Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Travmänniskor

many87 skrev 2012-03-13 20:46:18 följande:
    Du får lägga upp ny taget kort på honom så vi får se Glad
    Jag ska knäppa massa kort på lilltjejen när hon kommer hem.. 

Ja visst är de kul å köra in dom... så kul att lära dom från grunden Glad 
    brukar du köra in dom nu å sen låta dom gå på bete över sommaren å köra igen efter betet eller hur gör ni?
    Jag ska försöka ta kort på han i veckan som kommer. Ska ev låna en systemkamera så man får bra bilder på hästarna

Jag brukar köra in hästarna på våren tidigt så man hinner köra minst 3 månader innan betes säsongen och sen kör jag in dom så att jag kan sela på dom vid betet och fortsätter och köra in lite under beteperiorden. Allt beroende på hur den aktuella hästen växer. Men dom brukar får ca 50dgr helledigt.  och sen börja jag med tömkörning igen några gånger och sen kör vi på igen  
  • cajsasmamma
    sprattolga skrev 2012-03-13 21:23:13 följande:
    Grattis!! Vad kul! =D

Hoppas det går bra med alla hästarna! =)
    Tackar

Det går bra med hästarna! 
  • cajsasmamma

Snyggingen med sin söta mamma  

Våran minitravare för någon vecka sedan  

Min dotter på min gamlatävlingponny, han är 25 år och som ni ser på svansen så är han lite gråhårig  
  • cajsasmamma

Ikväll har vi vart och lyssnat på när Mäster Stig H har pratat :) 

Har lite funderingar  här.. tänker så att det knackar

Har fått erbjudandet att köpa en 5års valack efter Victory Party. Som kanske inte är en stjärnhäst men han har vart prisplacerad i 7 av sina 10 starter ska man eller ska man inte slå till???

Den andra funderingen är om jag sta behålla Troll Jahn stoet själv och betäcka den med Järvsöfaks eller Hallsta Lotus. Är ett sto som är föd 89 för gammalt? Hon fick sitt sista föl 2011 och allt har jämt gått bra när hon har fölat! 

• cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-20 10:14:29 följande:
    Om du gillar hästen så varför inte prova honom? kan ju vara en chans att ha kul å få in lite pengar också när han tjärnar pengar i många av sina starter. 

Jag vet inte vad rekommendationen är för att betäcka ston men ett år till eller två måste hon ju klara om hon bara mår bra å inte har några problem med något. Bra val av hingstar Flört riktigt snygga båda två Skrattande
    Blir nog Järvsöfaks om det blir betäckning, för det finns flera bra hästar som är efter Järvsöfaks-Troll Jahn . Tex järvsö Rune!
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-21 07:44:08 följande:

Här kommer ett kort från gossens första snabbjobb sen september Glad
    Ser ut och springa bra Hur gammal är gossen? Startsnart?
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-24 10:21:14 följande:

Nu har hon äntligen kommit hem Skrattande
    Så söt hon är påbörja ni inkörningen nu?
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-24 11:52:34 följande:
    Glad
    Ja nu ska vi börja inkörningen Glad
    Alltid lika roligt med unghästutbildning!
Svar på tråden Travmänniskor