• Fbkare

torr i en månad, nu kissar ständigt på sig

Min dotter blir tre år i november. Vi började potträna henne i påskas och det gick över förväntan bra. Hon blev torr i början av juni. Hon sa till varje gång hon behövde kissa och man behövde inte påminna alls, varken ute, inne, när vi var borta hos någon m.m.

Men när vi gick på semester så helt plötsligt ändrade hon beteende angångde att kissa på toaletten. Istället för att springa dit så började hon att kissa på sig igen.   Hon bara står och tittar och säger inte till alls när hon är kissenödig längre.

Min fråga är väl skall det vara så här? Jag läste någonstans att barn som helt plötsligt börjar kissa på sig igen efter att blivit torra kan antingen ha urinvägsinfektion eller trotsar....Har ni varit med om likande? Är det något jag kan göra eller är det en fas hon går igenom?

Jag blir inte arg på henne utan försöker förklara lungt att det är ju bättre att kissa på toaletten, att hon är en stor tjej m.m.

Tacksam för svar.       

• Svar på tråden torr i en månad, nu kissar ständigt på sig
  • IsDimma

Det går ofta i perioder. Dom sköter det toppenbra ett tag och sen faller dom tillbaka och det kommer i byxorna en period igen. Men det brukar gå över.
    Fast det är klart att det kan vara urinvägsinfektion också.

• delh

Har samma problem, och vet inte vad jag ska göra heller, eller hur jag ska reagera när hon kissar på sig. Börjar på dagis till veckan efter semesteruppehållet  och vill inte gå tillbaka till blöjor då hon klarat sig utan så länge nu. Hon blev även helt torr på natten, men nu när hon börjat kissa på sig på dagarna kissar hon även i blöjan på natten. Det började nu i samband med att hon fick mask. Vet ej óm detta har något med daken att göra. Men man blir ju så frustrerad.. :(

• ELI 79

Kommer ofta ett bakslag efter att de slutat, då slappnar de av lite mer o "nyhetens behag" har lagt sig lite. Min stora son kissade på sig i ett halvår, lite grann...sedan la det sig. Bara att hålla ut, påminna osv

Lilla sonen är 2.5 år och är nu blöjfri. Han kissar alltid en lite fläck i kallingarna, eller kissar. tror det är några droppar som kommer precis när han känner att han behöver kissa o sedan håller han sig. Det är så det är i början, bara att härda ut haha

• Fbkare

Tack för svaren!

Ja, det är väl bara att härda ut, nu är det väl varannan gång som hon klarar sig....det är ju positivt....:) Nu börjar även nattblöjan att bli torr, kanske en till två kissningar  i den....så man får hoppas att det är på rätt håll igen...

Delh: Gott att höra att man inte är ensam. Lycka till för din dotter, hoppas det blir bättre för er snart oxå....    

ELI79:   Tack för peppandet, det är sånt man behöver höra när det inte går som man vill..... 

Svar på tråden torr i en månad, nu kissar ständigt på sig