BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Jodå, jag sov som en stock. Jag var ju så himla trött. Kanske blir värre i natt. Men jag är himla trött nu med. Jag jobbar ju politiskt tis-ons-tors i stort sett varje vecka och det är jättejobbigt att ta sig upp, ta sig i väg och alltihop, men det värsta är att min älskade dotter verkar ha gått in i sin andra trotsålder den här veckan. Hon vill ingenting som jag vill och hon spottar, säger att jag är dum och slår mig, slänger sig på marken och tjurar. Jag tycker nästan det är värre att komma hem än att vara på jobbet. Det finns liksom inga korta dagar. I nästa sekund är hon jätteorolig och frågar om jag tycker om henne osv. Hon sover oroligt också och härom natten ramlade hon ur sängen, kissat genom blöjan tre nätter i rad. Hon kanske känner att något är på gång.
Vi har ju läst "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson och idag var hon med på FUBen och såg en förlossningsfilm. När vi läst boken, som hon ivrigt bläddrar i varje dag, sa hon. "Vilken tur att bebisen kommer ut genom snippan, så att de slipper ha sönder magen." Gulligt va?
Och det här ständiga pendlandet mellan gullegull och trots gör ju att man är på väg att börja lipa hela tiden......