Inlägg från: sprattolga |Visa alla inlägg
  • sprattolga

Travmänniskor

Hej! 
    Jag håller också på med trav. =) Har 2 ston med föl vid sidan (efter vår egen hingst, inge superstam men kul med föl) sen har jag en starthäst som jag själv har tränat å tävlat med. Nu ska min syrra leasa henne, eftersom jag har såna problem med foglossning att jag inte kan träna själv just nu.

• sprattolga
    many87 skrev 2011-10-21 13:48:27 följande:
    Välkommen hit :) Vad kul med fölisar,vad är de för hingst? När ska du ha bebis? Jag väntar också barn och kör inte heller längre.. Vart är du från?
    Tack!=) Han är efter Min Kaos, har inte tävlat själv. Ville Melic heter vår hingst. Anledningen till att vi köpte honom och betäckte med var att han var så lugn å snäll. Har ett sto som är väldigt hetsig av sig å ingen trodde att hon skulle bli ett bra fölsto, men hon är världens bästa mamma! =) Så nästa år ska vi satsa på en annan hingst. Dessutom har vi ett äldre sto som vi rova och betäcka med och hon har fått ett jättefint stoföl. =) Har BF 6 mars. =) När ska du få bebis då? Jag bor i Hjo. Hemmabana Axevalla. =)
  • sprattolga
    cajsasmamma skrev 2011-10-21 15:47:42 följande:
    Hej och Välkommen Hit!!

Trevligt med föl. Jag har inte tagit föl på många år , förutom dotters shetlandsponny som fick föl april-09.

När ska du få bebis? verka som det är bara jag här i tråden som inte ska ha/fått nyligen bebis ännu iaf  

Tack!=)
    Ja, det är kul med föl. Det är första gången som jag tar föl, bortsett när jag var liten och vi tog föl på våra shettisar. =) Shettisföl är sååååå söta!
    Har BF 6 mars.=)  Det blir mitt andra barn, har en dotter på 1,5 år och hon ställer till så  mycket kaos hon bara kan nu.. ;P
  • sprattolga
    many87 skrev 2011-10-24 10:02:38 följande:
    Vad härligt med en lugn å snäll hingst :) 
    vi har bf 21dec. Trevligt med en till axevalla tränare, jag flyttade min licens dit när vi flyttade till denna gården :) 

Japp, man nästan tro att han är valack. ;P

Jaha, vart bor du då? Och hur länge har du bott där? =)

• sprattolga
    cajsasmamma skrev 2011-10-27 09:09:33 följande:
    Våran lilla shettismonster är inte så söt nu när han har gått sista månaden på lösdrift men han ska komma hem igen i början av nästa vecka och då ska jag  köra igång han igen han var superuktig i somras när jag körde in  

En 1,5årig hinner med mycket kaos om dagarna Min dotter fyller 8år nu i november och det känns skönt att man kan börja slappna av nu när hon börja förstå att man inte kan leka Tarzan i panelgardinera

hihihi.. Vad kul! Hoppas det går bra att köra honom. Blir det en ponnytravare? =)
    Jo, det är fullt upp, börjar bli lite jobbigt då jag får mer och mer ont av foglossningen.. Men jag har hennes farmor och farfar till hjälp när jag behöver det. =)
    Hahaha.. måste vara skönt. =)
  • sprattolga
    MoonFlight skrev 2011-10-27 21:26:27 följande:
    Jag gick på Nytorp Naturbruks och är 83a. Gick tyvärr häst men i efterhand skulle jag gått trav...
    Nytorp i Arbrå?
  • sprattolga
    MoonFlight skrev 2011-10-29 20:19:20 följande:
    Japp Nytorp i Arbrå...
    Jag gick också där, fast jag är 86:a. Jag gick inriktning trav, gick åren 2003-2005. =)
  • sprattolga

