Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Travmänniskor

many87 skrev 2012-02-20 17:13:15 följande:
    usch då de var inge roligt  :(
    hoppas allt känns lite roligare snart igen å du orkar ta tag i hästen igen...
    Vad roligt Grattis =) när ska du få bebis då? 
    håller tummarna för i morgon =)
    Ja nu känns livet lite bättre , smörjt selarna , longerat hästarna ett par gånger, hovbölderna har läkt ihop, så nu väntar vi på att leråkern till körväg ska torka upp så kan vi börja köra. Hoppas till helgen  
  • cajsasmamma
    sprattolga skrev 2012-02-22 18:18:38 följande:

Mina fölisar!=)
    Grattis till femte platsen och vilka sötnosar  
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-23 21:38:55 följande:
    Åh vad fina =) vilka är dom efter?
    Vad skönt =) 
    hehe ja nu har de ju regnat en hel del.. hoppas inte på mer regn så du kan ut å köra till helgen =P 
    I natt regna det och var halvstorm( 21m/sek) men till helgen skulle det sluta blåsa och bli soligt så på söndag ska kbl( Tuuli) och stoet(Rottan)  köras  vbl(Månen) ska vila 14dgr till pga en sträckning i hagen  
    Och sjävklart har jag även satt igång ponnyerna nu med, så nu ska både hästarna och ägarna rör på fläsket igen  
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-24 08:06:09 följande:
    gott med sol Skrattande
    härligt med så många godingar att köra, mysigt med ponnyerna med Glad
    Gott nu när våren närmar sig, så man kan gå ut å träna hästarna utan att frysa Skrattande
    Nu är nästan alla hästar igång, eller dom skritta med tungvagnen nu iaf... men skönt och hålla på nu när man skippa Wahlsten-dräkten . 
    Vart visst del ägare i ett Express Lavec-sto för en månad och hon ska göra debut för oss i morgon i St Michel. Ett intressant sto som nu under vinter har vuxit rejält och har tränat bra i snön .

Själv sneglar man åt en unghäst nu igen , men har som tur är inte hittat nån intressant ännu. Fast det finns billiga unghäst nu med bra stam under 50 000kr och så nu men jag vill ha en som det klickar med direkt och helst ska det vara en hingst med ! 
  • cajsasmamma

Debutten för den nya stoet är avklarad, men hon vart utan pengar, men tror att det var bra att hon fick loppet i kroppen eftersom banan hos tränaren har vart dålig pga all snö där. 

Och nu står det 4 nya hästar i mitt stall. 4st hästar som kommit till mig pga tråkiga omständigheter. Ett kbl-sto efter Troll Jahn. hennes hingstunge(utan stam) en fjording och en liten shettis"travare" som nu letar efter nya ägare. 

• cajsasmamma
    MatteusMamma86 skrev 2012-03-09 17:44:16 följande:
    Mina pojkar, Like an anthem och Spirit SS i bakgrunden.

Spirit hämtades på slakthuset här i skåne.
    fina hästar!

Idag kom Sessan som debuttera för oss förra veckan 2a i Finland  

Dom nya hästar har vant sig i stallet och jag får återigen känna på hur det är och jobba med 11hästar i stallet  
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-12 15:46:58 följande:
    Grattis till andre platsen =D

mysigt med så många hästar i stallet... kul... har du de som jobb eller jobbar du med något mer?
    Jag längtar till nästa helg då kommer våran åring hem =D 

Just nu jobbar jag bara med mina hästar och så har jag inhyrningar. på nåt konstigt sätt får jag allt att snurra runt varje månad Förvånad
    Har tidigare jobbat hos några tränare, då mest med unghästar och sen har jag jobbat mycket på travskolan och nu utbildat mig till instruktör.
    Men så länge det lönar sig så fortsätter jag att jobbat "hemma"  och kör in lite hästar allt eftersom!
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-12 17:49:27 följande:
    Vad roligt.. önskade att jag också kunde få allt att gå runt å så jobba hemma... 
    kul att vara instruktör, ska du jobba i travskola då =)
    de är så kul med inkörning =D
    Jag har tidigare jobbat på på 2 olika travskolor, sista jobba jag bara timmar på och lönen gick ner så det lönade sig inte att jobba där längre. Men man vet aldrig i framtid vad händer och sker på den fronten. 

Vad är det för stam på eran åring som kommer hem i helgen ?

Jag tycker att det är synd att åringen som jag fick hem förra veckan inte har någon fader :( för vilket steg den lille har!!!

• cajsasmamma

many87 skrev 2012-03-13 08:34:09 följande:
    okej ja de är klart de ska ju löna sig när man jobbar..
    Hon är efter Laddie hon har gått på lösdrift med en annan åring medan jag var höggravid å dottern kom men nu börjar hingsten bli könsmogen så nu kommer hon hem =D kan ju inte säga annat än att man längtar hehe..

så tråkigt =( typiskt att den har ett fint steg då =( 

Skönt att kunna ha lösdrift, det är något jag saknar att ha här men eftersom vi har hagarna på andra sidan vägen så är det inte genomförbart men drömmen är att man ska kunna flytta så att man kan ha lösdrift till hästarna.

Bild på våran åring

• cajsasmamma
    many87 skrev 2012-03-13 16:50:27 följande:
    ja de har varit gott att hon kunnat gå där borta tills nu, vi ska göra ordning här hemma för lösdrift igen nu till vintern när nästa föl kommer så kan dom gå tillsammans..

vilken snygging Skrattande 

Och på bilden är han bara 2 månader. riktig snygging som nu ska köras in Trivs bäst när jag får köra in hästar
Svar på tråden Travmänniskor