern även om vi bara använde hemma), små spännen som man hakar fast korgen under vagnen med (de gamla har ramlat av), 5 bodies för 80 kr, 2 par vantar till dottern och två bebisnappar. I tisdags handlade jag på Ikea för över 2000 och i måndags storhandlade jag på ICA för nästan samma summa. Nu tror jag att jag får ge mig lite...

bilen gick uselt förresten och jag tror den måste in på någon slags service snart. Det kostar väl också skjortan förstår jag.

Ja, min bm är verkligen speciell. Jag kallar henne häxa, fast mest i positiv bemärkelse. Hon är emot smärtlindring, för naturliga förlossningar, masserade med mynta eller lavendelolja och pratar hela tiden om att man ska vända sig inåt sig själv och lyssna på sin kropp, prata med sin bebis. Då kommer bebisen att hjälpa en igenom förlossningen. Datorer har hon väldigt svårt för och jag tycker inte hon verkar så träffsäker när hon mäter och tar prover. Det lustiga är, att när hon masserade mig, så kändes det nästan som om hon läste min dagbok eller nåt, jag tror såna där människor kan känna allt genom att knåda kroppen. Hon vet säkert saker om mig som inte jag vet. Usch nu kommer en värk....................

• Lajban

Glömde lägga in mig på listan

13/2: Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81, Ellynil
    22/2: Julius(/Gullivers resa), Lajban
    23/2: Caza, cast77,Olivia70
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!