Min 15 åringa dotter är ihop med en 24 årig kille!
När det kommer till förhållanden med stor åldersskillnad spelar personernas mognad i fråga stor roll. Om din dotter har ett vuxnare tänk och kan ta ansvar för sig själv kan jag nog se henne passa med den här killen. Han verkar också helt okej och har gått med på att möta familjen och tagit den situationen bra.
Han verkar ha influerat din dotter bra gällande utseendebiten. Tycker 14-15-åringarna sminkar sig alldeles för hårt i jämförelse med ålder. Religionsdelen är egentligen inte upp till dig att bestämma, din dotter måste få välja själv. Det är väl klart att nya pojkvännen kan ha influerat till ateismen, men om hon alltid varit osäker så är det hennes tro. Hade varit en annan sak om hon gått från starkt kristen till ateist. Såklart lite respektlöst att jämföra Gud med Gandalf, men knappast den osmidigaste meningen från pojkvän till svärföräldrar.
Just deras väldigt olika vardagsliv kan bli ett problem senare, men det behöver det verkligen inte. Börjar hon ändras mot det sämre och blir lättretlig och tillbakadragen från er så borde ni fråga hur det står till. Så länge din dotter är glad och lycklig så tycker jag inte ni ska protestera utan vara glada för hennes skull.