-
Superkul :)many87 skrev 2011-09-21 17:52:44 följande:tänkte bara berätta att våran 2årng ska kvala på söndag å våran "gamle" ska starta :) ska bli spännande :)
-
Tvätta med Lactacyd(om det behövs tvättas) + Idomin är det bästa enligt mig.MoonFlight skrev 2011-09-21 19:05:36 följande:Upptäckte igår när vi fick torsdags programmet till Åby att min lilla dam är anmäld till drottning Silvias... Hon som inte ens är igång... Ångest... Hinner man få upp henne så hon är i sådan bra form tills dess...
Ska ju sättas igång igen så fort jag lyckas trycka ut denna gulliga unge som ligger på sista jäsningen, har ju bf om 6 dagar så...
Annars ser hennes mugg mycket bättre ut men hon är tjock i benen på morgonen men inte på kvällen när hon kommer in från hagen. Ska man behandla med något tycker ni eller bara låta det vara? Besluts ångest ang det... Dessutom så ska hon få nya skor nu i veckan oxå så blir det nog bra hoppas jag. Har ingen bild på henne som jag kan lägga ut eftersom jag sitter på mobilen men ska se om jag inte kan lägga ut en film när hon rör sig lite i hagen om någon vill se...
När var hon sist igång ? och när är det nu igen som DSs går? -
Det är svårt.. men det ska gå... och det blir alltid bättre när hon inte brunstar men när hon brunstar så vägra hon äta. fundera på att börja med lucern-pellets till henne.many87 skrev 2011-09-22 10:34:42 följande:Ja du känner igen de problemet med att få upp i vikt. de är sjukt svårt..
-
Tråkigt det är att inte komma med hästen pga för få startpoäng men bättre lycka till med nästa veckas anmälningar
-
Supernicemany87 skrev 2011-09-25 19:01:13 följande:cajsasmamma trist att hon inte kommer med.. håller tummarna för att hon kommer med snart...
Kan meddela att jag har haft en lyckad dag idag på Axevalla....2 åringen gick ett godkänt kval å den andra blev 7a i sitt lopp på den bästa tiden han gjort sen jag köpte honom i mars är så jätte nöjd med båda herrarna.. -
Hej Och Välkommen hit :)Upptagen skrev 2011-09-25 19:39:00 följande:Här har ni en till, eller... jag hänger liksom med på travsidan lite på ett bananskal då sambon är amatörtränare. Så just inom travet känner jag mig rätt grön även om jag varit involverad i 6 år nu...
Vi pysslar med kallblodstravare, har en starthäst för stunden, en femåring som är under igångsättning efter en gaffelbandsskada och sen ett avelssto plus en gammal ponnytant.
Fler här som har kallblodstravare?
Jag har en finsk kallblodtravare som vi tränar och sk askicka till finland för kval och start under hösten/vintern
-
riktigt glad idag när jag såg att vi kom med på Örebro nästa tisdag igår körde vi snabbt med 3hästar och jag är supernöjd med alla. så det blir kval med Månen ev den 11oktober.
-
Trevligt att du har hittat en rockard!!MoonFlight skrev 2011-10-02 16:54:40 följande:Har precis varit och hämtat en rockard!! Letat typ 1 år efter en som inte kostat 4000 eller legat 40 mil härifrån och nu hittade vi en ca 5 mil bort för 500 kr!!! Då blir man lycklig!! Så nu ska bara den sista muggen försvinna så kommer hovis nästa vecka sen så kör vi!! Då har förhoppningsvis den lilla söta flickan i magen flyttat ut oxå!
Har inte hon flyttat ut ännu? När har du/ du haft BF? -
Vi tränat hemma bara med rockarder ... Sköna att sitta i, få med halva släkten och så är dom oftast stabilare...Upptagen skrev 2011-10-02 21:13:56 följande:
Wow, vilket superpris! Jag letar också efter en sådär lite halvhjärtat... hade slagit till direkt om jag hittade en så billig! Tänk vad mysigt att kunna köra och ha barnen med sig.
Våran egenuppfödda 5åring som inte kommit till start än pga gaffelbandsskada och sen noll inspiration från tränaren har nu varit på kliniken för koll och han såg helt bra ut! Så efter att ha skrittat och dragit däck i en evighet har vi äntligen börjat trava lite! Han är pigg som tusan och ligger på lite mer än vad som är bra för honom för stunden, men vi jobbar med det. Annars är han världens klokaste och lugnaste femåring man kan tänka sig...
*tummen upp* för att 5åringen
Självkörde jag snabbjobb med Månen idag och an var super taggad och fick beröm av 2 st att han såg väldigt fin ut!
-
Grattis Till BebisenMoonFlight skrev 2011-10-14 17:04:01 följande:Ja då hon behagade titta ut 6/10 kl 14.10 (3255/48).
Dessutom har den lilla hästen fått på sig skor nu äntligen så hon ska igång här nu ordentligt...