Travmänniskor
snö? usch.. ne nu får de vara slut på snön.... nu ska de ju vara vår
Jo vi hade snö på morgonen men ikväll var det fint igen, hoppas hoppas att det inte regnar eller snöar i natt så hästarna får få ut i sina stora hage på ca 10ha!
Min kille är inte hästmänniska, i onsdags så hade vi denna diskution i telefonen
Jag: Ska till Kalmar på fredag
PV: Oj det ligger väl kanske långt bort
Jag: Nja bara ca 25 mil, det är trav där.
PV: lika långt som hit då( han bor i sthlm) Vem av hästarna startar?
Jag: Nja ska följa med en kompis , han ska köra där ett lopp.
PV: Är det V65-tävlingar ?
Jag: Nepp vanlig kvällstrav, kollade vädret nyss det ska visst komma snöblandat regn ner i Småland på fredag
PV:
Nu har jag skaffat mig en blogg till mina hästar. Ska bara lära mig stav, fixa design och skriva massor!
Hej alla ute i stugerna!
Nu börja mina hästar verkligen komma igång med träningen och idag hade vi 2 ute i provlopp och det gick kanoners! båda gick för fort och nu sikta vi på kval den 30dje med dom båda och sen blir det Halvmånens tur.
Gamla kämpen i finland sikta vi på en V75 start den 4 augusti. Han har gått riktigt bra på sistone 6starter nu under juli månad och han har vart bra i alla starter
Tyvärr kom vi inte med på V75 , första reserv var vi
Men idag är det kval som gäller för Rottan och Indianen, heja-heja
Vart ingen start i måndags, tävlingarna på Färjestad fick ställas in pga förmycket regn Men nu kör vi med både Rottan och Indianen på Vaggeryd på måndag. Fick Sjunnesson och Tommy Karlstedt som kuskar!
Many har eran kvalat nu? Hur gick det isf?
Jag håller på och lägga ner travet kroppen säger nej nu.
Undrar om man får länka blocket annonser här? Annars kan man Pma mig om man vill ha en eller tre snälla hästar.
Ska satsa mer på dotters ridning och sen ska jag ta in mer inhyrningar för att försörja mig.