• cast77

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ja det här med kläder...beror ju helt på vart i vårt avlånga land man bor. Vi har just nu ganska kallt så jag kan tänka mig att det blir kallt även när bäbben kommer. Men om man bara har en extra fil alt täcke under vagnen brukar man klara sig! Sedan beror det ju på när man går ut och hur länge man skall vara ute :) Fina svar va hihi....

• cast77

Vad ni skriver mycket....har glömt bort alla jag tänkte svara på så jag tar de sista bara ;) ni får ursäkta!!

Ellynil Grattis till lägenheten!!
    frutti: får inte gå ut och gå!! Glöm nu inte mobilen om du mot förmodan lämnar hemmets trygga vrå!! Hoppas att allt är bra nu!

Själv så var jag ut i lördags....det var en evighet sedan. Val av plats gjordes pga deras snacksmeny =) så att jag fick i mig lite gott också hahaaa var hur som helst skitroligt men otroligt jobbigt!

• cast77

MinervaSkugga- välkommen

Snuttenuttan: När jag gjorde min gipsmage när dottern kom har jag för mig att jag bara köpte åtta rullar....jag gjorde magen på lite mer än sex rullar och skulle alltså fixa till den med återstående. Har inte blivit av och hon är två hahaaa. Hur som helst så testade jag den för två-tre veckor sedan och då var jag lika stor som när hon kom. Nu får jag väl inte ens på mig den!!

Ni gör ju så att jag får backa en massa sidor för ni skriver ju jätte mycket....I dag skall jag i alla fall klippa mig. Så är det gjort tills bäbisen kommer så jag inte behöver göra så mycket med håret (gör jag inte nu heller i o för sig) men man känner sig lite snyggare kanske =)!! Och det behövs...

Vad tycker ni om kommentaren jag fick i söndags: Men oj vad sliten du ser ut (människan vänder sig om och tittar på den jag står och pratar med och säger vidare) visst ser hon trött ut??..... Snäll kommentar va?

Senare fick jag kommentaren från en man på ca 80 år Och du blir bara vackrare och vackrare för var dag....HOnom höll jag på att ge en puss!!

• cast77

Hinner inte läsa nu men skall läsa allt ni har skrivit senare tänkte bara säga att jag har en massa nya kort i galleriet...olika sorters magkort =)

• cast77

Ojoj sex ja det är något sälsynt. Men jag kommer ihåg när jag väntade Maja då var jag värsta nymfomanen....Men maken tyckte det var kalas bra =). Den här gången så har vi ju sexförbud....som bryts max en gång varannan vecka....mer går inte finn varken ork eller lust till det :/.

Nätterna är inte roliga alls...det är ju jobbigt att försöka sova!

Jag har i alla fall klippt mig, färgat håret, rakat benen, bikinilinjen och under armarna i går...känner mig som en ny människa hahaaa. Hade inte rakat benen på jaaa sedan i september tror jag! Nu skulle jag bara vilja gå på en fotbehandling så får lillan komma...

Snuttenuttan....härligt att få snygga naglar!

Skall till bm i dag vid ett tiden så då får jag nya siffror...Spännande och se om magen kan ha vuxit mer än sist. Hade då 31-32 i sf mått och det var tre veckor sedan...

Vi kommer troligen att flytta in i huset helgen den 21 och jag LÄNGTAR efter att få börja pyssla...Har inte fixat ett hem på evigheter...först så flyttade vi ju till usa sedan har vi ju bott hon min mamma och pappa.....

I helgen skall vi åka till Paradisbadet (därför jag rakade mig kanske jag skulle sagt...) och träffa massa släkt!

• cast77

Här finns inga webbisar heller....tråkigt tycker jag!

VIlka grannar du har snuttenuttan det låter inte roligt! Bra att ta tag i det före bäbisen kommer och orken inte är till för sånt...

Var hos bm i går. Magen hade knappt vuxit något sedan sist så nu låg jag på ....
    vecka 33+5
    sf mått 33
    118/67
    bäbisen hjärtljud 155.

