Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Var finns rättvisan?! Läste just att en nätbekant som var beräknad samma dag som jag med ETT barn fått sin bebis. Och här sitter jag fortfarande med tvillingmagen i vädret. Måste nog tjura en stund. Är det aldrig min tur?! Har dessutom ont i ryggen idag, så nu ska jag lägga mig en stund i väntan på Anjas nästa åk.

• morotsjos

Har ni gått under jorden allihop? Eller har ni lämnat mig ensam kvar och alla gett er iväg till bb?

• morotsjos

Kasper, mig kan du i alla fall lita på, här föds minsann inga barn :-/. Känns bara som om de ska böka sig ut genom naveln. Och fint väder, det har vi inte något här *surar*

• morotsjos

Aha, födelsedagsfirande. Ska jag också på, modershjärtat fyller år idag, så vi ska dit ikväll. Trodde verkligen inte att jag skulle vara gravid fortfarande på hennes födelsedag.

Jag börjar känna mig lite gnällig, måste nog skärpa till mig lite, för jag gillar inte att vara gnällfia!

• morotsjos

Nämen hej på er! Spännande Snuttgurka, hoppas att det verkligen är på gång nu då.
    Blä, snöfall, så då får du vänta några dagar till då, lider med dig.

Min mensvärk har kommit tillbaka efter en dag nästan helt utan. Känns konstigt att man kan längta efter smärta. Fast inte efter det här ihållande tramset då...

Nu ska jag packa lite prylar inför kvällens födelsedagsfirande, måste ha med saker så att sonen kan övernatta om utifall att vi skulle behöva åka någon annanstans. Trevlig helg om vi inte hörs *hoppas*, annars "ses" vi säkert imorgon

• morotsjos

God morgon! Eller morgon i alla fall. Jag tror inte att det blir några fler goda morgnar innan barnen kommit ut. Jag har så ont i hela kroppen när jag vaknar att det tar ett par timmar att komma igång.

Apropå hormoner och tårar som svämmar över, jag tappade ner uppläggningsbesticken i såsen igårkväll, och började gråta... Modershjärtat uppmanade mig att visa de där tårarna nästa gång jag ska till mvc, för nu får det snart vara nog. 39 fulla veckor idag, vem hade trott det i september när jag fick veta att det var tvillingar?!

• morotsjos

Kanske en Saga, ska dit på onsdag (känns som tusen dagar till dess). När jag var där senast för 1½ v sedan kändes det som en evighet till 1 mars, och jag tänkte väl att att jag inte tänkte komma då. Men nu vet jag inte.

axxette, låter som om det kan dra igång på allvar när som helst, håller tummarna för det!

För egen del måste jag säga att det är lugnare än på flera dagar, ingen mensvärk än så länge idag och knappt några sammandragningar. Bebisarna kanske håller på att tillbakabildas i magen?!

Kanske en Saga, ha ett trevligt kalas!

• morotsjos

*varnar för intima detaljer* men kan inte låta bli att skriva, tänk att man kan bli så barnsligt glad över en riktigt slemmig flytning, såg ut som snor på pappret. Måste väl vara lite av den där berömda slemproppen?! *snälla snälla säg att det är så*

Linda, jag försöker tänka som så att min kropp måste vara alldeles fantastiskt väl lämpad för att bära barn när den nu orkar bära på två stycken längre än vad många orkar bära ett enda. Då kan jag känna mig lite stolt över min kvinnlighet och min reproduktionsförmåga en sekund eller två. Och sen gör det ont någonstans och så svär jag ve och förbannelse över magen igen. Eller gråter över besticken som hamnar i såsen .

• morotsjos

Åååh, nattliga färder till toaletten vet jag allt om. Vi har sovrum på ovanvåningen och toa på bottenvåningen. Gissa om jag svär eder över det varje natt?! Tror att jag varit uppe och kissat 5 gånger inatt. Och trots att det varje gång känns som om jag ska kissa på mig på väg ner för trappan så kommer det fem droppar när jag väl sätter mig på toa.

Är det någon mer än jag som är fruktansvärt törstig hela tiden? Dricker litervis med saft, vatten, juice och lättdryck (och springer därmed på toa ännu oftare...).

Heja Snuttgurka, en tur till affären är kanske vad som behövs. Själv ska jag nog, tja, gå och kissa kanske .

• morotsjos

Men vad är det för bebisar vi väntar egentligen?! Visst är det flera dagar sedan det ploppade ut någon liten parvel nu? Och ändå skriver vi sida upp och sida ner med värkar, sammandragningar, slemproppar, vattenläckage osv. Om vi alla samlar oss samtidigt och tänker ett enda stort NU ÄR DET DAGS kanske vi kan övertala dem att komma ut?
    Cast77, jag hoppas att det tar fart, Snuttgurka, åk nu till affären!
    Ricinolja tror jag bara är obehagligt, de som får det att funka hade kommit igång i alla fall.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!