• mmmiikaela

Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?

vill inte ha några korkade kommentarer eller liknande, jag är desperat! min son vägrar äta. och bvc säger bara att vi ska avvakta, vad är de vi ska vänta på undrar jag?

har hört lite om att man kan ha i lite socker eller vaniljsocker i ersättningen, men hur mkt ska man ha i av sockret eller vaniljsockret? per 100 ml.

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • Svar på tråden Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?
  • Mymlan80

Låter jättekonstigt, ersättningen är ju så söt i sig själv.
    Jag vet inte vart du hört att man kan tillsätta socker man jag tycker det låter helt galet. Prova att byta sort istället.

Välkommen Liten 091203
  • linjes

Ingen aning prova en tesked

• Mymlan80
    linjes skrev 2011-08-21 14:03:41 följande:
    Ingen aning prova en tesked
    Det låter jättemycket, det är ju vad man har till en hel sockerkaka!
    Välkommen Liten 091203
  • jennie1980

Ersättning är ju jättesöt, så är det inte välling du hört man kan ha socker i?? Prova som sagt att byta??

• Jamo
    Mymlan80 skrev 2011-08-21 14:06:30 följande:
    Hmm...vad är det för sockerkaksrecept du använder? ;)
  • Ulrika29

Man ska nog inte ha i socker eller vaniljsocker framför allt för att bebisen inte ska få förhöjd blodsocker nivå. Prata med din Bvc sköterska och prova och byt ersättning eller flaska eller napp. hur gammal är pojken?

• Marpal

Många människor skulle ju hellre dö än att tillsätta socker i barnens mat men det funkar faktiskt! I en flaska med ca 2,5 dl ersättning la vi till ca ½ tsk. Vi tillsatte sockret när vattnet kokte och då blir det ju inga korn kvar. Ingen aning om det är så det "ska" vara men när vi smakade märkte vi en förändring i smaken och det räckte för att hon skulle få i sig mat igen. Vi gjorde så i ungefär 2 veckor och sen återgick vi till det vanliga. Fungerade bra! Dock skulle jag inte välja vaniljsocker utan vanligt vitt socker.

• linjes
    Mymlan80 skrev 2011-08-21 14:06:30 följande:
    Hm njae
  • mmmiikaela

har provat alla ersättningar o alla flaskor, spelar ingen roll.

tack marpal för att du kom med ett bra tips:) de ska jag prova!

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
Svar på tråden Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?