Den lilla i magen har fortfarande inte vänt sig neråt, hon har nu en vecka på sig för att följa deras anvisningar men jag skall tid först om två veckor och har hon inte vänt sig då så blir det ultraljud och eventuellt vändningsförsök. Men jag är inte orolig lilltösen beter sig lite som stora syster, när det finns mycket plats så snurras det mycket ;)

• cast77

Snutte83

Japp du kan göra den själv...Jag fick lite hjälp utav min man sist men då gjorde jag den under pågående värkarbete ;) men har man inte värkar så är det inga problem. Det som man skall tänka på är att täcka magen med antingen vaselin eller glapack för annars kan det nog göra ont i de små hår man har på magen. Sedan att man har en stor spegel så man vet vart man skall stoppa remsorna =) Lycka till!

Jag kommer nog att vänta in i det längsta igen med att göra en för då är man ju som störst!

• cast77

Snöfall be bm boka en läkartid till dig. Det är läkaren som ger dig en sjukskrivning men det är fk som skall godkänna den. Men det du skall säga till läkaren är att det INTE är grav rellaterat utan att du har ju problem med ja vad det nu kan vara före du var gravid men nu med den extra belastningen så blir det värre...För då skriver han kanske inte så mycket om graviditeten på sjukskrivningen och då godkänner fk den lättare....Oj rörigt det här men ring genast till bm för de godkänner nästan ingen två veckor före bf.....

Min man tyckte jag klagade bara igår när jag pratade med en svägerska...hans upprepning utav samtalet var så här...och jaaaaag och jaaaaag...Till saken hör att hon har två veckor kvar och har inga problem med att vara gravid!! Men hur som helst jag blev faktiskt sårad utav det påståendet....så nu skall jag inte klaga längre eller försöka och alla har rätt att klaga fast de ÄR kärnfriska till mig utan att jag skall säga något....=(

Knak i lederna, vad gulligt =) Har också kännt det.
    Jag har haft några sammandragningar + mensont samtidigt så det är ju riktiga förvärkar och mera sådana vill jag ha =)

Jag tog eda sist och det var en välsignelse utav jaaa det var som att komma till himlen. Är man trött och slut och har kämpat i över ett dygn men bara öppen några cm så behöver man vila ;). Den här gången kanske jag skall försöka men drar det ut på tiden då är det behövligt att försöka hämta lite krafter till krystarbetet som tog en evighet förra gången...

Vill ni läsa min förra förlossningsberättesle så finns den på Majas sida.
    www.stenlund.org
    Där väljer du maja, sedan går du in på magen, efter magen väljer du förlossningsberättelse...=)
    Jo på www.stenlund.org kan du även titta på bäbisen sida som absolut inte är klar men på börjad, även hus sidan (hur det såg ut före)....

• cast77

Oj vad ni skriver

Tack alla för er uppmuntran! Det behövdes....=)

Inbrottstjuv??? Men hua vad otäckt!! Först trodde jag du hade drömt men nu förstår jag ju att du var med om det.....Inte roligt!

Ja det är ganska intressant att läsa förlossningsberättelser....;)

Tv: Grey´s anatomy den såg jag hela försa s på i usa men den var lika bra nu, Commander in chief gillar jag skarp...sedan brukar jag gilla att kolla på CSI men inte Miami för jag gillar inte han som är de boss där....

Linda å Fredde Du kommer att föda här i Sundsvall va?

• cast77

Har drömt om förlossning flera gånger nu. I natt var jag på vändningsförsök och då upptäckte de att det är tvillingar....blev katastrofsnitt!! Ja det jag drömmer om är i alla fall bara "småa" bäbisar, innebär väl att jag har ångest för att det skall vara en baouta bäbis där inne....Vad det kan bero på att jag tror det? Kanske därför alla tycker jag är så STOR och alla tror på MINST tvillingar....huhuu tänk om det blir nästan fem kg!!!!

Nepp nu skall tänka positivt ;) hade mycket fostervatten med Maja så jag tror jag har det nu med....

Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att somna...eller det är jätte svårt att somna. Hur trött jag än är så är det nästan omöjligt.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!