Inlägg från: Sarasnaran |Visa alla inlägg
  • Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Kasper - Kul att se dig igen!
    Det där med faderskapsintyg ja... Blir irriterad bara jag tänker på det. Gnägg!
    Vi fixade det för ett par månader sedan, men det gör mig fortfarande irriterad.

morotsjos - Vad köpte du för sjal?
    Jag har köpt två, en storchenweige (5,2m) och en babybundler.
    Ska bli så mysigt att bära i sjal tycker jag. Conny däremot kommer att hålla sig till BabyBjörnen säger han. Hehe.

cast77 - Weledas oljor alltså? *lägger på minnet*
    Varför gör man oljor som kroppen inte tar upp? Gaaaah!

Varför kan Bus inte sova när jag ska sova för?
    Mjäk!
    Tror klockan var fem-nånting sista gången jag kollade på klockan imorse, urk.
    *vrålar på Busungen att det är dags att komma ut nu för mamman är trööööött på att vara gravid*

• Sarasnaran

Nattvinge - När man är gifta så litar systemet på att gubben din är far till barnet.
    Det gör man inte när man "bara" är sambor. Grrrr.
    Så då får man gå till socialkontoret och kladda på en massa papper, visa leg och grejs som ska bevittnas av andra socialarbetare.
    SEN räknas det som gemensam vårdnad.

Usch... Blir helt upprörd igen.

• Sarasnaran

cast77 - Så skönt att få komma till nu!
    Ta det lugnt nu bara!
    Vi vill inte träffa bebisar förrän februari börjat iaf.

morotsjos - Jag har hört att ringsjalar kan man få ont i ryggen av, just för att det blir ett ojämt tryck på axlarna. Kanske extra mycket då med två bebisar.
    Du får testa dig fram.

Jag duschade precis och stod där i värmen och läste på babyoljan från barnängen.
    Det står så fint att där varken är färgämnen eller parfym i, men om man sen för ögonen liiite längre ner så står det att där är alkohol i!
    Men vem fasen vill ha alkohol på kroppen?? *morr spott och fräs*
    Även fast det är små mängder så märks det ju uppenbarligen. Grrrrr!!

• Sarasnaran

Ellynil - Va roligt att allt är klart.  Och det är ju kalasbra med nuvarande hyresgästen!! 
    Sånt blir man glad av.

Kanske en Saga - Tjohoo vilket SF-mått! Hihi! Du växer och frodas då med andra ord. Hihi!

Kul att fixa med vaggan Linda!
    Vi vill se bild när du är klar. 

Vi ska på vårt sista planerade UL på torsdag. 
    Skulle ju egentligen varit redan samma vecka som julen var om man går efter graviditetsveckor, men dom har fullt upp så vi får snällt vänta.
    Så då får vi väl veta vad Bus väger. Spännande!

Har varit hos mamma nu och fixat tassarna, jag halvjoggade (så gott det gick då'rå ) hem för nu vill jag ha barn!
    Fick inte en enda ynka liten sammandragning!!  
    Inte när jag kom hem heller. Inte en endaste EN! *sur*
    Lugnet före stormen?  

• Sarasnaran

axxette - Ja dom kostar en del. Men det är ju mycket tyg så jag vet egentligen inte om det är orimliga priser.
    Jag köpte mina på www.babyboden.nu och jag köpte som sagt två på samma gång och fick då lite rabatt. Tror jag gav 1400-nånting.

Imorgon ska jag kela med tvillingarna!

• Sarasnaran

Här är alla namn på icke-bra oljeinnehåll:

Mineraloil, Vaselin, Paraffin, Paraffinum liquidum, Petroleum, Petrolatum, Medicinsk vitolja, Oleum petrolen, Vit mineralolja, E 905, Oleum vaselini, White mineral oil, Parrafin oil, Vaselin oil, Liquid paraffin, Paraffinum.

Jag har kastat ALLA mina oljor jag köpt till bebisen nu. Ja, och även dom till mig själv.
    Kommer att köpa en rapsolja. Råvaror tack!!

• Sarasnaran

Om alla vrålar på Bus samtidigt så kanske?

Kanske en Saga - Vi ska på UL på torsdag och vi kommer att säga ifrån på en gång om att vi absolut inte vill veta vad det är för "sort", så när dom "filmar" där i de områdena så vill vi att dom ska säga ifrån så vi inte ska titta.
    Vi känner som så att har vi inte vetat i 36 veckor, så vill vi inte veta nu när det verkligen är dags heller. Hihi!

• Sarasnaran

Men va knäppt detta är!
    Jag har inte sovit på hela natten för jag har haft sammandragningar typ heeeeela tiden.
    ONT har det gjort också.

Så jag sällar mig till skaran som det kaaaanske kaaaanske kaaaaaanske är på G för. Hihi!
    Fast nu på morgonen ska jag ju sanningsenligt säga att det inte hänt ett skit.
    *surar lite*
    Men jag ska dock hålla tummar och tår för resten av er!

Kommer inte att vara hemma idag, men jag ser med spänning fram emot att få rapportering från alla håll när jag kommer hem ikväll.

• Sarasnaran

frutti - Första tråden startades i somras redan, men då av en annan medlem som sen "försvann" från tråden så då tog jag över facklan så att säga.
    Jag tycker det är jätteroligt och mysigt att vi inte är en hel månad så att säga, det är så många att hålla reda på.
    Detta är perfekt!
    Sen när knoddasarna är ute så kan vi ju absolut fortsätta att följas åt på samma sätt.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!