Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
Anna60 skrev 2011-07-07 15:24:16 följande:
Nåväl jag skulle inte blivit glad om de kommit hem med en pingstvän heller! Men det skrämmer inte lika mycket trots allt. Terrorism och självmordsbombning och hedersmord är inte förekommande inom den svenska frikyrkorörelsen. Men jag skulle fått kämpa för att inte hänga mej på vinden om de kommit hem med en pingstvän också. Alla dessa ORD och BIBELCITAT som bara är floskler utan substans. Det går inte att fråga en pingstvän vad han tycker utan att få ett bibelord i nyllet. En kristen fundamentalist tycker inget själv utan gömmer sig bakom ORD ORD ORD. Oftast högtravande men tomma.Jo, hedersmord förekommer, men det kallas sällan så, eftersom det är svenskar som begår brotten. ;/
Men återigen - att tala om muslimer är inte som att tala om pingstvänner, utan som att tala om kristna. Och bland kristna förekommer det i högsta grad terrorism, bombning (jag förstår inte varför "självmords"-biten gör det värre faktiskt) och hedersmord. Det är milt sagt orättvist att jämföra en hel religion med en liten sekt, och bara dra de allra värsta exemplen ur religionens sekter. Islam är inte representerat av dess minsta och mest fanatiska sekter, lika litet som att kristendomen är representerat av abortläkarmördarna och homohatarna.