Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Selmas, du har ju massor av erfarenhet vad det gäller barnafödande, men jag kan tänka mig att det ändå liksom är olika från gång till gång. Jag minns att jag, när jag väntade första barnet, undrade över alla de omföderskor som misstänkte att något var på gång och som bara visade sig vara förvärkar, kände de inte igen värkarna eller?! Men nu förstår jag bättre, jag har haft sammandragningar och "mensvärk" av och till i 1½ vecka nu och varje gång det går mot någon form av regelbundenhet tänjer jag NU minsann börjar det nog. Värst var i lördagskväll med 3 timmar av halvsmärtsamma sammandragningar var 10:e minut. Väntade bara på att det skulle ta i. Men icke. Jag somnade framåt halv tolv och sov som vanligt med x antal kisspauser och igårmorse var allt lugnt igen. Så jag är precis likadan som de där omföderskorna när jag väntade sonen .

• morotsjos

Så erbarmligt trött på det här nu! Mensvärk som heter duga, men inga sammandragningar. NÄR ska det göra någon nytta att det gör ont?!

Fick i alla fall ÄNTLIGEN min fleecetröja idag. Har tagit lång tid och blev inte den svarta som jag beställt utan en röd. Min betalning hade inte registrerats, så de svarta hade tagit slut. Men som plåster på såren fick jag två startpaket stl 50 till twinsen, omlott-tröja, byxor, tossor och mössa från Name it. Vill inte ha likadana kläder till dem, men de måste ju inte ha dem samtidigt. Blev ett rätt bra köp till slut, tröjan är jättefin (ville inte ha den röda för att den var vinröd, men den är riktigt röd, så det blev ju bra i alla fall), betalade bara 445 för den (ord.pris 690) och fick de två paketen som skulle kostat 179 styck på köpet. Så jag klagar inte trots allt. Längtar efter att få använda kläderna bara...

• morotsjos

Lajban och Selmas, känner som ni, vet liksom inte riktigt vad det är som känns. Väntar på den stora uppenbarelsen "NU HAR DET SATT IGÅNG". Men än så länge lyser den med sin frånvaro.
    Nu ska jag gå och fördriva en timme framför Våra bästa år.

• morotsjos

Här vilas ingenting. Har precis varit på en liten promenad för att "skrämma igång" det hela, jisses vad jobbigt det var då. Och magen är förstås stenhård, men det är ju "standard procedure", så jag väntar mig inget.

Spännande, Ellynil, spännande! Snart din tur då! Och Selmas, jag tror på dig också!

• morotsjos

iiiih, Selmas, håller tummarna för dig!

• morotsjos

Nu minsann rasslar det ut bebisar. Grattis och välkommen till världen Selma!

• morotsjos

SnutteNuttan, amning är en hel vetenskap, både för mor och för barn. Jag hade så mycket mjölk med sonen att han inte fick grepp alls, bara skrek och hackade med huvudet. Tog ett tag, många försök, många tårar och till slut kom vi på tricket både han och jag. Tyvärr kan jag inte säga vad det var som slutligen föll på plats. Jag håller i alla fall tummarna allt vad jag kan för att ni också hittar rätt. Och skickar förstås tonvis med tålamod (lova bara att skicka tillbaka eventuellt överblivet tills det blir min tur ).

Och om det är någon tröst, så lägger sig gråtattackerna efter ett tag. Och vaggandet också. Tänk på oss som fortfarande har barnen I magen...

• morotsjos

Förresten, Snutt, förlossningsberättelse? har jag missat den eller finns det ingen?

• morotsjos

Håller tummarna för dig idag, Kanske en Saga!

Här har det börjat snöa. Igen. Har aldrig varit med om något liknande så skånetös jag är. Vi har haft heltäckande snö sedan annandagen och det verkar aldrig ge med sig. Fast det är rätt mycket som töat bort nu trots allt.

Mensvärk idag igen. Känns meningslöst.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!