Inlägg från: 4barnsMom |Visa alla inlägg
  • 4barnsMom

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jag smyger med in här... Bf 24/2

Namn: Susann

Ålder: 30år

gift/sambo/särbo...: Gift med J, sedan 2,5år

Ålder på honom: 33år

Barn sedan tidigare, ålder: Min son, 8,5år, Min dotter, 6år, Hans son, 6år

Vet du könet: Nej, vi vill inte öppna klappen

Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Första!

Vart i vårt avlånga land bor du: Dalarnas skogar

Något du vill säga...: Bara att jag/vi ser sååå fram emot lilla vännen!

Det har varit en jobbig grav och definitivt sista har jag nu sagt.. H*n Klarade sig och jag kan fälla en tår bara jag tänker på allt som hänt! Sååå lycklig över liten!!

• 4barnsMom

Jag har samma problem som ni tjejer... Inatt drömde jag mardrömmar om att jag inte kunda andas, och vakna med sandpapper i munnen och näsblod... Jag kör med nässpray och det får lov att gå, varit så med alla barn..

Men jag är nyfiken på hur ni sover i allmänhet.. Jag sover som en stock från det jag lägger mej tills jag vaknar, sov till kvart i tolv igår!! Jag är trött och så glad att jag har en man som går upp när barnen kommer vid typ nio-tio på morgonen... Vi har tre små sjusovare, jag vet att det är lite lyx

• 4barnsMom

Min mage... Har sjunkit så väldigt, rädd att slå i den när jag går upp för en trapp Minns inte från mina förra, var det så tidigt tro...? v 32 nu... Nån som känner lika? Min har sjunkit typ igår och idag, så skönt när man ska sitta och äta...

• 4barnsMom

Lajban Här är det heller ingen förståelse... Vad lättretlig du är gumman? Jo, skulle du med vara med 14 kg extra och ett redan dåligt samvete för allt jag stoppar i mej.... Kasta all julchoklad? Hehe..

Sen tyckte jag ju att jag sov gott...? Jo, tills för tre nätter sen, nu är det inte lika kul. Det kom som en blixt, nu ligger jag och kikar i taket och vill bara sova... Jag är zombieaktig på dagen och vaken på natten, idag är kuppen att vara aktiv hela dagen och sen stupa i säng...

Inte fick jag ut och gå för maken heller, sååå halt här i dalarna så skulle visst slå mej... Inte ville han följa med och hålla i mej Ta emot pingu, nu faller hon!

Vill bara beklaga mej lite, tänk ett helt gäng som faktiskt förstår hur det känns! Härligt..

Idag var det bara gnäll... Bättre imorgon kanske...?

• 4barnsMom

Usch ja.. Jag är fd viktväktare och har lite svårt att se vågen gå upp. Fanns ju en anledning till att jag började där... Hm... Gick ner 7kg, mars till maj förra året och så blev jag gravid så man kan snacka om jojobantning, upp 14kg nu.. Men jag var välkommen åter så fort bebis är ute, så jag hänger väl på låset i feb-mars

Blir rätt skönt att komma in i det igen.. Nu vill jag ut och gå och sånt, men får ju såna sammandragningar så jag borde inte säger Gyn... Men i slutet av januari då ska jag hurta! Haha, tror jag ju...

Nu ska jag ta lite kladdkaka... *skäms* Men gott är det

• 4barnsMom

Morotsjos Jo, det ska ta 9 mån att återställa... Hm.. Sonen är snart 9år och dottern 6 på bf... Hihi, det är lååånga 9 månader Men jag ska ta itu med det snart igen... Hehe

Här är det med massor av snö, det kom väl idag till oss... Och där jag bor på höjden lastar molnen lixom av allt!! Så jag är sååå glad att jag är hemma på hp...

Lite skönt att vara gravid och kunna välja hur aktiv man vill vara, följde med maken till affären idag *kallt* och sen fort hem till mysbyxorna och koftan igen. Brrr

Vill ju bara vara inne och slippa sammandragningarna, sen väl ut som en gammal dubbelvikt gumma ute.. Kall, kissnödig och ont i magen..

