Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Enligt en stor del av den statistik jag hittar så brukar tvillinggraviditeter vara 36-37 veckor. Borde det inte betyda att jag är på övertid nu?! Mensvärk idag också, och massor av flytningar och tryck neråt. Men det börjar kännas som det vanliga tillståndet nu.

Har i alla fall städat och donat idag, så att huset känns lite mer ordnat. Nya datorn är installerad med skrivare och allt, ska bara kontakta internetleverantören imorgon så att vi kan komma åt nätet från den också. Så skulle jag vara osynlig imorgon behöver det inte alls betyda bebisankomst, snarare internetstrul...

• morotsjos

SnutteNuttan, det låter som om något är på väg att hända. Kanske ser vi inte till dig på några dagar nu *hoppas för din skull*.

MissTeddy, jag har gått till bm varannan vecka sedan v 24 (rutin vid tvillingar här) och har tid på onsdag resp onsdag 2 v senare. Men eventuellt bokar vi in ett besök nästa vecka också.

Nu ska jag börja mecka med internetleverantören, hoppas att det funkar snart på nya datorn!

• morotsjos

Kul kul Linda, stort Grattis! Minns känslan när jag var nyförlovad och ringen blänkte så underbart på fingret. Om fingrarna är svullna, så häng den om halsen (jag har mina ringar i en halskedja nu) så att du slipper vara utan den!

Internet funkar till sist, men inte utan ansträngning, och inte till fullo... Men så länge jag kommer åt FL ska man väl vara nöjd eller?

• morotsjos

Tack SnutteNuttan. Men jag vet inte när de här små trollen tänkt ge sig ut i världen... Har ju önskat mig alla hjärtans dag-bebisar, och det är trots allt ett och ett halvt dygn kvar tills den möjligheten försvinner. Hoppas i alla fall att du frisknar till om du nu inte tänker föda barn snart.

Ska återgå till skidskyttet.

• morotsjos

Go'morron. Bara meddelar att här händer absolut ingenting. Har haft den lugnaste natten på flera veckor. Blir nog inga alla hjärtans dag-bebisar

• morotsjos

Skickar en uppmuntringskram till Selmas mamma och jagar på Selma att påbörja sitt uttåg ur magen !

• morotsjos

Får se om den senila tvillingmamman kommer ihåg det ända till ikväll...

Ny magbild under min graviditet, måtte det bli den sista...

• morotsjos

*muttrar* Sonen sjuk igen. Fick hämta hem honom vid halv elva. Då hade han 38,1 och var jättekinkig. Nu har han just somnat. Tog tempen före lunch (efter en timme hemma), 37,5 visade den på. Inte riktigt feber. Får väl se vartåt det barkar. Håll en tumme för att han inte blir sämre!

• morotsjos

hild, tro inte på allt du läser är mitt råd! Här är det fullt ös hela tiden.

Selmas, jag har "bara" 38 i sf-mått (iaf för 2 veckor sedan) och är nog ganska liten med tvillingmått mätt. Men min bm säger att jag bär mycket inåt, dvs att livmodern till stor del är I kroppen, så jag antar att jag är lika stor livmodermässigt som någon med ett större sf-mått.

Har också undrat över SnutteNuttan, hoppas för hennes skull att hon är och föder barn. Dessutom kan tråden behöva en bebis nu, det var ju flera dagar sedan sist och mina små verkar inte vara på väg ut

• morotsjos

Blir nog inga alla hjärtans-bebisar. Fortfarande lugnt här. Måste återvända till tvn.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!