Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

ååh, grattis Lajban! vad härligt att det slutligen blev bebis efter alla onda värkar! Måste genast titta in på underverket!

• morotsjos

OK, nu förstår jag varför ni varnade för kladdmuffinsen... Gjorde dubbel sats här i eftermiddags, med avsikten att frysa in en del, men jag är rädd att de kommer att vara slut innan jag hinner stoppa några i frysen. Farligt goda, mmm. Blir det inte bebisar snart får jag väl trösta mig med muffinsar istället .

Håller fortfarande mina tummar, Snuttgurka!

• morotsjos

axxette, spännande! Håller alla tummar jag kan för dig också!

Händer minsann grejor här (kan det inte göra det för mig också?) när man tittar bort en sekund eller två. Själv får jag nöja mig med melodifestival-dramatik, hockey och en god middag med maken så fort sonen behagat somna.

• morotsjos

Mmm, Selmas, tur att de inte kom samtidigt, för då hade ni kanske inte sett skillnad på dem . Hon är verkligen jättefin, din Selma!

• morotsjos

*skrattar* Kan tänka mig att det blev lite förvirrat för dina föräldar, hild.

Vi har varit på miniutflykt i det vackra vädret. Vi körde till en sjö här i närheten, gick hundra meter och fikade ute. Sonen kastade lite sten och grus på isen, jagade en katt han ville klappa och åt ett äpple. Härligt med sol. Skönt att göra något, även om min ork sätter kraftiga begränsningar för vad jag kan göra. Sen blev det förstås gråt och tandagnisslan när vi skulle åka hem. Men det var det värt, härligt med kaffe och kladdmuffins i strålande sol med utsikt över en istäckt sjö.

Har det inte hänt något mer, Snuttgurka?

• morotsjos

snöfall, jag bestämmer härmed att det är din tur NU.

Här är allt lugnt som vanligt. Men kanske kan hockeynerverna göra susen . Heja Sverige!

• morotsjos

SnutteNuttan, uuuuäääh, det lät inte alls kul med felaktigt stygn... Luktar ju inte hallon om avslaget som det är, och guck som samlas och inte försvinner lär ju vara etter värre.

Känner mig bara anti och deppig idag. Blir väl aldrig några barn... Vill så himmelens gärna att det ska sätta igång av sig själv. Men orkar inte många dagar till. Bm på onsdag, håll tummarna för att hon förstår att jag inte pallar längre. Dag ut och dag in med förvärkar och sammandragningar, sen, lagom tills man tror att nu är det minsann dags, då slutar det. Men det vet ju flera av er hur det känns. Det är bara så fruktansvärt tungt nu, trångt i magen, inte för att bebisarna verkar fatta det, de far rundor som vanligt. Jag hade inte en bristning för en vecka sedan, vet ni hur magen ser ut nu?! Och hela partiet kring naveln är så ÖMT att varje spark där känns som världens smocka.

Nä, nu får det vara nog på gnället.

• morotsjos

Här hålls också tummar.

Känner med dig, snöfall. Gick över 6 dagar med sonen och tyckte att det var blä. Enda trösten är väl att man vet att tids nog kommer ungen ut, på ett eller annat sätt.

Själv antar jag att jag orkar för att jag måste orka, vad kan man göra annars?

Terran, som synes är vi flera som inte fått barn än .

• morotsjos

Snart är tummarna slut, men det finns lite tumhållning kvar till dig också, Cast77!

Missade ditt senaste inlägg, snöfall. Hurraaaa! Hoppas att det inte dröjer så länge nu!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!