Inlägg från: many87 |Visa alla inlägg
  • many87

Travmänniskor

cajsasmamma skrev 2011-11-21 21:10:08 följande:
    Det är lite blandade känslor att flytta Jag fick nån km kortare till stallet men sen är det tråkigt att flytta ifrån stallet där vi har haft hästarna i 21år :(  Men vi har kvar våran ponnies hos pappa eftersom dom inte kräver 2,50 i takhöjd. 

Hästen vart på körd i loppet , nu håller vi tummarna att han bara fick "blåmärken" och hältan går över. Enligt banveterinären och veterinären i lördags hemma i stallet ska vi bara avvakta.

trist att behöva flytta efter så lång tid :(

usch för påkörningen, hoppas verkligen de inte blir något mer än blåmärken.. aldrig kul när de går så...
    hoppas de går bra för ditt sto i provloppet :) 
  • many87
    cajsasmamma skrev 2011-11-22 22:26:22 följande:
    Ja det är verkligen tråkigt... och imorgon kommer licenskommiten och kollar på nya stallet :) 

Hästen verka bli bättre i Finland *håller tummarna*

Stoet springer nog bra i provloppet, ska ta ut henne i 1,20-loppet och det klara hon galant. Men hon hade fastnat i täckesgjorden idag och böjt ena framskorn så jag måste slå på den imorgon att sko är inte min favorit sysselsättning!!!

Idag fick poonierna följa med till travet för att springa i gummivolten och bli tvättade, kan säga att det glädjer i hjärtat att se sin gamla (24år ung) ponnytravare springa och sparka lika högt och snabbt som 2 och 5 åringen

Hoppas dom gillar stallet när dom kommer å kollar..
    Skönt den verkar bli bättre :)

Är de maxfart 1,20 i de loppet då? ne fy för att sko de är inge kul alls :( men de är gott när man kan göra de själv. skor du alla dina själv?

vad härligt de låter att den blev så glad :) vad är gummivolt för något? typ rundkorall med gummiflis eller?

• many87

Hej ni som fått barn, när får man börja köra igen? jag glömde fråga sjukgymnasten detta på bb, hon sa bara att man inte får/bör rida på 3månader efter förlossnignen... 

• many87

Är 3v sen jag Fick dottern nu,och är sjukt sugen på att köra igen... men man vill ju inte riskera något heller.. hästen ja han kan busa ibland han blir 3 nu,och är Bara körd 2 ggr sen 1 mån vila...

• many87
    MatteusMamma86 skrev 2012-02-07 10:07:22 följande:
    Hej hopp
    Har en shettishingst, en arab valack och en varmblodshingst
    När jag hittat en bra och billig sulky så ska jag köra varmblodet, problemet är att jag bara kört shettis för många år sedan och har dålig koll på travare.
    Även då jag jobbat med travare och galoppörer, visserligen som stallhjälp.
    Mitt varmblod heter Like an anthem och snällare hingst finns inte! 
    Glad hoppas du hittar utrustning så du kan köra honom..
    gulligt med shettis, jag har i tanken att skaffa en om ett tag, sambon vill vänta ett år eller 2 till men sen ska vi hha en liten på gården..
    har du tänkt travträna hingsten eller bara köra honom för hobby? nyfiken jag är =) 
  • many87

Hur går de med träningen för er som tränar hästarna?
    Här går de framåt, treåringen ska snart gå sitt första snabbjobbet sen jag slutade köra i oktober, sambon har bara kört kondition med honom. Men han är i fin form nu Skrattande 

• many87
    cajsasmamma skrev 2012-02-07 20:40:26 följande:
    Här går det ingen bra med träningen 2st med hovböld som inte ville läka ihop bra, hästen som var med i en olycka i finland ska säljes eftersom han inte blir helt bra, den andra har vintervila( dom har haft runt -30--43 nu i några veckor) och så jag tappa motivationen träna den enda hästen som jag nu kan träna.
    Sen har det hänt lite i familjen som har tagit mycket på krafterna. Men nästa vecka ta vi tag i det hela igen ! 
    usch då de var inge roligt  :(
    hoppas allt känns lite roligare snart igen å du orkar ta tag i hästen igen...
    sprattolga skrev 2012-02-20 16:02:24 följande:
    Hej!
    Kan berätta att min travare (som min syster leasar nu när jag är gravid) gick ett lopp för ett par veckor sen på romme och blev då 6:a, på nytt rekord. =D Tycker det var jättebra efter flera månaders vila. Hon ska starta igen på eskilstuna i morgon. Jag hoppas och tror att hon får lite bättre placering denna gång. =)
    Vad roligt Grattis =) när ska du få bebis då? 
    håller tummarna för i morgon =)

• many87
    sprattolga skrev 2012-02-21 09:53:31 följande:
    Snart hoppas jag att bebis vill komma, har bf 6:e mars. Så det är bara 2 veckor kvar. =)  Kan berätta sen hur det gick för pållen ikväll. =)
    vad spännande =) då kan den ju komma närsom =D
    Vi fick dottern 2v för tidigt, lagom till at jag sa att de var ynka 2v kvar till en kompis, så gick vattnet =P

Håller tummarna för hästen =)) 
  • many87
    sprattolga skrev 2012-02-22 17:53:35 följande:
    Ja! =D Coolt, jag har ju två veckor kvar nu. =) Är det första barnet?

Hon blev femma!=D Så hon var jätteduktig! Hur går det för din pålle?
    Ja de var första barnet, är de din första?

Grattis till 5e platsen vad kul =)
    De går bra med honom, han ska åka till en kille som ska köra ett snabbjobb med honom i morgon igen, andra sen han kvalade i september. Killen är en kompis å så är de han som kör honom på banan för oss med nu när jag varit gravid å så.. =)
    Snart kommer fölet hem också så ska vi börja på inkörningen med henne också =D 
  • many87
    sprattolga skrev 2012-02-22 18:18:38 följande:

Mina fölisar!=)
    Åh vad fina =) vilka är dom efter?
    cajsasmamma skrev 2012-02-22 20:33:45 följande:
    Ja nu känns livet lite bättre , smörjt selarna , longerat hästarna ett par gånger, hovbölderna har läkt ihop, så nu väntar vi på att leråkern till körväg ska torka upp så kan vi börja köra. Hoppas till helgen  
    Vad skönt =) 
    hehe ja nu har de ju regnat en hel del.. hoppas inte på mer regn så du kan ut å köra till helgen =P 
Svar på tråden Travmänniskor