Travmänniskor
tänkte bara berätta att våran 2årng ska kvala på söndag å våran "gamle" ska starta :) ska bli spännande :)
tänkte bara berätta att våran 2årng ska kvala på söndag å våran "gamle" ska starta :) ska bli spännande :)
Känns som halva min värld har rasat samman :'( Åkte till b-loppen igår,hästen värmede som vanligt,lika pigg och små stållig som han alltid är... loppet gick och han kämpar igen för 4e loppet,men 150m kvar slutar kusken köra på honom,vilket var bra för han var ändå sist... vi bara skakade på huvudet och frågade oss varför han inte hängde med i denna fart,de borde han klarat.. Svaret fick jag väldigt fort så fort jag såg honom på nära håll... De bara rann massa blod från näsan på honom,de var så de droppa på marken :'( Allt bara rasade,min underbara häst... tårarna rinner idag också. Skönt är att han leker och busar i hagen idag och ser ut att må bra nu i alla fall. Idag blir de att skriva ut papper och fylla i om permanent startförbud,nu är travkarriären slut och travskorna ska läggas på hyllan... Kände bara att jag behövde skriva av mig lite...
ne dagen idag känns inge skoj alls... man känner sig bara ledsen å nere...
känns för j*vligt rent ut sagt... tankarna bara snurrar i huvudet fram å tillbaka....
Ja detta är lugnblödning,jag är i stort sätt hundra på de :( Jag köpte honom i mars,och vi har inte märkt något tidigare. Han är pigg och glad här hemma i hagen idag,precis som vanligt. Så nu märks inge.. Jag tror och hoppas han kan gå som hobby häst... Jo verkligen är de den hemska baksidan... så ledsamt när sånt här händer.. Motivationen har ju inte varit på topp idag alls :( Men när man kommer ut och man har hur hästarna gnäggar blir man så varm och glad ju,härligt att bli lite upp piggad sånna här dagar :)
Ne de är ingen idé pga hur de blödde. HAde självklart åkt och kollat honom om de varit lite men detta var något hemskt. HAr aldrig varit med om något liknande. HAr varit med en bekant när hennes häst blödde och de var inge I jämnförelse.. han blödde pytte pytte lite sist lopp men då trodde vi han kanske fått en sten som rivit eller liknande. Men som sagt de forsa blod... de finns ingen annan orsak. HAr rådfrågat med min vet och hon säger samma,hon säger att De kommer visa lugnblödning så bara att slänga pengar i sjön av att åka till kliniken :(
Välkommen hit :) Vad kul med fölisar,vad är de för hingst? När ska du ha bebis? Jag väntar också barn och kör inte heller längre.. Vart är du från?