Hej!
    Kan berätta att min travare (som min syster leasar nu när jag är gravid) gick ett lopp för ett par veckor sen på romme och blev då 6:a, på nytt rekord. =D Tycker det var jättebra efter flera månaders vila. Hon ska starta igen på eskilstuna i morgon. Jag hoppas och tror att hon får lite bättre placering denna gång. =)

• sprattolga

Snart hoppas jag att bebis vill komma, har bf 6:e mars. Så det är bara 2 veckor kvar. =)  Kan berätta sen hur det gick för pållen ikväll. =)

• sprattolga
    many87 skrev 2012-02-21 14:55:06 följande:
    vad spännande =) då kan den ju komma närsom =D
    Vi fick dottern 2v för tidigt, lagom till at jag sa att de var ynka 2v kvar till en kompis, så gick vattnet =P

Håller tummarna för hästen =)) 
    Ja! =D Coolt, jag har ju två veckor kvar nu. =) Är det första barnet?

Hon blev femma!=D Så hon var jätteduktig! Hur går det för din pålle?
  • sprattolga
    cajsasmamma skrev 2012-02-22 20:34:42 följande:
    Grattis till femte platsen och vilka sötnosar  
    Tackar! =D Hoppas det går framåt med din häst också. =)
  • sprattolga
    many87 skrev 2012-02-23 21:37:50 följande:
    Ja de var första barnet, är de din första?

Grattis till 5e platsen vad kul =)
    De går bra med honom, han ska åka till en kille som ska köra ett snabbjobb med honom i morgon igen, andra sen han kvalade i september. Killen är en kompis å så är de han som kör honom på banan för oss med nu när jag varit gravid å så.. =)
    Snart kommer fölet hem också så ska vi börja på inkörningen med henne också =D 
    Mitt andra barn, har en dotter som blir 2 år i maj, blev lite tätt mellan barnen, men man kan ju inte planera allt här i livet. :P

Tack! =D Det är ju jättebra att ha en kompis osm hjälper till och kör när man inte själv kan. =) Hoppas träningen går bra. =)
    Åhhh så spännande! Jag älskar att hålla på med föl och unghästar! =) Har ju 2 egna som jag ska köra in i sommar. =) 
  • sprattolga
    many87 skrev 2012-02-23 21:38:55 följande:
    Åh vad fina =) vilka är dom efter?
    Vad skönt =) 
    hehe ja nu har de ju regnat en hel del.. hoppas inte på mer regn så du kan ut å köra till helgen =P 
    Dom är efter vår egen hingst. Tyvärr så hade vi inte råd att avelsvädera honom så dom får ju inte tillgång till dom sk "morötterna". =/ Men vi valde ändå å betäcka  med honom för dels så är ena stoet lite speciellt i humöret, så vi vill ha en lugn och snäll hingst. Och hon är en jättebra mamma! =D Nu kasta hon tyvärr, så i år blir det inget föl, men ska betäcka henne med någon annan hingst i år. Har du tips på bra hingst och hyfsat billig? =) Sen det andra stoet är lite äldre så vi visste inte om hon skulle bli dräktig, men det blev hon. =) Fast nu är hon för gammal..
    Det ska bli kul i sommar när jag ska köra in dom. =D
  • sprattolga
    cajsasmamma skrev 2012-03-11 20:27:24 följande:
    fina hästar!

Idag kom Sessan som debuttera för oss förra veckan 2a i Finland  

Dom nya hästar har vant sig i stallet och jag får återigen känna på hur det är och jobba med 11hästar i stallet  
    Grattis!! Vad kul! =D

Hoppas det går bra med alla hästarna! =)
  • sprattolga
    cajsasmamma skrev 2012-03-13 11:30:46 följande:
    Skönt att kunna ha lösdrift, det är något jag saknar att ha här men eftersom vi har hagarna på andra sidan vägen så är det inte genomförbart men drömmen är att man ska kunna flytta så att man kan ha lösdrift till hästarna.

Bild på våran åring

Jättefin!! =D
Svar på tråden Travmänniskor