Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Travmänniskor

Nu är nyförvärvet hemma hos oss. En snäll men försiktig och rädd herre.och inte alls lika andra Victory Party avkommer som jag har tränat 

Han har nog för proteinrikt foder eftersom han har vad jag tycker de ser ut som "proteinknölar" så nu blir det träning utan vagn eller sadel i 2 veckor så att knölarna försvinner.

• cajsasmamma
    Okej skrev 2012-03-30 11:41:57 följande:
    Tänkte höra här om det möööjligtvis är någon som söker ett kallblodssto (eller känner någon?), kanske till avel eller som ridhäst? Sambon ska sluta med travbiten och vi måste dra ner på hästantalet.

Hon är jättefin med utstrålning (påminner om en frieser i utseendet, högrest och snygg, även om hon i nuläget kanske är mer lik en flodhäst eftersom hon skrotat i hagen länge), mkt körd och genomsnäll. Aldrig startad dock, men det beror mer på sambon än på henne. Sutten på ett par gånger, tror inte det är några problem att rida in henne.

Känns rätt trist att han ska sluta med travet, men jag förstår honom samtidigt, och man kan ju alltid ta upp den biten igen. Men hästarna lägger vi inte ner helt och hållet iaf, och det finns iaf en häst som aldrig kommer att lämna gården.
    Svårt att sälja häst nu. Har själv en kallblodssto till salu.
  • cajsasmamma
    selda skrev 2012-04-04 12:33:46 följande:
    Hej
    Här kommer det en till som har travet som hobby, men jag har min travare ute på leasing just nu då jag inser att jag inte kommer att få tid att träna honom till trav, och det var ju det som var meningen med honom. Så jag låter någon annan få chansen att få igång honom så man får se om han har lite talang iaf :)

Så nu har jag en nordis som familje häst bara och trivs med det.   
    Trevligt med lite nytt folk här :) 
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-04-13 17:43:20 följande:
    Wie....

På tisdag ska tre åringen ut i sitt första provlopp Skrattandesååå spännande...
    Hoppas att provloppet går bra!!

Själv har jag fått tag i en tjej som är monteintresserad så nu ska iaf Halvis tränas inför montekval :)

och nya hästen (indianen) ska köras på söndag för första gången :)  
  • cajsasmamma
    Okej skrev 2012-04-13 19:34:22 följande:
    Kan tänka mig det, vi har inte börjat annonsera aktivt än men känns inte som om det vimlar av köpare. Vad har du till salu?
    Jag har till salu en gammal Troll John-märr, som har lämnat några bra avkommor( hon heter Mainatt reg. i Norge)
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-04-14 07:54:52 följande:
    Ja vi får hoppas, han har inte varit nere på banan sen han kvalade Glad ska bli spännande å se om han mognat nu, å inte bara "leker" som han gjorde i fjol Skrattande

vad kul med monté. Jag har monté licens också Glad så himla kul å de är bra med pengar att tjärna i monté. 
    Jag ska rida in våran senare med så han kan vara med i monté Glad 
    Provlopp är bra för unghästar, och fler borde köra sina hästar i provlopp innan start!  

Monte är kul och ett bra sätt att få in mer yngre människor till travet! Fast jag själv rider inte, har blivit ett x antal kilo för mycket för att orka med det  
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-04-14 16:59:54 följande:
    ja de är bra med provloppen, detta han ska gå så är de 29 fart första 1000m sen fri fart, jätte bra speciellt för en orutinerad som inte är så haj på starten.. Så får vi se hur han mognat..

ja de är jätte kul med monté...
    jag har tyvärr slutat nu, pga mina knän tog jätte stryk av de så nu rider jag bara hemma Glad  (eller gjorde när vi hade den andra hästen hemma) nu har vi ingen ridbar...
    Här har vi en idealtid som måste hållas hela distansen. Fast jag tycker att man borde ändra till 1640 m och se sista 500m fri fart.

Nu äntligen ha vi fått tag i en bra ryttare som kan träna våran hästar ifrån ryggen. Hon är duktig på att rida fort och även dressyr. 
  • cajsasmamma

Idag vann jag en montesadel på Tradera :) hoppas att den passar dom flesta hästarna och att den kommer väl til användning  

Imorgon ska vi dom största hästarna släppas ut på "sommarbete" men dom ska fortfarande få komma in på nätterna. Tänkte att det var bäst att passa på nu när ingen är i riktig tävlingskondition och det redan finns mycket färskt gräs i en av beterna vid stallet. Så slipper man att ha dåligt samvete när hästarna inte får gå på bete något i sommar.

• cajsasmamma
    many87 skrev 2012-04-16 09:50:08 följande:
    vad härligt om du behöver en till har jag en du kan få köpa Flört hehe..

vad härligt för dom. såå underbart att se hur glada dom blir när dom får komma ut i de stora sommarhagarna första gången på året Glad 
    PMar dig med min mail adress så kanske du kan skicka bild på den  

Vart inget utsläpp på "bete" idag , vakna upp i morse, kolla ut genom fönstret och vad var hela marken täckte med?? Jo ett fiiiint 5cm tjockt lager med snö, och bonden vill inte att vi ska ha hästarna där när det är blöt i marken Gråter {#emotions_dlg.djavulsk}SpökeDöd
Svar på tråden Travmänniskor