Inlägg från: 4barnsMom |Visa alla inlägg
  • 4barnsMom

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Haha, jo jag är med en riktig kossa.. Tänkte prova på flanellinläggen just för det... Kolla på imsevimse en del men frakten är ganska hög där så jag fann på pippilotta idag av en händelse Har inte haft eller behövt såna varma i ull förut, men funderar på ett par...

Jag nyper i vårtan när jag ammar på andra bröstet, då håller det lite bättre tätt

Jag gillar inte när de syns inläggen så väl.. Ville se om flanellen syns lite mindre, annars är väl de stora rätt så bra. Då syns inte det där lilla precis på vårtan...

Jag tycker nätterna är värst, mina små har inte vaknat så mycket och jag har blivit så sur på en natt... Fick blöjor av min mormor förut som jag lade i bh:n.. Kanske kan fråga om hon är inkontinent ännu För de sög upp så bra!! Även om de är lite lustiga att ha i bh:n... Annars ryker det väl en vanlig bebbeblöja per natt åt mej med

• 4barnsMom

Hej flickor

Jag har ett dilemma.. Min bebbe vill bara vila, mycket vill den vila.. Jag är ju inte hysterisk eller så, vill minnas att de andra med var lite lugna periodvis..

Men ändå? Lite fundersam är man ju...

Jag tar ett jätteglas iskall saft och får någon liten puff tillbaka, sen är det sovdags igen

Hur är era barn? Hur rör de sig nu i slutet? Är det bara min bebbe som är trött

Ska till läkaren imorgon så jag är lite lugn ändå.. Ska ju viktskatta. Och jag behöver verkligen se liten på ett UL nu känns det som...

• 4barnsMom

Jo, jag har ju haft gott om rörelser och det har med gjort ont ibland.. Men så sen i förra veckan nångång så har det avtagit

Det är därför jag är så fundersam, men ska ju träffa en läkare imorgon så, jag får beklaga mej då Känns bra med en läkare och inte "bara" min BM..

Visst, liten makar runt, men mycket mindre än förut..

Det enda man kunde hoppas på är ju att den är lugn för att det snart är dags! Men sån tur har nog inte jag...

• 4barnsMom

Hej alla! En lugnad jag är hemma från min viktskattning!

Bebis har trängt ner lite, lite.. Sf-mått 37cm som förra veckan. 150 slag tickar på där inne 105/60 i tryck, kan förklara att jag känner mej lite yr ibland..

Läkaren, en förlossningsläkare från mitt BB sa att mina förra barn är helt normala vikter på. Min BM har alltså bara skrämt upp mej För sf-måttet är HELT normalt. Alla kvinnor är olika och livmodern ligger olika. Jag är lång så min livmoder ligger framme och mäter hela då, kort så hamnar den längre in och måttet kan bli mindre..

Mycket att förstå, bebis ligger precis rätt för att födas. Med lilla huvet snett i bäckenet, så det kan rotera bra, kroppen snett i förhållande till huvet eller nåt.. Den andningsträna så mycket så den var svår att mäta Mina lätta förlossningar beror på att jag har så väldigt starka värkar säger hon, då är de max effektiva och storleken på barnet är ointressant egentligen.. Det är värkstyrkan det hänger på enligt henne.

Min lille väger 3550gr och räknas vara 4000gr på bf! Inte farligt, stor ja men inte godzilla stor... Så nu vill jag bara att den kommer i tid

Normal födelsevikt var 2700gr-4700gr sa hon så det är sååå normalt.

Sen kalla hon den för "hon" i ett svagt ögonblick Maken blev såå glad, men han hoppas ju bara.. Vi vet att det kan bli vad som helst

Långt blev det...

• 4barnsMom

Linda smygtvätta lite och må bättre själv Ni behöver ju inte säga nåt till svärmor, hinner väl packa upp det innan hon ser väl

Jag har då tvättat allt och det är nog inte alltid som våra föräldrar tycker som oss

morotsjos, du borde ju vara på G snart med dina troll Sist på listan och först ut låter väl bra! Och jag förstår inte heller varför det ska va sånt liv om nån liten cm Är ju bara en kurva.. Och alla är vi olika

• 4barnsMom

SkåneNettan Nej, inte är du nojjig! Se till att röra på dej så de tar i i styrka. Det sa alltid min bm! Då gör de störst verkan med. Spännande!!

Du måste hålla oss uppdaterade!!

• 4barnsMom

Förstår inte att man ska behöva må så dåligt... Mår med illa och ont överallt.. nr 2 gör jag så fort jag närmar mej en toalett, är som om det bara trycker så illa mycket på stackars tarmen.. Yr i skallen..

Men barn får nog jag vänta på tror jag, känns så bara..

Mina har börjat och kommit på dagtid, för att bryta statistiken lite

Har blivit lakritstokig igen, stön som om illamåendet inte räkte till så ska jag skaffa helkass mage med...

Kram och sov gott alla mammor, för nu trillar jag isäng..

Håller tummarna för skånenettan

• 4barnsMom

God morgon! Ingen som sett röken av skånenettan? *sååå nyfiken*

Numret till NIX, någon som har? Och kostar det nåt? Förnyas, måste man det?

Inte mera än 15kg? Vad är det för j---a krav? Kan man verkligen säga så? För det skulle jag behövt höra isåfall Ska tillbaka hem till viktväktarne så fort liten kommit

• 4barnsMom

Tack morotsjos! Något man ska förnya och sånt? Nån som vet?

Nu ska jag umgås med mannen innan han sticker till jobbet...

• 4barnsMom

Precis när jag somnat sädär skönt raklång tvärs över sängen så ringer telefonen... Mitt ex, gud vad jag klarar utan alla hans livsviktiga samtal om barnen...

Men, men, hinner lagom börja städa när det ringer igen, vill sälja trosor! Jo, det behöver jag ju... NOT!! Ska ringa NIX..

Jag är med matt på min kropp! Jag skulle laga mat och ännu en gång står jag halvböjd över en halvfärdig köttfärssås och flåsar och nästan gråter... Det gör såååå ont i magen när jag ska stå stilla en stund. Spänner som huden skulle ge sig och idag var det i ryggen med..

Min man vill med att jag ska ta det lungt men ska vi äta pizza hela veckan när han jobbar då? Nej, städa måste jag och äta måste vi med...

Det enda som jag har kvar är att jag sover, som en liten gris (snarkar väl) Men jag sover hela nätterna!! Konstigt tycker jag.. Men sååå glad!

Man kan anta att skånenettan är på G eller förmodligen klar nu då...? *avis*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!