Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hallå tjejer!!

Min nyårsafton var lite annorlunda. Firade utan Fredde.
    Mina vänner tog hand om mig ist och Fredde ringde precis vid 12-slaget så jag fick fira med honom på ett sätt ändå *S* men sen blev det ett jävla tjafs om vilka som skulle åka med mig hem..Ville åka hem redan vid 1 tiden på natten, men tack vare allt detta så var jag hemma vid 3!! Fy fan alltså! Var helt knäckt!!
    Sov till halv 2 dagen efter.
    Och detta sov-maraton har fortsatt efter det! Har insett att jag har stressat alldeles för mycket innan jul och nyår.. Så nu blir det till att ta det lugnt fram till förlossningen..

För övrigt mår jag toppen..(lärt mig att leva m smärtor vid detta laget) men funderar på om denna urinvägsinfektion har kommit tillbaka igen.. *suckar*
    Åsså känner jag igen mig i SnutteNuttans tårar.. Usch, jag kan verkligen gråta hysteriskt för ingenting.. lättsårad numera!!

Har inte alls varit på humör för ngt i d sista, så jag har varit lite anonym..men d är skönt att läsa allas tankar och funderingar. Orkar inte reflektera över dem just nu bara... *gnäller lite jag oxo*

Önskar alla en god fortsättning på det nya året...

• Linda å Fredde

Ja, just d.. Lagt in nya magbilder på v.32 och en som är väldigt aktuell.. Ta en titt om ni har lust *S*

• Linda å Fredde

Idag tvättar Linda. Bebiskläder å lite annat!! *S*
    Har fått ärva en heeel del sängkläder, som är helt oförstörda.. men som dock behöver lite hjälp av klorin!! En massa jäkla spets på allt, så jag måste dessutom ta fram strykjärnet.. *hatar*
    Så jag tillhör skaran som har påbörjat förberedelserna. Men någon packad väska, d får nog dröja för mig.. Tror faktiskt att denna bebis kommer att låta sig väntas på..bara en föraning... *fnys*

En sak undrar jag dock över.
    Jag har lapp-fobi!! Dvs att jag avskyr alla lappar som är på alla kläder. Dom ryker fortare än f*n på mina egna kläder...Men hur ska jag göra på bebbens kläder??
    Orolig för att dessa lappar ska skava och bli till "bollar" mot huden.. Oxo orolig för att kanterna blir hårda om jag klipper bort dem..
    Någon som vet? Någon som har erfarenhet av lappar? *skratt*

Hmm... kan ju sprätta bort dem..men då vet man inte vilken strl det är på plagget sen...

Go´kväll... *S*

• Linda å Fredde

Har inte haft ngt problem med sömnen till för ngn dag sedan..

Stackars Fredde väcker mig fler ggr om natten.. Antingen så skriker jag rätt ut, snurrar förvirrat runt eller snarkar som 3 fullvuxna karlar...*asg*

Nu har jag börjat gå upp på nätterna för att kissa oxo...precis som jag gjorde när jag hade urinvägsinfektion... *orolig* Ska till BM på måndag, lämnar urinprov då och hoppas på att jag inte har fått tillbaka det igen...

Konstigt nog är jag inte trött under dagen, men jag å Fredde har iofs någon slags sov-marton just nu.. så jag sover ganska långt in på dagen.. Känner inte igen mig själv..
    Så malinz81, du är inte ensam *S*

• Linda å Fredde

ja just...
    Kanske en Saga- tack! Då gör jag som så...jag klipper av alla lappar, eller sprätter bort dem.. vill inte skada lill* bebben min *S*

• Linda å Fredde

fruL; Vi har en fårskinnspläd inne i mjukliften.. Åsså kläder + vinteroverall... Kanske en filt oxo.. I regel så brukar man tydlligen alltid ta i lite för mycket.. Så det blir för varmt för bebben..
    Jag är fortfarande lite osäker, men jag får mkt tips från vänner som har barn sedan tidigare. Ska höra mig för... Men å andra sidan, vi har ju några tjejer här inne som har barn.. dom kan säkert ge oss tips... *S*

• Linda å Fredde

Go'morron...
    Linda har masat sig ur sängen!! Denna sov-maraton verkar vara över för min del iaf...
    Sanningen är snarare att jag vaknade av sådan smärta i magen.. Gaser!!! *morrar högt*
    Började med ngn ny järntablett igår.. Antar att det är dom som jag reagerar på... jaja..

Nattvinge- Gissa om jag blir avis på dig!! Önskar att Fredde oxo kunde hitta, finna lust, föreslå, eller köpa ngt till bebben..men d verkar dröja.. Kan ju faktiskt vara så att jag styr och drar i de trådarna för mkt och inte ger honom utrymme...vad vet jag.. Men jag hoppas verkligen att han oxo överraskar mig en dag. Kanske när bebben är född...

cast77- hehe.. Om jag frågar så här då; har hört ngt om att man inte ska ta ut bebisen om det är under -10 grader?? Stämmer detta??
    Är ju en riktig vintertjej själv, älskar ju kylan..

• Linda å Fredde

En sak till. Hur får jag till alla dessa roliga figurer som ni dekorerar inläggen med?? Vill oxo a en smile-gubbe juuu... Måste man vara plusmedlem?? Å HUR blir man det... Snurrat runt å letat, men blir ju bara mer förvirrad...

Hjälp!!

• Linda å Fredde

frutti; nu ska vi se om det gick bättre.. missat "näsan" i varje gubbe jag... Tusen tack!!! *stort smile*

• Linda å Fredde

Äntligen får jag rå om datorn lite!! Fredde satt hela dagen igår + natten!! Tror han kom å la sig strax efter kl 3... *litet morr* Hatar ju att somna ensam..
    Så nu har jag varit vaken i några timmar, ätit frukost och surrat i telefon med en väninna i 1,5 timme..*hämtar andan*

axxette- Om jag minns rätt, så var det min BM som förklarade detta med vissa minusgrader till mig.. jag blir sååå förvirrad av denna kvinna alltså.. Ja,ja.. man lär nog känna sitt eget barn bäst och dess gränser!

Amningsbh.. jag väntar med det till bebisen kommit och mjölken runnit till. Vet ju inte hur stOra dessa kan bli.. Har sett en stadig och billig på Lindex. 169 kr! Passar plånboken perfekt. Fick varningensord ang H&Ms BHar.. från en som jobbar där t.o.m.. Men som sagt, alla tycker vi ju olika..

SnutteNuttan- Muffins m POLLY!!!!??? Åååhh..GALEN i Polly!!!!!! Vad kan jag muta med för att få receptet?? *ler*

snöfall- västerbottenglass?? Detta recept vill jag oxo ha *tigger å ber* Herregud, tror att det mesta retsar kring mat för min del idag

Ha en fin helg m magen tjejer

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!