BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Jag tror det är smart att göra hål för upphängning av gipssaker innan gipset stelnar.
Jag tror det är smart att göra hål för upphängning av gipssaker innan gipset stelnar.
Här har det varit tråkväder hela dagen, men vi gick en långpromenad som vi alltid gör på söndagar, men nu för tiden går det ganska sakta. Städade ut lite mer av julen, bara gardinerna kvar nu och jag vet inte riktigt när jag orkar ta dem . Skulle ju helst vilja putsa fönstren också då. Nio fönster.... Sen har jag plockat lite bland gamla bebisprylar, hittat rätt på delarna till bärselen bl a.
Min sambo är i spanien och hjälper sin bror som startat en restaurant där. Troligtvis kommer han inte hem till förlossningen, men nu har jag mobiliserat hela släkten och flera vänner, så det kommer att gå bra ändå. Jag är i alla fall inte orolig, värre för min mamma tror jag..
Har lite förvärkar från och till idag, men det är inte så konstigt eftersom jag varit igång hela dagen. Börjar bli riktigt trött nu.
Fan, hos oss börjar Bolibompa inte förrän 8.00
När får man egentligen veta om FK godkänner sjukskrivningen? Jagvar ju hemma en månad efter att sjuklön från jobbet upphört och jag har inte hört ett dugg från FK. eller de håller ju på att fastställa min SGI, så det händer inget annat innan dess. Nu har jag i alla fall HP, men den betalas inte heller ut innan SGI är fastställt.
Här är väl en till som suger på tummen då. Det trycker fruktansvärt nedåt emellanåt, får nästan vika mig dubbel. Mycket förvärkar och mycket bökande därinne också. Även haft problem med ätande hela tiden, ingenting är gott, men kroppen vill visst ha mat hela tiden för att inte balla ur. Tvångsätande av allt möjligt. I början gick jag ju upp massor, men nu har jag ju gått ner ett par kilo och ligger på samma vikt som 2 november, snart tre månader sedan. Sammanlagt är jag uppe ca 13 kg.
Idag känns det väldigt konstigt, som om liten har armarna utanför bäckenet och sprattlar, nästan så att h+n kläms mellan ben och hud när man sitter t ex.
Jag äter fiberhavregrynsgröt med linfrö och russin varje morgon, det har jag gjort länge, och det märks om jag hoppar över det kan jag säga. annars är jag inte speciellt hård i magen, hemorojjden är nästan borta (efter ca 4 veckors behandling). Däremot är det problem med tryck mot både blåsa och avgasrör om man säger så.
Apropå bedövningar, jag hade lustgas och EDA sist, känner inte för någonting nu, kanske bara lustgas, men man vet ju inte hur det blir. EDAn hjälpte antagligen jättebra sist för jag har inga direkta minnen av att det gjorde så ont, det var mer läskigt. Däremot fick ju jag huvudvärk och kunde vare sig sitta eller stå på 4 dagar efter förlossningen. Fick äta en massa jättestarka tabletter som inte hjälpte och på bb sa man att det inte hade med bedövningen att göra, men här på FL har jag fått veta att det är vanligt att få så där efter EDA. Om jag klarar det så hoppar jag den den här gången. Mest för att jag inte vet hur jag ska klara av min stora dotter med sådan huvudvärk. Jag vet ju nu att det går över efter ett par dagar och visst skulle jag stå ut med sängläge om det inte vore för storpluttisen.
Det var någon som skrev om det häromdagen i någon tråd. Tror att det var ont om vätska i bebbens leder, inget farligt men det knäpper.
Ja, kanske det.
Nu har jag lagt ut adressen www.ds.se där ni kommer att kunna skåda mitt underverk när h´n behagar komma ut under min presentation. Det gäller ju att förbereda.
Ska berätta nåt lustigt som hände i natt. Jag låg i min säng och drömde att jag satt på en stol helt lugnt och födde barn. Inget konstigt med det. Av någon anledning vaknade jag och såg att min dotter satt rätt upp och ned i sin säng. När hon såg att jag vaknade sa hon: Mamma, jag drömde att bebisen kom ut.
Lustigt và?
hahaha...
Här har vi bara ettan, tvåan och fyran, så det är inte så mycket att följa just nu. Sov en stund framför Bolibompa för jag inte bara drömde, utan det var inbrottsförsök här i natt, i huset bredvid. så jag fick gå upp och ringa 112 och vänta i telefon en halvtimma tills polisen kom och sen fick jag åka polisbil (medan en snut stod här hemma i köket i fall att dottern skulle vakna) och identifiera två killar. Sen kunde jag inte sova. Låg och tänkte att de säkert förstår att det är jag som ringt, bara jag som har bra utsikt ditåt och att de skulle komma förbi och kasta in en sten genom rutan eller nåt. Vid femtiden ramlade dottern ur sängen och fick komma och ligga hos mig och då somnade jag, men klockan ringde ju sju......................
Man behöver inte gå genom bm för att bli sjukskriven. Det går bra att ringa direkt till sin husläkare också, han/hon kanske har en helt annan syn på sjukskrivning vid graviditet.
Jag var hos bm idag och det var både positiva och negativa upplevelser. Hon tog som vanligt nästan inga prover, inget hb, inget socker eller vikt. Tog blodtrycket (110/70), mätte sf (34) lite slarvigt, lyssnade på hjärtljuden (148) och sen fick jag själv känna bebbens huvud ner mellan benen. Hu, vilket stort huvud och vad långt ner det ligger. Nu förstår jag att det trycker på ordentligt. Sen överraskade bm mig genom att erbjuda ryggmassage nästa vecka, gud, så sköööööööööööööönt. Jag vill dit nu. Varför har de aldrig nämnt det förut, så ont som jag haft.
Sen överraskade hon mig igen genom att försöka boka in en tid om tre veckor! Herre gud, tänkte jag, då har jag redan fött. Inte för det spelar så stor roll om jag hinner träffa bm igen innan barnet kommer, men ändå... det står ju överallt att man får komma dit en gång/vecka på slutet. Och min bm har inte ens nämnt bb eller hur man går till väga när det är dags. förlossningsbrev, vad är det liksom. Jag har ju varit på bb för 3,5 år sedan, så jag klarar väl det, men det förvånar mig att man inte ens nämner det nu i v. 34+5.
Hur som helst fick jag till en tid om två veckor, så jag hinner väl träffa henne en gång till i alla fall. BM vid min förra graviditet träffade jag sista gången samma dag som jag åkte till bb.
Ja, det är inte alltid det är kul att bo ensam med en liten tjej på nedre botten. Men jag är rätt stolt över det (typ vuxenpoäng). Jag hade aldrig kunnat gissa det om mig själv när jag var yngre.
Måste nog gå och äta något nu. Konstigt, åt riktigt mycket till middag tyckte jag. Hittade en god soppa med saffran i frysen. Vet inte riktigt vad det var mer, för den var mixad till oigenkännlighet. jag värmde upp den med lite grädde och det blev urgott. Tänk om det är så, att jag börjar gilla att äta igen. Inte en dag för tidigt. Måste åka och handla lite goa grejor på fredag när barnbidraget kommer.......