Stödstrumpor är skönt, men få dit dom...? Är inte så kul... Bryter nacken på liten och kväver mej själv i processen.. Tur att man är vig iallafall, men det hjälper föga snart..

Nu ska jag laga Tacos och lära barnen att knyta mammas vinterkängor ( För nu är alla andra skor uteslutet.. )

• 4barnsMom

Morotsjos, fiin mage och kul tröja, roligare än bebis... Sån har ju jag

SnutteNuttan, så bra att göra något åt såna som inte är snälla mot sina små.. *gråter inombords*

Min bebbe har kommit på en ny kul aktivitet här i sin enrummare. Den studsar mot mitt nedre så det känns som den skulle kunna "ramla" ut när som helst... Trycker som sjutton ibland och riktigt "studsar"...

Och idag har jag varit borta hela dagen och haft så otroligt mycket sammandragningar så jag blir nästan orolig... Har ju hållit mej lugn sen jag blev sjukskriven för just sd. Tänkte att det går nog bra ut och röra på sig.. Hm, vila är skönt och bra för min mage, annars är det väl bebis snart

• 4barnsMom

Morotsjos, det är ju lite kul med bebisar menar jag inte lika svensson som bebis. Folk hajar till mera va?

• 4barnsMom

Längesen jag var här så Gott Nytt År!

Usch för det där med vikten... Man måste ju äta även om man är lite rund från början!

Min far har sååå svårt att vara tyst. Förr var det att jag rökte, sluta för 3 år sen och nu är det vikten, en gång sa jag till honom att jag kan ju börja röka igen kanske, då bör jag ju gå ner..

Gick ner 7kg innan jag blev gravid förra året, sen upp ca 14kg nu då.... Visst får man höra, men min släkt är ganska bra ändå. De vet ju att jag har det lite jobbigt.. Jag räkna lite nu och inser att jag gått upp 1kg per vecka hela dec.... Eller kanske allt över jul!!

Min make har en vän som verkar ha lite fettisch för runda kvinnor... Han kom och hälsa på före jul och har inte sett mej sen i somras. Kul att höra honom, han krama mej och sa att nu börja det bli lite riktig kvinna! Det lyfter lite.. Att någon ser det med såna ögon, hihi

Har för övrigt spenderat mitt nyår i en smärta utan dess lika, tandvärk... Kom till tandis igår och fick veta att dra ut ville de inte när jag är gravid då de måste kunna garantera att jag är smärtfri och så.... Inge bra droger för en gravid kvinna och så skulle tanden säkert brista med och då var det ännu värre.
    Och rotfylla var heller ingen hit i mitt tillstånd, då måste de vicka mej med huvet ner i ca 1,5 timme och då är de rädda att jag skulle svimma... Så jag fick en fyllning tills barnet är ute, men sååå lycklig då jag imorse var nästan utan smärta! Nu är jag nästan normal igen

Hade ingen aning om att det var så illa att vara gravid hos tandis....

• 4barnsMom

SnutteNuttan, jag har ju avbokat mina med...
    Lovat mej själv att gå i fortsättningen nu...
    Fast denna som var ont nu är fixad i somras sist så nu var jag trött på den och den åker ut sen...

Jag vill med föda nu!!!! Kan man kanske överanstränga sig i slutet på januari.... Färdknäppa? Nånting måste ju hjälpa, annars får jag ju gå till mars... Jag är ju hemma för att risk fanns för att det skulle bli förtidigt.. Så kanske...

Längtar lite till mitt BM besök nästa vecka, kul att få se att allt är bra och höra liten dunka på... Bara att jag råkar ha en tid innan skolan hinner börja så jag får med mej alla barnen dit... Sitta där med tre stora barn och en på G Men kul för dom att vara med och höra sitt syskons hjärta, det blir kul med.

cast77, jo nog är det kul med nån fin kommentar ibland... Var till jobbet idag och där träffa jag chefen... Tjena Tjockis! Sa hon... Kul! Bättre när nån säger att man har en fin mage, sånt är snällt o fint!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!