Inlägg från: MoonFlight |Visa alla inlägg
  • MoonFlight

Travmänniskor

Har 2 hästar men bara en av dom är travare. 3 årigt sto med glimten i ögat... Kvalade in 30 sep i fjol som 2 åring på 21.4 (då höll kusken henne) sedan fick hon en blödning i ena hoven 3 dagar senare och sedan har det varit fet ena efter det andra och hon har inte kommit tillbaka till banan än men hon ska tillbaka. Om allt går som det ska blir det till strax efter nyår beroende på hur hennes mugg gör nu...

• MoonFlight

Hon är dansk, e Demilo Crown.
    Gjorde ett fynd när vi köpte henne för 15.000 då hon tidigare var andelshäst men delägarna ville ha ut henne i lopp tidigare än hon var redo för och sålde henne för att bli av med henne billigt mer eller mindre. När hon hade köpts in då hade dom gett 250.000 för henne... Hon lyser upp som en sol när man kommer till banan och verkligen älskar det. Riktigt synd att det blev som det blev förra hösten och all snö som var gjorde det inte bättre speciellt inte när han som hade banan inte skötte den och sedan lät en timmerbil hämta timmer på banan. Den vart såååå trevlig att det inte gick å köra på nästan 2 mån... Men nu så ska hon ut å springa in några kronor i alla fall.. Hoppas jag i alla fall...

• MoonFlight

Upptäckte igår när vi fick torsdags programmet till Åby att min lilla dam är anmäld till drottning Silvias... Hon som inte ens är igång... Ångest... Hinner man få upp henne så hon är i sådan bra form tills dess...
    Ska ju sättas igång igen så fort jag lyckas trycka ut denna gulliga unge som ligger på sista jäsningen, har ju bf om 6 dagar så...

Annars ser hennes mugg mycket bättre ut men hon är tjock i benen på morgonen men inte på kvällen när hon kommer in från hagen. Ska man behandla med något tycker ni eller bara låta det vara? Besluts ångest ang det... Dessutom så ska hon få nya skor nu i veckan oxå så blir det nog bra hoppas jag. Har ingen bild på henne som jag kan lägga ut eftersom jag sitter på mobilen men ska se om jag inte kan lägga ut en film när hon rör sig lite i hagen om någon vill se...

• MoonFlight

Travtjej: just nu var det jättelänge sedan jag körde pga många omständigheter men jag längtar som en tok både på att får köra och rida igen... (vräkning av bebis fr.o.m. Måndag 26/9 låter helt ok för mig)

• MoonFlight

Har precis varit och hämtat en rockard!! Letat typ 1 år efter en som inte kostat 4000 eller legat 40 mil härifrån och nu hittade vi en ca 5 mil bort för 500 kr!!! Då blir man lycklig!! Så nu ska bara den sista muggen försvinna så kommer hovis nästa vecka sen så kör vi!! Då har förhoppningsvis den lilla söta flickan i magen flyttat ut oxå!

• MoonFlight

Hon skulle ha flyttat ut 27/9 så på tisdag blir det 1 v. Dom andra 2 är ju runt 7-9 dagar sena så räknar inte med att hon kommer ut förrän till nästa helg.

Mån kommer hovis till ridhästen min, ska bli kul att se för det är en ny hovis och hästen är aningen speciell att sko (kommer från Polen). Hoppas dock han uppför sig gör han har lyckats få världens hovspricka i ena fram. Har bestämt att låna ut honom till en tjej till betet (hon som frågade om hon fick låna honom) så få får man tillbaka en häst i träning/tävlings kondis om allt går som det ska. Sedan är det så pass nära så kommer ev åka dit å rida någon gång i veckan om och när jag får tid. Så kan jag lägga all tid på min lilla 3 år

• MoonFlight

Idag har jag kört min lilla tös för första gången på typ 6 mån!! Hon lyste som en sol och det syntes att hon saknat det... Öronen spetsade framåt och lagom ivrig att komma iväg. Men att ta sig i vagnen... Lättare sagt än gjort med bamse magen i vägen...

• MoonFlight

Ja då hon behagade titta ut 6/10 kl 14.10 (3255/48).

Dessutom har den lilla hästen fått på sig skor nu äntligen så hon ska igång här nu ordentligt...

• MoonFlight

Jag gick på Nytorp Naturbruks och är 83a. Gick tyvärr häst men i efterhand skulle jag gått trav...

• MoonFlight

Jag kommer ingen vart alls med min 4 åring. Hon tappar skor hela tiden och måste ju ha brodd nu. Har inte kört henne ordentligt på snart 1 1/2 år och det är skit för hon har sådan kapacitet och älskar att springa...

• MoonFlight

Har haft olika hovisar och den enda som dom satt på flyttade 30 mil bort tyvärr. Tyvärr har hon dålig kvalitet på fötterns oxå. Funderade på om man skulle skaffa typ Mac Docs eller vad dom nu heter. Skulle det fungera tro?

• MoonFlight

Jag har också lagt ner mitt häst liv för tillfället. 
    Ridhästen utlånad till en tjej som vill träna och tävla lite och travaren (08:a) är hos en leasingtagare och är väldigt nöjd med henne så snart blir det provlopp och förhoppningsvis starter! 
    Längtar tills vi får sen henne på banan igen... 

Svar på tråden Travmänniskor